• Anonym9998

Gravida i Skåne bf 2015

Jag undrar ifall det finns någon gravid i Skåne som vill följas åt.. :) känner mig otroligt ensam just i graviditeten :/ Men det skulle vara kul ifall det fanns någon mer som vill följas åt :)

• Svar på tråden Gravida i Skåne bf 2015
  • Barnmorska09

Hej alla blivande föräldrar i Skåne!
    Vill ni känna er förberedda inför er förlossning kan jag varmt rekommendera
    Med Bebis förlossningsförberedande kurs.
    www.medbebis.se

• ettnyttliv2014

Hej!

Jag hoppar in här, bor utanför olofström i blekinge och vi har aldrig några egna grupper i detta lilla län, men vi har ju bra nära till skånegränsen iallafall :)

Är 24 år och har en BF 3 dagar innnan min 25-års dag (16/9) så jag är bara i v. 6 (5+4) åh allt känns åspirrigt och nervöst, försöker vara posetiv hela tiden mendet går lite upp och ner med det...

• SmalltownGirl
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-19 13:39:44 följande:

Hej!

Jag hoppar in här, bor utanför olofström i blekinge och vi har aldrig några egna grupper i detta lilla län, men vi har ju bra nära till skånegränsen iallafall :)

Är 24 år och har en BF 3 dagar innnan min 25-års dag (16/9) så jag är bara i v. 6 (5+4) åh allt känns åspirrigt och nervöst, försöker vara posetiv hela tiden mendet går lite upp och ner med det...

Välkommen in i värmen! Jag är Skånetjej halvt uppvuxen i Blekinge, underbart län! framförallt Karlskrona. Vad spännande att du har bf kring din födelsedag, jag gjorde allt för att försöka pricka in när INGEN fylla år, och jag lyckades :D 

jag är nämligen född dagen innan min storasyster och min andra syster fick sin son dagen innan sin födelsedag :D sånt är kul! men det räcker där, behöver inte plussa ihop fler kalas här :D haha

du får se det som en underbar födelsedagspresent! :D 

nervösa är vi med, jag är idag i vecka 8. kan säg att magkänslan är lugn, och snäll mot mig så allt känns bra än så länge. ska på inskrivning idag, sen ultraljud imorgon! :D så spännande!! :D  

• Bumblebee
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-19 13:39:44 följande:

Hej!

Då bor vi nära, bor i Bromölla
  • ettnyttliv2014
    SmalltownGirl skrev 2015-01-22 14:44:55 följande:

Välkommen in i värmen! Jag är Skånetjej halvt uppvuxen i Blekinge, underbart län! framförallt Karlskrona. Vad spännande att du har bf kring din födelsedag, jag gjorde allt för att försöka pricka in när INGEN fylla år, och jag lyckades :D 

jag är nämligen född dagen innan min storasyster och min andra syster fick sin son dagen innan sin födelsedag :D sånt är kul! men det räcker där, behöver inte plussa ihop fler kalas här :D haha

du får se det som en underbar födelsedagspresent! :D 

nervösa är vi med, jag är idag i vecka 8. kan säg att magkänslan är lugn, och snäll mot mig så allt känns bra än så länge. ska på inskrivning idag, sen ultraljud imorgon! :D så spännande!! :D  

Hihi ja så kan man ju med göra, jag började med att försöka pricka in bra men eftersom det tog ett par månader innan det tog sig så blev det som det blev, och nu känns det himla roligt :)

Oh vad spännande med ultrajud! hur har du lyckats få till det?
  • Bumblebee
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-26 15:21:51 följande:
    Vad roligt!

Hur långt gången är du?
    Jag är "bara" i vecka 7+3 så än så länge, har BF 11-12/9 om allt går som det ska.
  • SmalltownGirl
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-26 15:21:28 följande:
    Hihi ja så kan man ju med göra, jag började med att försöka pricka in bra men eftersom det tog ett par månader innan det tog sig så blev det som det blev, och nu känns det himla roligt :)

Oh vad spännande med ultrajud! hur har du lyckats få till det?
    Jag ringde till min gynklinik i grannstaden och sa att jag tidigare haft ett missfall, sa även att jag blev skickad hit av min barnmorska som rekommenderade ett tidigt ul för att konstatera hjärtslag. Jag var där och fick se vårt lilla hjärta picka så snabbt. Fick en tid för återbesök den 9 Februari.

