Inlägg från: MrsHeinerborg |Visa alla inlägg
  • MrsHeinerborg

BF september 2015!

EijaIsland skrev 2015-03-27 22:53:02 följande:

Nu kan jag ju inte vara säker, eftersom jag har noll att jämföra med. Men jag skulle hellre gissa på sammandragningar, eftersom det verkligen känns som att livmodern blir som en hård boll, och håller sig så i en minut kanske. Mer så än att något rör sig eller 'fladdrar' där inne. 

Jag har läst lite överallt att om det är sammandragningar så kan man ofta känna med handen hur livmodern blir hårdare, men tycker inte jag kan det. Nu har den inte riktigt 'poppat ut' på mig heller, ligger ff en hel del mage i vägen, känner bara livmodern som en kula direkt under byxlinjen.

Ni som vet av tidigare erfarenhet, hur skulle ni beskriva att sammandragningar såhär tidigt (typ 16 veckor) känns? 

Hmm, försökt tänkt efter om jag tänkt på sammandragningar så tidigt, detta är min 3.e graviditet. Vet att magen blir hårdare mot kvällen men inte känt sammandragningar innan v.20

Dock känns det ju som den lille gör kullebytta där inne ibland o det är en konstig känsla.

Kolla upp så det inte är en UVI som spökar. Annars är det bara att njuta o hoppas att det inte blir värre....än.
  • MrsHeinerborg

Om nån ska söka havandeskap så gör det redan när ni får intyget av bm, tar lång tid innan man får besked. Fördelen med sjukskrivning att den går att få från vilken dag du vill.

• MrsHeinerborg

Jag fick båda mina beslut 2 veckor innan dem skulle gå i kraft. Jag fick alltså besked i gravidv.29-30 o skickade in alla dokument i gravidv. 20-21. Ganska lång tid tycker jag....

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-04-08 16:17:42 följande:
    Feber är ett naturligt sätt för kroppen att bekämpa en infektion. Det ska aldrig behandlas om den inte blir FÖR hög (typ över 40 eller nått sånt), gäller små barn såväl som stora vuxna :) ring BM om du är orolig, men att få en förkylning eller lite feber ska ju inte påverka ditt barn mig veterligen
    Jag har varit sjuk till o från sedan januari. Förra veckan blev jag dundersjuk med hög feber o halsont. Visade sig att jag hade öroninflammation, svullen hals, luftrörskatarr o början på lunginflammation. Fick penicillin o starkare alvedon. Har ätit alvedon flera gånger/vecka sedan januari beroende på hyr dåligt jag mått. Jobbat ändå såklart.

Ringde min bm som sa att det är bättre att ta alvedon så febern går ner än att låta bli för det om något drabbar bebisen. Alvedon är ok att ta när det behövs, slängt man inte överskrider doseringen.

Känns ju inte bra att ta alvedon men jag hade inte klarat mig utan.
  • MrsHeinerborg
    sagofröken skrev 2015-04-09 19:00:35 följande:

Var det någon annan som har RUL imorgon? Minns det som så men minns inte vem?

Är det någon annan som haft problem med plötsliga kramper i ena skinkan? Jag får det nu allt oftare på efermiddag/kväll och släpar benet efter mig på kvällen som ringaren i notre dame... Inte kan det vara foglossning? Please inte...

Jag har RUL imorgon! ????
  • MrsHeinerborg
    sagofröken skrev 2015-04-09 19:00:35 följande:

Var det någon annan som har RUL imorgon? Minns det som så men minns inte vem?

Är det någon annan som haft problem med plötsliga kramper i ena skinkan? Jag får det nu allt oftare på efermiddag/kväll och släpar benet efter mig på kvällen som ringaren i notre dame... Inte kan det vara foglossning? Please inte...

Jag har RUL imorgon! ????
  • MrsHeinerborg

Lyckat RUL igår. Kollade inte kön men det känns som en kille, rörde o sprattlade på sig under hela tiden. Idag har jag känt tydliga sparkar, tom utanpå! Nu längtar jag verkligen till september!!

• MrsHeinerborg

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska söka HP eller gå på sjukskrivning när jag känner.... Kan nämligen inte heller bestämma hur jag ska göra med semester, om jag ska komma tillbaka efter för tex överlämnande eller fixa allt sånt innan. Hmmmm.... Ska prata med chefen på fredag o se vad han tycker.

• MrsHeinerborg

Jag har blivit sjukskriven innan havandeskap vid båda mina graviditeter och har inte fått problem med ersättning.

Svar på tråden BF september 2015!