• Marian03

BF september 2015!

fyrklöver81 skrev 2015-03-20 17:21:05 följande:

Kommer ni kolla kön? Jag har fram till precis nu tänkt att vi inte ska det. Men nu fick jag ett stor sug att veta. Finns ju fördelar. Men samtidigt är det ju grymt spännande att inte veta.

Vi kommer inte göra det.

Men fick häromdagen ett shoppingsug och letade babykläder på stan. Om man inte gillat beige färg så finns det inte jättemycket att välja på här hehe... Men det är nog lättare på nätet :) upplevde att allt var rosa/blått eller vitt/beige. Hittade inget rött/grönt/gult/brunt osv... Självklart kan man klä barnet i rosa om det är en pojk men det var mycket extra flickigt med volanger och så vidare.. Så rent praktiskt så var det ju knepigare att hitta kläder.
  • Marian03

Kanske skulle prova ringtestet mest för att det är roligt :)

Är det någon mer här som är jättetörstig hela tiden? Ett par dar nu så har jag varit galet törstig, dricker tokmycket vatten hela tiden.

• Marian03
    Manik skrev 2015-03-24 14:46:26 följande:
    Jag är också väldigt törstig hela tiden. Vatten är det som släcker törsten bäst. Äter också mer nu än tidigare. Fler som är mer hungriga?
    Ja vatten är bäst, även om inget verkar kunna släcka mig törst just nu ;)

Jag är med mer hungrig än innan
  • Marian03

Hur länge är det vettigt att jobba om man som jag har ett kontorsjobb tror ni? Det är mycket psykiskt påfrestande men inte fysiskt såklart. Jag jobbar oftast säsong juni-december och har ju ingen semester då att ta ut. Hoppar in emellanåt off-season med. Jag tänker att det kunde vara skönt att få gå hem två veckor innan bebisen kommer? För att fixa med det sista, ladda mentalt osv.

I och med att mitt jobb är jäkligt stressigt och krävande så är jag knäckt om somrarna även som ogravid så jag kanske kan behöva det.

Jag ska ha ca i mitten av sept (19 sept).

Berättade för en kollega häromdagen på telefon, är väl inte jätte förtjust i henne då hon är ganska ego och gärna vill att alla ska jobba runt henne så hennes jobb blir så bra och simpelt som möjligt och lämnar mer än gärna över allt till oss andra. Då kläcker hon ur sig; jaha och hur länge har du tänkt jobba? Hur kommer det bli i sommar egentligen? Jag ser gärna att du arbetar en vecka in i september, det underlättar för mig.

Jag blev så irriterad, det har väl ändå inte hon med att göra...

• Marian03
    26number1 skrev 2015-03-24 17:08:29 följande:
    Haha det låter som en riktig kärringjävel!! Jag jobbar på bank och tänker jobba så absolut länge jag bara kan, känner att jag måste göra ett gott intryck för att kanske få komma tillbaka efter mammaledigheten (har endast ett vik till årsskiftet). Så länge jag mår bra tror jag att jag ska försöka jobba till en vecka innan BF, är ju ändå rätt vanligt att gå över med första va?

Annars tycker jag att du ska göra precis som du känner! Mamma-peng kan man väl få från och med två veckor innan BF? Gå hem sista augusti bara för att reta upp kollegan :D
    Haha ja hon är det, väldigt ego kärring. Men när hon ska typ se en uppvisning hennes barnbarn har så ska hon typ va ledig hela dagen och alla ska förstå det, ungefär... Hopplös :P

Jag vill med gärna jobba så långt inpå jag kan, men ska nog dra sista augusti ändå bara för att reta henne ;) haha. Ja men även för min egen skull så jag kan fixa lite hemma och varva ner osv. Jag har varit där på jobbet ett tag nu så som tur är vet chefen redan vad jag går för och att jag alltid ställer upp vilket känns skönt :)

Förstår dig att det kan kännas att man vill få visa vad man går för, jag är likadan :)

Antar att man känner av sen när det börjar närma sig, hur man sover och om man skulle få värk osv så kan man kanske bestämma sig efter det :)
  • Marian03
    BF2015 skrev 2015-03-24 23:21:22 följande:
    Jag hade ungefär samma funderingar som du men alla i denna tråd och folk runt omkring mig har lugnat mig med att: INGEN kommer tacka dig om du sätter din kropp och dig själv i andra hand pga någon himla bimbo som bara tänker på just det, SIG SJÄLV.. Du har inga skyldigheter att jobba "härda ut" om du mår dåligt :/.. Ingen kommer att tacka dig. Jag har planerat in semester i juli och blir jag sjukskriven innan förlossningen så får jag ta det då. :) hoppas kollegan lugnar sig och slutar tänka på sitt eget skinn. Du ska ju faktiskt bli Mamma :) Lycka till med allt!
    Nej det är sant :)

Om man ska tänka på sig själv någon gång så är det väl nu.