dock mätte gyn helt knasigt. Hon såg huvudet (som bm bekräftade) som gulsäcken................ så jag har ingen aning om vilken vecka jag är i just nu, ska gå in i vecka nio idag men misstänker jag är i vecka 10-11 egentligen..

så vi får se hur det ser ut nu nästa ul. 

hur går det för er andra? symtom? krämpor? magbilder!!! - visa, hur ser ni ut idag! :D 

• Bumblebee

Var på vul igår och fick också se det lilla hjärtata ticka, mitt bf blev framflyttat några dagar. Dock kunde jag själv räkna ut att det skulle fram några dagar då jag visst när äl hände

• ettnyttliv2014
    Bumblebee skrev 2015-01-27 13:09:41 följande:
    Jag är "bara" i vecka 7+3 så än så länge, har BF 11-12/9 om allt går som det ska.
    Hihi jag är 7+0 idag så jag är ännu mindre ;)
    Vart gick du för att få ett vul?? min barnmorska utför inte det för de har inte instrument eller något sånt till det...
  • ettnyttliv2014
    SmalltownGirl skrev 2015-01-29 10:32:24 följande:
    Jag ringde till min gynklinik i grannstaden och sa att jag tidigare haft ett missfall, sa även att jag blev skickad hit av min barnmorska som rekommenderade ett tidigt ul för att konstatera hjärtslag. Jag var där och fick se vårt lilla hjärta picka så snabbt. Fick en tid för återbesök den 9 Februari.

dock mätte gyn helt knasigt. Hon såg huvudet (som bm bekräftade) som gulsäcken................ så jag har ingen aning om vilken vecka jag är i just nu, ska gå in i vecka nio idag men misstänker jag är i vecka 10-11 egentligen..

så vi får se hur det ser ut nu nästa ul. 

hur går det för er andra? symtom? krämpor? magbilder!!! - visa, hur ser ni ut idag! :D 
    nej men åh vad härligt!! 
    det är väl bara för dig att tro en vecka/datum sålänge och hålla dig till det så får det väl ändras till RUL, så tänkte jag köra :)

Jag är konstant illamående och väldigt väldigt trött, sen är det lite som kommer och går typ som växtverk och yrsel och sådär... magbilder får vänta ett tag, känner mig mest lite extra tjock för tillfället ^^
  • Bumblebee
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-29 15:09:44 följande:
    Hihi jag är 7+0 idag så jag är ännu mindre ;)
    Vart gick du för att få ett vul?? min barnmorska utför inte det för de har inte instrument eller något sånt till det...
    Jag gick via min privata gyn som slrivit ut pergotime till mig, vi ville kolla så att det inte var flerbörd och att allt såg okej ut
  • ettnyttliv2014

Hej!
    Hur går det för er?
    Jag hade mitt hälsosamtal i tisdags och imorgon är det dags för inskrivning.
    Fick en himla trevlig BM, ända negativa var väl att jag kan fet-glömma ett tidigt utraljud... Får se hur vi gör.
    Blev även flyttad två dagar så imorgon går jag in i v. 10 :)

• MammaMia91

Hej jag hoppar gärna in här om jag får :), Jag är 23 år och väntar andra barnet, Har en dotter som föddes juni-11. Jag är beräknad till 16 maj (v 27 nu). 
    Jag bor i bromölla. 

• ettnyttliv2014
    MammaMia91 skrev 2015-02-09 08:19:05 följande:

Hej jag hoppar gärna in här om jag får :), Jag är 23 år och väntar andra barnet, Har en dotter som föddes juni-11. Jag är beräknad till 16 maj (v 27 nu). 
    Jag bor i bromölla. 

Vad härligt! :)
    Då har du ju bara upploppet kvar nu.
    Har allt gått bra hitills?
  • MammaMia91
    ettnyttliv2014 skrev 2015-02-09 10:15:12 följande:

Vad härligt! :)

Då har du ju bara upploppet kvar nu.

Har allt gått bra hitills?

Jodå allt har gått bra förutom att jag fått foglossning, men så länge jag använder bältet så håller sig den värsta smärtan i schack.
  • ettnyttliv2014
    MammaMia91 skrev 2015-02-09 11:25:07 följande:
    Jodå allt har gått bra förutom att jag fått foglossning, men så länge jag använder bältet så håller sig den värsta smärtan i schack.
    Vad skönt om bältet kan funka endel iallafall! Jag har funderat på att införskaffa ett och ha i förebyggande syfte sen framåt men jag vet inte riktigt om det funkar så eller om det bara är något jag fått för mig.. :)
Svar på tråden Gravida i Skåne bf 2015