• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Pipam

Mår skräp! Huvudvärk över pannan. Kan vara Min långdragna förkylning som nu endast sitter kvar i bihålorna.. Igår hade jag ont i magen och ländryggen, precis som mensvärk. BIM är nästa lördag.. Imorgon ringer läkaren för avstämning så får vi se om hur vi planerar vidare ifall jag inte är gravid.

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-02-15 07:22:43 följande:

Så nu är sista tabletten i magen :) hoppas på äl och att det blir en graviditet <3

Tog också sista tabletten idag :)

När ska du börja äl testa?
  • MissBeesly
    Dakine skrev 2015-02-15 00:17:35 följande:

Jag fick min äl 5 dagar efter pergotime kuren. Alltså på CD 14.

Okej. Då är det alltså inte helt orimligt att jag har fått min tidigt.
  • Dakine
    MissBeesly skrev 2015-02-15 14:20:00 följande:
    Okej. Då är det alltså inte helt orimligt att jag har fått min tidigt.
    Nej. Nu är det bara den eviga väntan på att få göra ett gravtest om typ 14 dagar ! :D
  • MissBeesly
    Dakine skrev 2015-02-15 15:32:07 följande:

Nej. Nu är det bara den eviga väntan på att få göra ett gravtest om typ 14 dagar ! :D

Hur ser din cykel ut i vanliga fall? Har du lång/kort? Några egna ägglossningar?

Och, ja, det är två riktigt dryga veckor som väntar. Ställer mig dock in på att det inte blivit nåt denna gång eftersom äl kom oväntat tidigt och sexet inte riktigt tajmades.
  • Anonym (pco-tjejen)

Jag har pco och vårt andra barn är resultatet av Letrozolbehandling :) Körde först 6 försök med clomifen men på andra försöket med Letrozol lyckades vi. Sonen fyllde just 2 år :) Tycker Letrozol var mycket bättre än Clomifen och mycket mindre biverkningar.

• skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-02-15 12:14:06 följande:
    Tog också sista tabletten idag :)

När ska du börja äl testa?
    Börjar nog imorgon :) eller på tisdag
  • efg

Uppdatera gärna om när ni får utslag på äl-testen! :) jag tog mitt första piller idag så är några dagar efter er! :D

• skogstjejen19

Har känt som mensvärk ikväll hmm känns tidigt för äl...

Kanske är för att ägget håller på å mognar och blir perfekt! <3

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?