Inlägg från: MrsHeinerborg |Visa alla inlägg
  • MrsHeinerborg

BF september 2015!

Haft ont i vaden/benet till o från idag, nu har jag jätteont o kan inte belasta benet!!!? Nån annan med typ kramp? Suck!!

• MrsHeinerborg

Berättade för barnen igår. Visade UL bilden från kub. Dem blev såklart superglada.

Min dotter Nathalie sa; men mamma jag sa ju igår att din mage va lite tjock, bebisen kanske kom då!! ????

Frank, min son, undrade om bebisen satt på en stol där inne?

Jag: "nä den sprattlar omkring i vatten"

F: "kan den dyka?"

"Ja, den bor i vatten tills den kommer ut"

F: "sover den på vattnet oxå?"

Så söta tankar o idéer!!

Imorse hade vi oxå en gullig diskussion:

Jag: "ska bara äta frukost"

N: "men då får du bara dricka mjölk!"

Jag: "varför?"

N: "bebisar kan inte äta mat!!"

Jag: "men när den ligger i min mage får den äta allt som jag äter!"

N: "godis oxå?"

• MrsHeinerborg

Jag går in i v.15 på måndag o har känt i ca 2 veckor. Känner inte hela tiden utan mest på kvällen när jag sitter/ ligger i soffan. Som kittel o pirr på insidan. Igår kände jag typ som en duns. Mitt 3:e så antar att det kan kännas tidigare o att man känner igen känslan fort.

• MrsHeinerborg
    PaLo skrev 2015-03-07 20:40:31 följande:

Hoppar in med lite positiva nyheter!

Fick ju MF/MA nr 2 i slutet av januari. Idag plussade jag igen! Så blir förhoppningsvis en novemberbebis för vår del.

Ville bara berätta de glada nyheterna för er eftersom ni var så stort stöd för mig under missfallet. Meddela gärna i FB-gruppen också.

Åh vad härligt! Grattis!!
  • MrsHeinerborg

V.15 idag o plötsligt bara försvann allt o jag mår riktigt bra! Knappt att brösten känns längre, läskigt. Hoppas verkligen att allt är som det ska!

• MrsHeinerborg
    BF2015 skrev 2015-03-11 23:45:40 följande:

Hej allihopa.

Jag Är också gravid, har beräknat BF datum 7 september.

Min chef och mina kollegor har börjat ställa KRAV på mig," När går du hem? hur länge kan vi räkna med att du jobbar osv..." Men jag kan ju omöjligt veta hur jag mår i sommar.. Har ett krävande jobb i butik med mycket tunga lyft, klättra på höga stegar, och vi är ofta själva ett par timmar varje dag. Än så länge går allt bra men jag har börjat få känningar i bäckenet.. Men alla deras frågor gör mig förbannad! Jag VET inte när jag går hem, vill jobba så länge jag kan men vet ju ej hur långtid det blir!! Någon mer som har deg likadant? Chefer och kollegor som undrar? (bör kanske tillägga att det är ett litet företag med 4 anställda)

Hur har ni tänkt göra med er semester? Jag har 4veckor att ta ut innan jag går hem på mamma ledighet. Men hur blir det om jag blir sjukskriven (låt oss säga hela augusti) och jag har inplanerad semester då? Tacksam för svar. Mvh.

Grattis till graviditeten!

Jag jobbar oxå i butik o har två barn sedan innan, då sökte jag havandeskapspenning o fick den beviljad utan problem, då får man gå hem 60dgr innan Bf. Dock blev jag sjukskriven på 50% fyra veckor innan det. Jag skulle ansöka om havandeskap om jag var du. Unge kul att stå där, tunga lyft, stegar, stå upp o jobba själv.....
  • MrsHeinerborg

Jag är oxå nervös o undrar lite nu o då om det är någon där inne. Var på kub för 2v sedan o tycker nu att magen blivit lite mindre, så har ju symtomen minskat lite..... Kände pirr o bubbel tidigare men inte lika ofta längre, tror att rörelserna ändrats lite o känns annorlunda nu. Längtar till bm igen, om 1v så jag får lyssna på hjärtat!

Svar på tråden BF september 2015!