• Thelma88

BF september 2015!

BF 28 /9 enligt appen ;)

Vågar inte hoppas på för mycket såhär tidigt, men längtar redan ihjäl mig.. 8 månader (förhoppningsvis) kvar..phu!

• Thelma88

Verkligen!! Nu i början är man nervös över allt möjligt ju så man är så glad för varenda dag man får vara gravid :)

Lissing skrev 2015-01-25 21:12:59 följande:

Många nya som ploppar in här, kul Idag går jag in i vecka 8 (7+0).Varje vecka är en milstolpe.

• Thelma88

Bara jag som hade kunnat ta test varje morgon bara för att få bekräftat att man ärgravid?

Ömma bröst och magknip/värk samt sjukt svag fysiskt... Allting går ju och bortförklara om man bara vill, men det där plusset betyder bara en sak <3

• Thelma88
    Blixt3 skrev 2015-01-26 14:44:15 följande:

Då är vi beräknad till nästan samma dag:) 28/9 ska bebisen titta ut om det går som det ska. Första barnet så allt är nytt för mig o sambon. Men det är så spännande! Väntar på nästa sympom med spänning!

Beräknad samma dag som du! (enligt appen då vill säga!)

Hittills känner jag mig svag och orkeslös, har mycket magknip speciellt efter måltid, kan inte äta så mycket åt gången och mycket ömma bröst, speciellt på kvällen :)

Och just det, kaffe smakar numer skit ;)

Älskar alla symtom och blir glad ju fler jag får, då känns det på riktigt ju!:)

Hur känner du själv det?
  • Thelma88

Haha skönt att höra, då behöver jag inte skämmas om jag tar nåt till ;)

aeo83 skrev 2015-01-26 08:39:37 följande:

Haha, jag har nog tagit typ 8 test sen det första ;)

Lite ömma bröst annars ingenting, ja förutom katterna då som inte lämnar mig en sekund och helst ska ligga på mig och då gärna på samma ställe båda två :D

• Thelma88

Eller hur, alla här skulle ha så tidigt i september så jag kände mig lite utanför där ett tag ;)

Oj, orkar du med lika mycket som innan med hästen och så? Jag brukade träna 5 dagar i veckan innan, men nu har det hastigt reducerats kan jag ju säga haha;)

Det är liksom inte kul att gå dit och sen flåsar man efter 2 minuter och orkar inte lyfta någonting :(

Jag är superorolig för MF, vågar inte tro på att detta är sant och tror att jag ska få missfall varje dag- mest för att jag inte tror på att jag kan ha sån tur i livet :):)

Hoppas det går över efter hand som veckorna går... Idag fick jag panik för att jag mådde "för bra" till exempel ;)

Blixt3 skrev 2015-01-26 18:53:06 följande:

Vad roligt att vi är beräknade till samma dag!:) jag har inga problem med magen, utan endast ömma bröst och trötthet på kvällarna. Försöker äta nyttigt o träna som vanligt, har häst så det är fullt upp.

Ska bli spännande med ny vecka imorgon:)

Hoppas att bebis ska klara sig så jag slipper MF. Är lite orolig för det. Hur känner du för det?

• Thelma88

Grattis, vi är inne i ny vecka nu

Blixt3 skrev 2015-01-27 00:05:51 följande:

Än så länge går det bra att rida o jobba i stallet som vanligt, men får väl se hur länge det håller i! Är ju lite mindre ridning nu pga väder, snö, is o kallt här.

Kunde ana lite illamående nu ikväll, undra om det är ett symptom eller bara något annat kroppen håller på med?!

Dags o sova nu, hade sovmorgon idag så idag har jag hållt mig vaken hela kvällen :)

• Thelma88

Läste att hjärtat börjar ticka i vecka 6.. Så häftigt när man tänker på det tycker jag!

Att allt utvecklas så tidigt när plutten bara är någon millimeter stor <3

• Thelma88

Ringe till barmorskan idag och ska inte ta prover förens i början av mars.. då kommer jag vara i typ v 10-11 någonting.. är inte det jättesent för ett första besök (utöver informationsmöte) ?

Svar på tråden BF september 2015!