Junibebisar del 3
Hej! Äntligen har jag hittat tråden som jag söker. Har en dotter som också är född juni 05.
Fick nyss reda på att FL har uppdaterat sin hemsida, jag var på den gamla och fick reda på att tråden fanns här, tack för det.
Hej! Äntligen har jag hittat tråden som jag söker. Har en dotter som också är född juni 05.
Fick nyss reda på att FL har uppdaterat sin hemsida, jag var på den gamla och fick reda på att tråden fanns här, tack för det.
Vasen- Det är inte alla som gillar att krypa. Min Alicia glider bara baklänges. Men i spjällsängen ställer hon sig på alla fyra men kryper ingenstans. Jag kröp aldrig själv.
Tahn, Helen H 79- Alicia har inte gjort sin BOEL-test än, är det skillnad mellan ort och BVC på när man gör den?
emmamaria- jasså, har inte hört ngt om det. Jag själv har inte börjat ge Alicia det men min bror (som bor i Thailand) ger sin son det på mackan å det verkar funka bra. Varför skall man inte ge leverpastej, står det varför?
Helen
Har inte ens fått ngn info om det faktiskt, sköterskan har inte nämnt det alls, Alicia skall bara på läkarkontroll när hon e 1 år. Och så har jag bokat tid hos sköterskan i april för vägning och mätning, måste kolla upp det.
jessi74
Jaha, jag vet inte hur det är i gbg-området? Det kanske inte finns här heller. Jag vet att vi har hörseltest, det står i BVC-boken.
Jag har spiral och det gjorde inte alls ont när BM satte in den,herre gud, om man har klarat att föda barn så klarar man av att sätta in en spiral oxå
Det blir nog kanske bäbisplaner om ett år för oss med. Lika bra att få det gjort sen kan man tänka på framtiden och börja jobba utan avbrott. Men jag är lite osäker med FK och sgi:n. Behåller man den om det första barnet inte har fyllt 2,5 år eller måste man jobba i ett år för att vara säker på att man får samma sgi som med första barnet? Jag har högsta möjliga mammapenning och skulle inte vilja att den blir lägre
JCA
Aha ok, ja det gäller att planera lite om man inte vill jobba innan dess. Tack för tipset
emmamaria
Den e inte stor spiralen så man känner inte att BM sätter in den. Det enda man kan känna är när BM måste ta lite på livmodertappen för att sätta in den. Det kan sticka lite. Å det kan inte och det är inte värre att sätta en liten spiral jämfört med att föda barn. Men jag har ju gjort en cellförändringsoperation oxå. Det går ut på att bränna bort förändringarna vid livmodertappen med laser och det med lokalbedövning, men det känns ändå och gör ont, så efter att ha fött barn, gjort operationen så klarar jag vilken skit som helst i underlivet. Så spiralen är ingenting jämfört med det jag har gått igenom.
Jag vet att våra barn kan äta vad vi äter nu, bara det inte finns salt i det eller socker