BF september 2015!
Nu har slemproppen börjat gå! Förra gången var den blodig och gick två dagar innan. Denna gång riktigt snorig och gul, bara lite har gått. 39+3, hoppas det drar igång nu snart
Nu har slemproppen börjat gå! Förra gången var den blodig och gick två dagar innan. Denna gång riktigt snorig och gul, bara lite har gått. 39+3, hoppas det drar igång nu snart
Det händer absolut ingenting här! Inget mer av proppen, har mer sammandragningar men de gör inte ont. Är så himla less! Kan det bara vara dags någon gång ...!?
Appropå proppen, om den inte är blodig, "räknas" det inte då??
Jag vaknar ibland med symptomen för karpaltunnelsyndrom, men har hittills lyckats "skaka" bort det. Har ju haft det förut och behandlades med skena, så jag hoppas jag inte samlar på mig alltför mycket vätska nu sista tiden. Svullna fötter är också ett bekymmer. Orkar inte dra på mig stödstrumpor när jag knappt kan få på mig vanliga strumpor. Jag har något tjockt ivägen som gör det svårt att böja sig framåt. :-P
Tre arbetsdagar kvar på schemat. Därefter får de ringa vid behov, men det är inte säkert att jag ställer upp.
Tips på hur man förebygger karpaltunnelsyndrom:
www.smartoteket.se/ledvark/karpaltunnelsyndrom/foerebyggande-mot-karpaltunnelsyndrom/
Stod erat sf mått stilla när magen sjönk? Är i v 36+4 och sf-måttet var samma som för 2v sedan.. under dom veckorna har bebisen fixerat sig och magen sjunkigt. Hur var/är det för er och vilket mått hade ni i v37?
...och jag låg på 33 i v 36.
Här snappar 5-åringen upp allt och lite till! Igår åt vi tacos till middag och så säger 5-åringen; ta inte så mycket salsa-sås mamma, du får halsbränna :D
Stort grattis, Liza!
Åh, så skönt att lyckas sova ut idag. I går natt var jag och sambon vakna pga förvärkar mellan 4 och 7. Sedan sov jag iofs till 11 men var utslagen hela dagen utan att kunna sova. I natt lyckades vi sova från midnatt (det är då sparkkalaset i magen brukar sluta) och sedan vaknade jag inte ens när sambon gick till jobbet (har inte hänt på månader). Vaknade 11 och känner att krafterna återvänt. Det är väl bara att ladda för det okända, men är glad att vara utvilad just nu iaf.
Hur är/var era nätter veckorna/dagarna innan förlossning?
Grattis smurfan. Härligt att tiden för bebismys äntligen är här.