• Moah

Unga som planerar barn!

Hej! jag och min pojkvän har pratat om att skaffa barn nu i ett år Glad jag är 16 och han 18. jag var gravid i somras men fick MF i v16. pga barnet hade något fel med hjärtat. så vi håller på att försöka igen Skrattande

hoppas att det finns fler där ute som planerar barn eller har barn och vill följas åt, ge varandra råd o.s.v.! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-02 22:00
    Längtar så mycket efter en liten egen!!
  • Svar på tråden Unga som planerar barn!
  • liinaH
    Anonym (sorgligt) skrev 2015-01-03 22:25:23 följande:

Ingen får säga emot ett barn som vill ha något... Ska vi bara stryka medhårs? Ingen som tänker på den oskyldiga baby som får lida?

Vem har sagt att barnet ska lida bara för att man har unga föräldrar?!
    Det finns många äldre som inte har en bråk del så stor hjärna som "unga" ,borde dom då vara lämpligare som föräldrar bara för att dom har "åldern inne"?
  • Moah
    Anonym (dsf) skrev 2015-01-04 00:10:54 följande:
    Offerkoftan PÅ
    Du verkar vara bra mycket yngre än mig i ditt huvud på det sättet du skriver på. 
    Jag är 16, jag kan resonera. 
    Jag BER er sluta nedvärdera, kränka och trycka ner mig. MEN ni fortsätter.

JAG VET att det inte är optimalt att skaffa barn i ung ålder. men jag vet även att VI kan klara det, vi har hela hans familj och min familj som stöttar.

Och det jag inte förstår är VARFÖR ni ska lägga er i, tro att ni är bättre bara för ni är äldre (?) och få nedvärdera en människa. 

Ni säger era åsikter, jo men visst, Sverige är ett fritt land och ni kan få skriva, säga era åsikter OM det inte kränker en annan människa. och det är precis det ni har gjort. 

Så jag ber än en gång. 

Sluta kommentera på den här tråden. Ni gör ingen nytta utan bara trycker ner mig och försöker göra så jag ändrar på mig.
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-04 12:50:03 följande:
    Du verkar vara bra mycket yngre än mig i ditt huvud på det sättet du skriver på. 
    Jag är 16, jag kan resonera. 
    Jag BER er sluta nedvärdera, kränka och trycka ner mig. MEN ni fortsätter.

JAG VET att det inte är optimalt att skaffa barn i ung ålder. men jag vet även att VI kan klara det, vi har hela hans familj och min familj som stöttar.

Och det jag inte förstår är VARFÖR ni ska lägga er i, tro att ni är bättre bara för ni är äldre (?) och få nedvärdera en människa. 

Ni säger era åsikter, jo men visst, Sverige är ett fritt land och ni kan få skriva, säga era åsikter OM det inte kränker en annan människa. och det är precis det ni har gjort. 

Så jag ber än en gång. 

Sluta kommentera på den här tråden. Ni gör ingen nytta utan bara trycker ner mig och försöker göra så jag ändrar på mig.
    Skrev inte du tidigare att du själv skulle lämna tråden?

Men men...
    1. Du vet alltså att det inte är optimalt att skaffa barn i så ung ålder, men du tänker göra det i alla fall? Varför?
    2. Ni har era respektive föräldrar som stöttar säger du. Då undrar jag, varför skaffa barn när ni vet att ni inte kan stå på egna ben?
    3. Som någon annan skrev så är det vanligare att unga föräldrar ej stannar tillsammans, att barnet har problem med benbrott osv. Men detta bryr du dig inte om och ursäkten är: "MEN inte på alla!".
    Varför inte då istället säkra en framtid först och sedan skaffa unge? På så vis får du ju dessutom tid att testa din kille om han kommer stanna med dig (och kom inte med något som "han skulle ALDRIG lämna mig"... man kan ju undra hur många ungdomar som sagt så genom åren)
  • Anonym (väldigt dumt)
    Tragiskt. 

Men kom tillbaka om några år och skriv en tråd här på fl hur din älskade sambo har lämnat dig och barnet, att soc kommer ta ungen ifrån dig eller att du inte har pengar nog att ge ditt barn mat. 

Ser fram emot det! :)
  • Moah
    Anonym (dsf) skrev 2015-01-04 13:52:27 följande:
    Skrev inte du tidigare att du själv skulle lämna tråden?

