• Manja

Junibebisar del 3

Missy- Alicia pillar oxå på alla våra tekniska saker, DVDn speciellt. Hon lyckades trycka på eject knappen när jag lyssnade på musik och ut kom CDn och hon tog den och blev jätte glad Fjärrkontroller, mobiler, telefoner, tidningar ja hon gillar allt som inte e hennes egna leksaker, hon tröttnar snabbt på dem

• Manja

Missy- Jag satt in en CD för att testa om hon bara råkade trycka på eject men icke sa nicke, hon tryckte igen på eject och tog cdn och så gjorde jag samma sak igen och det hände samma sak. De e smarta å de lär sig snabbt, speciellt det de inte får göra

Jag gav henne tom en trasig fjärrkontroll så att vi skulle slippa ge henne den riktiga, den vill hon inte ha, för den e ju svart och våran riktiga e ju silver. GUD, man kan inte lura henne alls *Skrattar*

• Manja

En dag så gav min man Alicia sin mobil och hon sög och blötte ner den så mycket att vibratorn på mobilen gick igång hela tiden även när man stängde av mobilen så var den fortfarande igång. Det kan bli lite tekniska problem när de är och suger på saker och ting

• Manja

kajsa835- jag e från gbg men jag går tyvärr inte på babysim, har hört att det kostar en slant.

Glad mamma- Vad roligt för dig. Min lilla tjej försöker sätta sig upp från liggande men orkar inte helt. och hon har inte än ställt sig mot möblerna så det var roligt att höra att din e så livlig. kan inte vänta till hon gör det. Det måste va jätte kul

• Manja

Alicia har 4 st tänder. De första kom när hon var 5 mån

• Manja

i Göteborg kan man bara anmäla barnet 3 månader innan man vill att barnet skall börja på dagis. Man kan liksom inte säga till nu att man vill att barnet skall börja i november tex. Men det finns ingen garanti att barnet får en plats efter 3 månader heller.

• Manja

Kajsa835- Hi hi, klappa händerna kunde Alicia göra när hon var 6 månader, min mamma satt med henne och lekte en klapp lek och sedan lärde hon sig det själv. Hon står oxå på alla fyra och gungar fram och tillbaka. Igår märkte jag för första gången att hon fick tänderna nr 5 och 6, så det var jätte roligt. Hon hade varit lite gnällig på sista tiden och drägglat mycket men jag visste inte att det redan skulle komma nya tänder. Alicia e en riktig pratkvarn. Hon bara babblar och babbalar hela tiden. Sen när man svarar henne så blir det ännu mer och mamma och pappa säger hon med.

Hon har till och med börjat härma, om man hostar så hostar hon med fast på hennes sätt. Och viskar man pappa så gör hon det tillbaka, as roligt

• Manja

Mandy:

Ger man bara fullkornsvällen så gör den magen hård. Man får inte ge för mycket av det, det ger liksom motsatt effekt. Det sa Alicias sköterska till mig. Jag ger Alicia fullkornsvälling en gång om dan och resten vanlig mild havre välling. Sköterskan menar att man kan heller inte ge fullkorns gröt och välling, det blir för mycket och det klarar magen inte av.

• Manja

fullkornsgröt och fullkornvälling e för mycket att ge, men en sorts gröt och en sorts välling går bra.

Jessi74: så du kan fortsätta med vilken grötsort du vill, jag tror knappast att du måste ta bort det, men vällingen kan du byta ut om du måste.

• Manja

jag brukar ge fullkornsvälling på eftermiddagen innan hon sover. För jag är rädd att hon skall bajsa efter att hon har ätit det, därför vågar jag inte ge det innan läggdax på kvällen. Just pga att de säger att fullkornsvälling brukar göra så att det är lättare för magen och bajset oxå. Men du kan ju testa, men jag tar det säkra före det osäkra

Svar på tråden Junibebisar del 3