• IMHO

BF september 2015!

Blixt3 skrev 2015-02-19 19:21:17 följande:

för min del dröjer ultraljudet ett tag, är i 9 (8+2) idag. Så kul att vissa här redan varit o fått se sin lilla bebis!:) Ska till barnmorskan på måndag för första riktiga mötet:) ni som varit på det, vad är det man gör? Urinprov, blodprov o sådant? :)

Ungefär som för paddi84. Mest info om kost, hälsa, KUB, hur mvc funkar och vilket stöd vi kan få därifrån. Jag skulle vägt mig och lämnat blodprov också, men vår bm sa att jag kunde komma och göra det på öppen mottagning när jag mådde bättre eftersom jag fick en kräkattack i slutet och behövde få komma ut i friska luften. Trots det var vi jätteglada när vi gick därifrån för det blev mer "på riktigt".
  • IMHO
    Nydahl skrev 2015-03-06 08:49:50 följande:

Jag har inga baby grejer kvar ! Vi gjorde oss av med allt för vi trodde inte vi skulle bli redo för ett 3:e barn ! Så nu blir de att börja om, men jag har tittat en del på svenska blocket och man kan ju faktiskt få fina vagnar ganska billigt så de satsar vi på :) någon som börjat tänka på vagn och så? Jag är i vecka 15 på söndag :)

Jag gick just in i v 12, och har inte börjat handla än. Tankeverksamheten är dock i gång och jag är mycket positiv till begagnat. T.ex. när det gäller vagn, som du pratar om.

Är det någon med erfarenhet som vet vad som funkar fint att köpa begagnat och vad man MÅSTE köpa nytt? I mitt fall är det konsumtionsideologiska och miljömässiga värderingar bakom, men barnets bästa är ju överordnat allt sådant.
  • IMHO

Tack för bra tips och skönt med lyckade KUB och UL. Grattis ni som gjort dem. Fick ett VUL på gynakuten (och dropp) idag så jag fick se lillplutten röra sig och andas fostervatten. Skönt med livstecken och att se mänskliga drag. Har KUB om 1,5 vecka. När nervositeten slår till brukar jag tänka att det som är redan är och därför behöver jag inte oroa mig för hur det ska bli. Fast i ärlighetens namn vill jag helst redan vara på andra sidan KUB.

• IMHO
    26number1 skrev 2015-03-08 22:35:33 följande:

Trots tre positiva test funderar jag starkt på att köpa ett till! Känner knappt av någonting och inte syns det direkt heller.. Går in i vecka 13 på tisdagen, någon som känner likadant??

Jag känner mig visserligen illamående nästan jämt, men med min platta mage känns det surrealistiskt att det finns en individ därinne. Jag ser den på UL-bilden från förra veckan, men trots det fattar jag inte riktigt att vårt blivande barn befinner sig i min mage. Jag är i v 12 som du, men tre dagar efter dig. Utan illamående och UL-bild skulle jag verkligen tveka på om jag var gravid. Tror det är vanligt i "våra veckor" innan kulan kommer. När har du nästa kontakt med bm?
  • IMHO

Det är konstigt med magen. Jag ser verkligen inte gravid ut (är 12+4), men min platta snygga nyårsmage har nu 10 veckor senare blivit samma gamla fläskmage som jag hade i somras när jag vägde 67 kg. Den är inte i närheten av en kula.

Det konstiga är alltså att med min platta nyårsmage vägde jag 57 kg. Med den nya fläskmagen väger jag 53,7kg (pga 2 mån illamående och kräkningar). Jag fattar inte vilken del av kroppen som har krympt.

Nån annan som har vikt och volym som inte går åt samma håll? Någon som har lösningen på gåtan?

• IMHO
    Jeulina skrev 2015-03-11 12:55:38 följande:

Vecka 14 är det nu så jag hoppas att det en dag ska vara borta. :) med mina andra två har det blivit bättre i vecka 19-20 någonting. Men det illamåendet har inte ens varit i närheten så jobbigt som detta :/

Har haft det liknande. Går fortfarande ner i vikt (3kg kvar till underviktig!) och har fått dropp en gång. Känns som det behövs snart igen för idag kommer allt upp, galla och hela faderullan.

Jag har haft noll effekt av Postafen och SeaBand, endast biverkningar av Zofran och sporadisk hjälp av Lergigan Comp. Har inga direkta tips, men du är inte ensam (och det känns skönt för mig att veta att jag inte är det heller, så tack att du berättade).
  • IMHO
    lördagsgodis skrev 2015-03-11 14:32:44 följande:

Hjälper inga mediciner? Kan faktist inte ens tänka mig att må så otroligt illa, tyckte mitt var illa nog och då hjälpte ändå postafen och jag kunde jobba trots allt.

Åh, vad jag längtar efter att kunna jobba. Jag saknar mina elever. :'-(
  • IMHO
    beetroots skrev 2015-03-15 10:40:58 följande:

Jag måste bara få berätta, haha! Jag är i vecka 14 och Herregud jag har sexdrömmar varje natt! De första veckorna drömde jag om häxor varje natt.Någon annan som drömmer konstigt/roligt?

Jag drömmer konstigt om ätande. T.ex. besökte jag i drömmen en kiosk på skid-VM i Falun (där jag aldrig varit i verkligheten), där de sålde otäckt naturtrogna människofötter i vuxenstorlek. Jag provsmakade och det var ren lakrits. Synd tyckte jag, eftersom jag får äta max 50g lakrits som gravid.

I natt drömde jag att Freddie Mercury dog. Man kunde plocka ut honom ur tv:n i miniatyr. Tydligen skulle han också smaka lakrits, men jag ångrade mig innan jag hann smaka eftersom jag kom på att det nog var oetiskt.

Kan tillägga att jag inte har några kannibalistiska drag i övrigt, men är väldigt förtjust i lakrits. Och Freddie M, fast då mer som ögongodis och örongodis.
  • IMHO
    Mijjan skrev 2015-04-07 14:30:09 följande:

hur länge kunde ni sova/ligga på mage? Älskar det och försöker njuta än så länge. Är nog inte länge kvar innan de blir andra lägen för min del

Är i v 17. Ligga på mage går oftast bra även om jag känner att magen/kulan trycks in lite grann. I går kväll var dock inte alla familjemedlemmar lika positiva till det utan det kände som någon därinne försökte trycka tillbaka. Det var med viss triumf jag la mig på sidan istället. Första gången jag kände en fosterrörelse jag vågade lita på. Har moderkakan i framvägg, så jag trodde jag skulle få vänta lite till.
  • IMHO
    1StoltMamma skrev 2015-04-08 12:07:57 följande:

Va roligt att ni har rul så nära själv får jag vänta några veckor till...kan de bli 5 Maj nu haha

Jag väntar nästan tiden ut med dig. Har RUL veckan innan, 27 april. Klockan tickar långsamt. :-/

Konstigt nog känns det som om tiden gått snabbt hittills, men att den återstående väntan känns som en evighet. Hur upplever ni tiden och väntan?
Svar på tråden BF september 2015!