• Anonym (Mamma till en prinsessa)

Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år

Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år.

Jag dricker vin o ser inga problem med de, dricker4-7 glas vin.

De är ett sätt för mig koppla av efter en stressig dag, o jag blir även mer lekfull o busar mer med dotttern, vilket jag aldrig hade orkat om inte vinet hade funnits där efter en hektisk dag.

Så jag ser helt enkelt inga problem i detta...

Så min fråga är om de är fler föräldrar där ute som dricker även på vardagar :)???

• Svar på tråden Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år
    Anonym (Å) skrev 2014-12-19 15:41:33 följande:
    Det är möjligt , men vad som TS beskriver förekommer i verkligheten. ;(
    verkligen inte, de är så de är. tro de eller ej
  • Anonym (tepp)
    Anonym (Idiot!) skrev 2014-12-19 15:23:21 följande:

Om jag visste vem du var skulle jag anmäla dig om.g.!! Vissa ska inte ha barn helt enkelt. Min syster är alkis. Började som du. Tog bara nåt år så tog sambon sonen och flyttade. Du är på väg dit-tack o lov för ditt barn säger jag bara!!

Dricker man varannan dag är REDAN alkis...

• Lindsey Egot the only one
    Tow2Mater skrev 2014-12-19 15:35:48 följande:
    Man gor samma som om man inte har en bil antar jag?

Var står det att TS dricker sig full medan barnet är vaket? Ett par tre glas blir man inte full på om man dricker ofta, resten kanske intas efter barnet somnat?
    Man kanske inte blir full av tre till fyra glas vin om man dricker det flera gånger i veckan med alkoholen i blodet ökar markant oavsett om man vill det eller inte. Det finns fastställt att reaktionsförmågan försämras och man upplever verkligheten annorlunda redan vid första glaset. Man blir lugnande av det till en början. Och det är inte positivt
  • Anonym (tepp)
    Anonym (Mamma till en prinsessa) skrev 2014-12-19 15:47:10 följande:
    verkligen inte, de är så de är. tro de eller ej
    Dricker din man/pappan också?
    Anonym (tepp) skrev 2014-12-19 15:51:45 följande:
    Dricker din man/pappan också?
    Ensamstående, pappan finns inte med alls
  • Anonym (Å)

Vill du att din dotter ska uppleva detta :

"Har du några riktigt jobbiga minnen från den tiden?

??Ett minne gör så ont i mig, som jag har pratat om med Eija många gånger. Vi är ute på ön, hon, Valter och jag, och jag har lovat att jag inte ska dricka. Men jag har så klart med mig sprit, för jag klarar mig inte utan. Så står jag och lagar mat och känner att jag börjar få ångest. Jag går upp, öppnar garderobsdörren, tar fram flaskan och dricker och när jag vänder mig om ser jag att Eija sitter på min säng och pluggar, hon var 14 då. Hon säger ingenting, hon bara tittar på mig och jag står där med flaskan och tittar på henne och det blir liksom absurt och så ser jag hur det börjar rinna tårar på hennes kinder. Alltså?? Det är så hemskt fortfarande."

( från DN artikeln jag länkade innan )

• Dr Nail
    Anonym (m) skrev 2014-12-19 15:32:52 följande:

vad gör du om det händer nåt? Tex om något av barnen måste till sjukhus? Du kan inte köra bil om du är full. Du vet säkert också att man reagerar långsammare om man har alkohol i kroppen, tom om man bara druckit lite grann. tex om ett barn är på väg att göra sig illa på nåt, så hinner din påverkade hjärna inte processa det tid för att rädda barnet. Ens omdöme blir grumligt, så i en situation där du tyckt att något behövde göras, kanske du i ditt tillstånd tänker "äsch, det gör inget" och avstår från att göra det viktiga som hade varit bra för ditt barn. Tror du att ditt barn tänker "yes, mamma är mycket roligare nu" när du har druckit? Det tror inte jag. Barn brukar tycka att berusade människor är konstiga

Vad gör JAG som inte ens har körkort? Det är den riktiga frågan...
  • Anonym (Skål på er!)
    Tow2Mater skrev 2014-12-19 15:38:07 följande:

Mycket forutsägbar diskussion hittills. Misstänker detta är en fredagstråd for oss som har tråkigt! :)

Japp.
    Det är ju snart jul.

Det mest tragiska här, är att folk inte kan skilja på "de" och "dem".
  • Anonym (20)
    Anonym (Mamma till en prinsessa) skrev 2014-12-19 16:10:15 följande:
    Ensamstående, pappan finns inte med alls
    Vad synd att han inte är ;kanske därför du dricker ?
  • Dr Nail

Jag ser faktiskt inga problem med att ta 4 glas vin varannan dag. Det är antingen det eller stressa sönder, visst är det så? De flesta här verkar vilja att din dotter ska ha en stressad mor istället, vilket av någon sjuk anledning anses vara bättre än att ta ett par glas vin då och då.

Missriktade moraltanter.

Svar på tråden Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år