Inlägg från: emolau |Visa alla inlägg
  • emolau

Första barnet september 2015

Man kanske borde flytta till ett bättre län under tiden man är gravid haha.

• emolau

Usch idag har jag haft svagt illamående och kväljningar hela dagen men gick inte att spy. Känns som en klump i halsen hela tiden :/ inget jag ätit eller druckit har hjälpt heller. Nån som har tips på vad som kan lindra?

• emolau

Vi får hoppas att det går över snart. Just nu verkar knäckebröd fungera om jag tar en tugga med jämna mellanrum. Men jag kan ju inte leva på det hur länge som helst haha.

• emolau

Varför utsätta sig för ännu mer oro och testa med ett test som inte är gravtest? Måste vara bättre att köpa ett och få ett riktigt svar som man slipper oroa sig för i onödan.

Hoppas allt går bra för dig!

• emolau

Köpte nya köksmöbler idag. Bar upp två av stolarna till tredje våningen och vi hjälptes åt med bordet. Tyckte inte det var så tungt då men inser nu efteråt när både magen och ryggen gör ont att det var nog för mycket :/ blir att ta det lugnt med tunga och otympliga lyft i fortsättningen.

• emolau

Tredje dagen här med förkylning och feber. Känner mig helt däckad dygnet runt och har ingen matlust.

Saknar de första veckorna när man plussade! Då åt jag jätte nyttigt och motionerade dagligen. Nu får jag knappt i mig en riskaka. Tycker synd om min inneboende som säkert behöver mer näring än så.

• emolau

Har nu varit vaken i snart 6 timmar i sträck. Nytt rekord för denna veckan. Glad att jag kan plugga hemma och inte har ett heltidsjobb då det blir många powernaps på en dag! Trodde inte det var möjligt att va så här trött!!

• emolau
    beetroots skrev 2015-01-30 11:53:55 följande:

Nu är jag inne i vecka 8 (7+0).. Förra veckan hade jag ju ont i magen och symtomen försvann, inga har kommit tillbaka än, borde man inte känna de i magen iaf? De borde ju växa mycket nu? eller har jag fel? :(

Jag är i vecka 10 och har inte känt nåt i magen direkt efter att jag plussade. Enda gången jag känner nåt är när jag nyser kraftigt. Känns som att hela livmodern ska lossna då. Enligt bm är det normalt att inte känna något, vissa känner mycket andra inget.. Så länge man inte har smärtor så behöver man nog inte oroa sig :)
  • emolau

Är som ett barn på julafton idag och vaknar alldeles för tidigt! Men idag ska vi berätta för våra familjer och det ska bli så kul å se deras reaktioner! Ingen som anar något eftersom jag alltid säger att jag ska plugga klart först, men vet att det är väldigt efterlängtat från båda hållen :)

• emolau

Om ni inte redan har konto på Pinterest så tycker jag ni ska skaffa det genast! Timmarna flyger förbi och där finns tips och idéer på allt, även dokumentation av mage :)

Svar på tråden Första barnet september 2015