• Marian03

BF september 2015!

Lissing skrev 2015-01-29 20:30:30 följande:

Svullnaden lägger sig aldrig.
    Ser ut så här dygnet runt och har gjort sen jag  plussade typ...
    Jävla hormoner :P
    Är ju bara i vecka 7+4 ^^

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
    Det där känner jag igen, trodde jag var ensam om det ;) svårt att veta vad man ska ha på sig om dagarna när man är så svullen ;) och den här tröttheten.. Herregud vilken sjuk trötthet. Som att man gått 2 dygn på Ullared utan paus eller sömn ungefär, och det utan att man gjort mer än att sitta på jobbet. Hoppas det går över snart :)....
  • Marian03
    Grus grus skrev 2015-02-01 10:42:10 följande:
    Nej jag fick missfall igår 9+2. Enligt vul hade det dött bara dagen innan. Har bara varit fullt med komplikationer men på grund av allt som dessutom är runt mig just nu är jag helt knäckt psykiskt.
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
    Beklagar verkligen. Styrkekram till er!
  • Marian03

Jag mår också förhållandevis bra, om man jämför med andra som verkar kunna bli riktigt illamående, håller tummarna för att slippa det!

Är väldigt trött, brösten ömmar mycket och illamåendet kommer mer på em typ ca 15-16:00 och håller i sig sen men jag har inte kräkts.

Imorgon ska vi på VUL kl 13:00. Hoppas på att få se ett tickande hjärta :) spännande.

• Marian03
    Marian03 skrev 2015-02-02 21:48:40 följande:

Jag mår också förhållandevis bra, om man jämför med andra som verkar kunna bli riktigt illamående, håller tummarna för att slippa det!

Är väldigt trött, brösten ömmar mycket och illamåendet kommer mer på em typ ca 15-16:00 och håller i sig sen men jag har inte kräkts.

Imorgon ska vi på VUL kl 13:00. Hoppas på att få se ett tickande hjärta :) spännande.

Glömde skriva att jag är i vecka 8 + 1
  • Marian03
    Marian03 skrev 2015-02-02 21:49:20 följande:
    Glömde skriva att jag är i vecka 8 + 1
    Nej nu skrev jag fel. Vecka 8 (7+1)...

Lägger till sinnesförvirrad som ett av mina symtom :)
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-02-02 22:07:18 följande:

Hoppas allt ser fint ut imorgon marian:)

Tack! :)

Allt gick bra, vi pratade om fosterdiagnostik och att det där man bara gör blodprov är att föredra i mitt fall om jag vill göra det och lite annat och sen gjorde vi VUL, jag hade nig rätt på exakt dag för läkaren sa att om du är på 7+2 så är den ca 11 millimeter, vilket stämde precis med vad vi såg :)

de mäter visst från rumpan till typ nacken tror jag, eftersom den ligger ganska böjd :) hjärtat tickade och allt var bra, och bara en bebis i magen.. Hihi ;)

Hoppas nu att allt går vägen framöver med :)!
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-06 09:31:24 följande:

Min fyraåring har vecka efter vecka accepterat att mamma kräks varje dag och somnar innan läggning... Så i morse: "Mamma, du kanske redan har en bebis i magen."

Jag: "Eh...öh...jag vet inte. Vi får nog fråga en doktor."

Fyraåringen: "Idag?"

Jag: "Eh...nä...på måndag."

Fyraåringen: "Hoppas doktorn säger ja. Det måste vara TVÅ barn i det här huset. Jag vill ha en våningssäng." :)

Haha vad sött ;)
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-06 11:48:50 följande:
    Jättegulligt, men nu kommer hon att komma ihåg detta på måndag... Jag är så jäkla dålig på att ljuga! 
    Jo det är ju sant visserligen... ;)
  • Marian03

Sådär, nu är smaken och doften av kaffe vidrigt helt plötsligt ;) har druckit koffeinfritt sen jag fick veta, med en kopp vanligt kaffe med om dagen, men nu smakar det riktigt skit, så konstigt! Sugen på massa skit är jag med och äter en massa kakor och sånt. Hjälp... Varför kan man inte få sug på typ morötter? ;)

• Marian03
    Ilwah skrev 2015-02-07 18:38:08 följande:

Hej på er, hoppar in här med om jag får ????

Är i vecka åtta med vårt första barn (bf 22/9, exakt en månad efter vårt bröllop ????). Det känns så stort, ofattbart, fantastiskt, lyckligt och läskigt på samma gång ????

Stort grattis! :) :)
Svar på tråden BF september 2015!