Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

BF-lista

29/8 Knäck, 24 år, Värmland 

29/8 emolau, 24 år, Värmland

30/8 Liafiaa, 25 år, Hälsingland

31/8 Skepparbarn, 20 år, Gävleborg 

3/9 Oktoberbarn, 25 år, Sundsvall 

3/9 Hilja14, 22 år, Skåne 

3/9 SmalltownGirl, 21 år, Skåne

4/9 Lindaa88, 27 år, Västmanland

4/9 VBG84, 30 år, Halland

9/9 rocagihl, snart 25 år, Halland

9/9 Lynnig 

9/9 Wooden, 26 år, Södermanland 

9/9 Boonyi, 30 år, Uppland

10/9 Chester, 24 år, Uddevalla 

12/9 Mliinn, 26 år, Blekinge 

12/9 EijaIsland, 29 (snart 30), från Skåne men bosatt på Island

13/9 89an, 25 år, Skåne 

17/9 Namaste, 22 år, Skåne

17/9 Beetroots, 24 år, Halland 

17/9 Misscaswell, 30 år, Stockholm 

19/9 IMHO, 36 år, Linköping

20/9 Sjwst, 25 år, Västernorrland

22/9 Noomi75, 40 år, Dalarna 

25/9 Mijjan, 28 år, Hälsingland 

1/10 korvstroganoff, 27 år, Stockholm 

? Mammasep2015, 22 år, Umeå

• Knäck

Nån mer som får magknip högt upp? Jag blir tokig på det. Ibland när jag ätit får jag som gaser fast det sitter under revbenen istället för runt naveln och gör så himla ont! Så här ligger man och försöker rapa och fisa för hela landslaget - det är verkligen glammigt att vänta barn xD

• Knäck

Ang. Föräldrars reaktioner. Min svärfar blev bekymrad över vår ekonomi (!) men gratulerade i alla fall artigt. Min mormor sa "men du är ju så ung, vad har du ställt till med!" fast hon var väldigt glad också och min syster sa "men varför det" innan hon till slut också blev glad.

Inte så kul med såna ljumma reaktioner men det behöver kanske landa också, kan ju väcka massor av känslor från saker de varit med om. Eftersom jag inte ens blev glad själv när jag plussade så försöker jag ge andra samma möjlighet att smälta chocken Sen ska de vara överlyckliga när ungen kommer, annars blir jag arg!

• Knäck

Tycker inte alls det är tokigt att fantisera och planera, måste ju tvärtom vara riktigt sunt att förbereda sig på livet med bebisen Jag önskar att jag kunde göra mer sånt men det tar emot nånstans. Efter RUL kanske, 10 dagar kvar.

• Knäck
    VBG84 skrev 2015-03-23 17:42:16 följande:

Min antydan till gravidmage kom senaste veckan. Från noll till ganska tydlig bula iallafall kvällstid. Jag är i vecka 16+6 idag.

Din mage kanske också kommer med buller och bång till nästa helg? :)

Är dock lite orolig över min vikt. Vägde 55,5 innan jag blev gravid (normalviktig pga kort, 156 cm). Gick ner till 52,5 när jag mådde illa i början och är ännu inte uppe på i ursprungsvikten. Tror det stod 54 på vågen i morse. Enligt diverse uträkningstjänster borde jag vara uppe i 58 kg.

Jag gick också ner 3 kg första 3 månaderna, sen vände det och på tre veckor är jag nästan tillbaka på vad jag vägde före graviditeten. Inget att oroa sig för! Bebisen får allt den behöver även om du inte går upp så mycket och såna där uträkningstjänster kan inte ta hänsyn till individer
  • Knäck

emolau, det är säkert bebisen ska kännas som fladder har jag hört fast jag tyckte mer det kändes som att nåt petade på mig inifrån (och det var det ju). Min sätter ofta igång om jag lägger mig på mage, det är kanske en protest för att det blir trångt :-P

• Knäck

RUL på torsdag nästa vecka, kommer vara 18+4 eftersom jag blev framflyttad 4 dagar på KUB och det visste de ju inte när de satte tiden...

Man undrar verkligen varför allt är så olika i olika landsting. Tycker alla att de gör på bästa sätt..?

• Knäck

Idag kände den blivande pappan bebisen sparka för första gången. Han är ganska distanserad till graviditeten så jag blev förvånad när hans första reaktion var att pussa på magen.

Apropå partners! Har ert sexliv påverkats av graviditeten? Förutom att det helt upphör när man bara kräks och sover i några månader vill säga

• Knäck

Lider med er som oroar er Kunde själv inte glädjas alls innan jag sett på ultraljud och hade antagligen hunnit bli nervös nu igen om jag inte känt bebisen. Men riskerna är verkligen små nu för oss allihop, vi har kommit en bra bit på väg och det finns verkligen ingen anledning att tro att det inte skulle fortsätta bra

Själv undrar jag om det är detta som är foglossning... Har sen några dagar ont långt ner i ryggen, nästan rumpan, och mest vid vissa rörelser. Ovälkommet :-/

Svar på tråden Första barnet september 2015