Men men...
    1. Du vet alltså att det inte är optimalt att skaffa barn i så ung ålder, men du tänker göra det i alla fall? Varför?
    2. Ni har era respektive föräldrar som stöttar säger du. Då undrar jag, varför skaffa barn när ni vet att ni inte kan stå på egna ben?
    3. Som någon annan skrev så är det vanligare att unga föräldrar ej stannar tillsammans, att barnet har problem med benbrott osv. Men detta bryr du dig inte om och ursäkten är: "MEN inte på alla!".
    Varför inte då istället säkra en framtid först och sedan skaffa unge? På så vis får du ju dessutom tid att testa din kille om han kommer stanna med dig (och kom inte med något som "han skulle ALDRIG lämna mig"... man kan ju undra hur många ungdomar som sagt så genom åren)
    1. Vi vet att vi kan klara det. För vissa är det så, inte för alla.
    2. med stötta menar inte jag med pengar eller liknande, utan kommer finnas där för oss.
    3. Jag säger inte att han ALDRIG kommer lämna mig, för chansen finns alltid. Chansen finns också att man blir lämnad när man är äldre. så risken finns ju alltid att man blir lämnad. Och om vi vet själv att vi kommer klara det här, men att det självklart blir jobbigt (det blir det ju i alla åldrar eftersom det är en stor omställning). Era negativa kommentarer biter inte på mig.
  • Moah
    Anonym (väldigt dumt) skrev 2015-01-04 17:06:07 följande:
    Tragiskt. 

Men kom tillbaka om några år och skriv en tråd här på fl hur din älskade sambo har lämnat dig och barnet, att soc kommer ta ungen ifrån dig eller att du inte har pengar nog att ge ditt barn mat. 

Ser fram emot det! :)
    Hej du pessimistiska människa.

Då kan du komma och skriva när du har blivit lämnad (om du nu har någon med din tråkiga attityd och trycker ner unga) och när ditt barn har lämnat dig för den orkar inte med dig längre, eller när den kanske blir planerad gravid i min ålder och vill behålla men du säger att dennes tjej/kille kommer lämna den, soc kommer ta ungen och ungen kommer svälta ihjäl för att du inte har pengarna till mat. 

Resonera bättre tack. Tänk på vad du skulle sagt till dit barn/ framtida barn om den var i min sits.

Och tror du att jag inte skulle prioritera mitt barns behov?
    Och om min partner skulle lämna mig så hade jag ändå haft stöd av honom.

TÄNK innan du skriver igen..

Ser fram emot när du står där utan partner och unge :)
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-04 18:23:42 följande:
    1. Vi vet att vi kan klara det. För vissa är det så, inte för alla.
    2. med stötta menar inte jag med pengar eller liknande, utan kommer finnas där för oss.
    3. Jag säger inte att han ALDRIG kommer lämna mig, för chansen finns alltid. Chansen finns också att man blir lämnad när man är äldre. så risken finns ju alltid att man blir lämnad. Och om vi vet själv att vi kommer klara det här, men att det självklart blir jobbigt (det blir det ju i alla åldrar eftersom det är en stor omställning). Era negativa kommentarer biter inte på mig.
    Dock om du pluggade och fick ett bra jobb istället så du kan klara dig själv om han lämnar dig i framtiden. Så slipper du gå på soc och vara en belastning för samhället
  • emvs

Herregud vad e det med er? Jag va 16 när jag fick mitt första barn o Jag har klarat mig galant e nu 18 år o gravid med andra barnet, o jag har aldrig gått på soc!

• Moah
    Anonym (dsf) skrev 2015-01-04 19:51:52 följande:
    Dock om du pluggade och fick ett bra jobb istället så du kan klara dig själv om han lämnar dig i framtiden. Så slipper du gå på soc och vara en belastning för samhället
    jag behöver inte gå på soc, jag kan få hjälp av min mamma. och som jag skrvit tidigare kommer jag plugga på distans. Och som jag sagt innan att det med ekonomi är inget problem.
  • Moah
    emvs skrev 2015-01-04 19:56:54 följande:

Herregud vad e det med er? Jag va 16 när jag fick mitt första barn o Jag har klarat mig galant e nu 18 år o gravid med andra barnet, o jag har aldrig gått på soc!

problemet med dom är att jag är yngre än va de är och jag följer något jag verkligen vill, som dom uppenbarligen inte gjort. och dom tycker då att de har rättigheten till att kränka, trycka ner och påstå att jag inte kommer duga som mamma.

visserligen tar jag lite illa upp, men det kommer inte ändra på vad jag vill och planerar. För det finns så många andra som stöttar oss i det här!