Man börjar märka nu hur folk i sin omgivning ska lägga sig i nåt oerhört om allt, är man första gångsförälder så får man nog utstå det... Allt ska de lägga sig i, alltså utan att man frågar. Gör mig jäkligt irriterad.

Hela grejen att jag vill köpa en ny barnvagn och inte en begagnad verkar störa folk nåt enormt. Jag har bestämt mig om färg, modell osv. Men folk vill ändå hitta en begagnad billigare åt mig, men varför? Låt mig köpa vagnen om jag vill! Den är inte ens galet dyr eller nåt.. :) ligger på 8000-10.000 beroende på vilka extra saker man ska ha till, det är inte superdyrt om man kollar runt bland barnvagnar...

Är det bara jag som råkar ut för folk som ska lägga sig i? Haha :) (tror inte det iofs)
  • Marian03
    1StoltMamma skrev 2015-03-24 18:25:30 följande:

har nästan gått upp 5 kilo nu är bara i v 14 och de sista 3 kilona har kommit de senaste 2 veckorna. Hur mycket har ni gått upp?

4 kilo och är i vecka 15.

Hoppas man klarar sig undan jättestor viktuppgång i slutändan så det slipper bli så tungt i sommarvärmen :)
  • Marian03
    lizanilander skrev 2015-03-25 18:00:03 följande:
    folk var snarare tvärtom med mig och vagn med första barnet, de tyckte det var mycket märkligt att jag inte vill köpa ny vagn till första barnet! men vi hade inte ekonomi till det men det selade tydligen inte någon roll, så ja, folk lägger sig i oavsett om man vill det eller ej :P

-3,5 kg i vecka 17.
    Ja visst är det lustigt? :)

Allt är helt ok, ny eller begagnad osv bara man själv får göra det man tycker känns bra :) så konstigt att folk ska lägga sig i, oavsett vad man väljer så ska ju folk lägga sig i uppenbarligen ;) antar att man får vänja sig, haha...
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-03-25 14:59:14 följande:
    Ja alltså, jag tänker verkligen inte jobba och "härda ut" om jag får ont eller bli att må dåligt. Ett jobb är trots allt bara ett jobb och min erfarenhet är att så länge man inte är kräsen så finns det fler :) Nästa vecka ska jag tala om på jobbet så håll gärna tummarna!
    Det har du helt rätt i :)

Vad spännande, jag ska hålla tummarna för dig! :)
  • Marian03
    BF2015 skrev 2015-03-26 10:23:02 följande:
    Marian03

Jag har också tänkt mig att köpa en ny vagn pga att det kanske blir fler än ett barn de närmsta åren och då känner jag att det är likabra att köpa en osliten vagn :)! Rätt bra argument va;)?

Jag har det likadant ;). Speciellt min svärmor som jobbar på BVC! Sjuuukt irriterande, hon vill bara väl men det är så svårt att hålla god ton hela tiden under allt tjat.

Ex: Hon säger att jag inte får äta de, de och de.. får man inte ha honung i teet längre!? vad äre för snack? Om det nu är bakterier i honung dör väl dem när de kommer i 100gradigt vatten? Jag får inte äta godis!? jag äter sällan godis och när jag väl gör det i hennes närhet så är det opassande!? Så lite som jag äter kan det omöjligt vara farligt?!

Vilket babyskydd vi ska köpa så det passar i deras adapter dem har sen innan.. (min sambos syskon har ett barn påväg).

Jag bestämmer väl också vart min gräns går när jag lyfter saker, stannar hemma från jobbet när jag känner att det behövs, inte av minsta lilla hosta.

Hehe.. Skönt å skriva av sig lite..

Min sambo han förstår ju inte att jag tycker det är jobbigt :/.

Vi får lycka till med allt tjat helt enkelt ;).

Mina föräldrar där emot tjatar ingenting, de är bäst ;)! De är bara glada och ser hur bra jag mår just nu, och låter mig njuta :).
    Ja det är verkligen ett bra argument :)

Men åh suck vad det låter jobbigt, lider med dig. Hade blivit tokig ifall min svärmor hade lagt sig i på det viset och kommenterat själva maten. Jösses :) självklart får man äta godis ibland, det gör jag. Inte varje dag men då och då, vad ska hända?

Och det där med babyskydd, suck haha...

Ja man behöver skriva av sig ibland, det är väldigt skönt att få ventilera ut det så känner man sig lite lättare efteråt! :)

Vad skönt att iallafall dina föräldrar håller sig lugna :)

Ja antingen får man vänja sig eller bita ifrån på de som är för jobbiga sen. Man kan ju skylla på hormoner om de tar illa upp haha...
Svar på tråden BF september 2015!