Anonym (sorgligt) skrev 2015-01-03 23:21:09 följande:
Var har jag skrivit att jag är smartare än ts? !?
Var har jag varit elak?
jag tycker att jag framfört min åsikt rätt så städat.
Självklart säger jag ifrån även till andras barn om dom planerar att göra något som kan gå väldigt illa. Om grannens barn leker boll på motorvägen så säger jag ifrån till dom, även om det inte är alla barn som blir överkörda när dom leker där.
Om ts är mogen nog att förstå det olämpliga i att skaffa barn i hennes sits så är det ju nästan värre. Då väljer hon aktivt och medvetet att utsätta sitt barn för risk till sämre uppväxt i förmån för att hon inte vill/orkar vänta några år.
Dessutom kan man inte säga "det ordnar sig alltid" . Många barn får växa upp i fosterhem när föräldrarna misslyckas :(
Om det inte är du som skrivit det får jag väl be om ursäkt, då var det någon annan "anonym" person.
Ja, fast som tidigare nämnt så finns det olika tillvägagångssätt att säga saker på. Och det är en helt annan sak att säga till grannens barn att inte leka på vägen för att de kan dö än att kommenterar nedvärderande anonymt på internet att en person inte är mogen till att skaffa barn även om du vet ytterst lite om personen och att dessutom göra det på ett opedagogiskt sätt. I alla fall i mina ögon. Som Moah nämnde sitter det inte alltid i åldern. Jag vet 30-åringar som skaffar barn som känns mer omogna än min bekanta som skaffade barn när hon var 17 år. Nej, det ordnar sig inte alltid. Oftast är det ju i fall när unga blir oplanerat gravida och inte har ett stabilt förhållande med pappan och på så sätt ställer till det och barnet blir den som drabbas. Men så är det ju inte i detta fall? Hon verkar ha en plan och en längtan. Det är inte allt, men det är en början. Hon får säkert mycket stöd hemifrån också då hennes föräldrar verkat ha varit i hennes sits, vilket nog kan bidra till att barnet får en trygg uppväxt. Som sagt, det är inte optimalt, men jag tycker helt enkelt inte det är din en sak att lägga sig i detta när hon inte bett om din åsikt, det här var inte vad hennes tråd skulle handla om. Att sedan fortsätta efter att hon bett dig sluta är respektlöst.