Vilken vecka är du i? :)
  • Cissi2801
    Moah skrev 2015-01-04 20:44:04 följande:
    jag behöver inte gå på soc, jag kan få hjälp av min mamma. och som jag skrvit tidigare kommer jag plugga på distans. Och som jag sagt innan att det med ekonomi är inget problem.
    Ja, det låter ju vuxet när du skriver att din mamma kommer hjälpa dig ekonomiskt.. Det är ju patetiskt enligt mitt tycke... Du kommer hamna på soc innan du vet ordet av det... Vet du ens hur mycket du kommer få i mammapenning? 3000 kr plus barnbidraget på 1050.. Det kommer du inte gå runt på om du skulle flytta hemifrån... Tänk efter snälla
  • Anonym (dsf)
    Moah skrev 2015-01-04 20:44:04 följande:
    Och nyss skrev du ju att din familj INTE skulle stötta dig ekonomiskt
  • Anonym (väldigt dumt)
    Moah skrev 2015-01-04 18:28:36 följande:
    Hej du pessimistiska människa.

Då kan du komma och skriva när du har blivit lämnad (om du nu har någon med din tråkiga attityd och trycker ner unga) och när ditt barn har lämnat dig för den orkar inte med dig längre, eller när den kanske blir planerad gravid i min ålder och vill behålla men du säger att dennes tjej/kille kommer lämna den, soc kommer ta ungen och ungen kommer svälta ihjäl för att du inte har pengarna till mat. 

Resonera bättre tack. Tänk på vad du skulle sagt till dit barn/ framtida barn om den var i min sits.

Och tror du att jag inte skulle prioritera mitt barns behov?
    Och om min partner skulle lämna mig så hade jag ändå haft stöd av honom.

TÄNK innan du skriver igen..

Ser fram emot när du står där utan partner och unge :)
    Jag ör lika gammal som dig lol sorry not sorry 
  • Moah
    Anonym (dsf) skrev 2015-01-04 21:41:55 följande:
    Och nyss skrev du ju att din familj INTE skulle stötta dig ekonomiskt
    Nej med hjälp menar jag t.ex. barnvakt om jag skulle behöva åka till skolan.
    Inte ekonomiskt.
  • Moah
    Cissi2801 skrev 2015-01-04 20:51:30 följande:
    Ja, det låter ju vuxet när du skriver att din mamma kommer hjälpa dig ekonomiskt.. Det är ju patetiskt enligt mitt tycke... Du kommer hamna på soc innan du vet ordet av det... Vet du ens hur mycket du kommer få i mammapenning? 3000 kr plus barnbidraget på 1050.. Det kommer du inte gå runt på om du skulle flytta hemifrån... Tänk efter snälla
    Du är patetisk. Du ska vara 30 år snart. Och sitter och trycker ner en 16 åring. Tycker fan synd om dina barn (om du har några) om du har barn, dom kommer hem och säger att denne ska bli mamma/pappa och de tänker behålla. hur skulle du prata och resonera då?
  • Moah
    Anonym (väldigt dumt) skrev 2015-01-04 22:01:42 följande:
    Jag ör lika gammal som dig lol sorry not sorry 
    Då undrar jag varför du skrev i denna tråd? något måste ju ha fångat ditt intresse? 
    om du inte har barn eller planerar barn undrar jag varför du kommentera?

Det du kommentera är väldigt onödigt. 

Eller det ni alla kommentera (det som är negativt)
  • Moah

Och just nu skriver ni inte ens era åsikter, utan nu är det ren kränkning. 

Men jag tar tyvärr inte åt mig av era "uppmaningar", vi kommer skaffa barn, vi är redo och vi vet vad vi gör. 

Så ni behöver inte kommentera en massa mer negativa kommentarer utan glädjas åt oss som verkligen vill ha barn, även fast ni tycker det är korkat. 

• Cissi2801
    Moah skrev 2015-01-05 03:34:10 följande:

Och just nu skriver ni inte ens era åsikter, utan nu är det ren kränkning. 

Men jag tar tyvärr inte åt mig av era "uppmaningar", vi kommer skaffa barn, vi är redo och vi vet vad vi gör. 

Så ni behöver inte kommentera en massa mer negativa kommentarer utan glädjas åt oss som verkligen vill ha barn, även fast ni tycker det är korkat. 

Okej... Jag vill bara be om ursäkt för det jag skrev... Och bara önska dig lycka till!!!

Det var inte rätt av mig, iaf lycka till
  • Moah
    Cissi2801 skrev 2015-01-05 12:07:43 följande:
    Okej... Jag vill bara be om ursäkt för det jag skrev... Och bara önska dig lycka till!!!

Det var inte rätt av mig, iaf lycka till
    Tack så mycket :)
  • Cissi2801
    Moah skrev 2015-01-05 14:32:58 följande:
    Tack så mycket :)
    Varsegod
Svar på tråden Unga som planerar barn!