Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Junibebisar del 3

Nu är vi tillbaka efter en lång förmiddag hos läkare och på apoteket. Cas fick hostmedicin och dessutom skrev läkaren ut penicillin så att vi kan sätta in det på en gång om det börjar rinna ur öronen. Han är relativt pigg i alla fall, men det skär ju i hjärtat när det rosslar i luftrören på honom. Gråter

Sodding, blimey, shagging, knickers, bollocks, oh God! I'm English!
  • Lady Namárië

Åh, jag är så glad att vi kom iväg till läkare igår förmiddag, för på eftermiddagen blev Cas riktigt slö och fick högre feber. Han åt nästan ingenting, heller. Men tack vare att vi redan börjat med Mollipecten verkar det som att det går åt rätt håll nu. Dessutom vet vi att lungorna lät fina, så vi sliper oroa oss för att det skall vara något allvarligt.

Han är lite extra kinkig idag, men det kan ju bero på att det tittat fram en ny tand mitt uppe i alltihop.

Dessutom är jag överlycklig över att ha upptäckt att Nezeril finns på sprayflaska från 7 månader. Gud, så skönt att slippa plåga lillgubben med de läskiga engångdoseringarna. Tidigare var det fullr krig och storgråt varje gång det skulle tas Nezeril, nu märker han det knappt.

Use the fork, Luke!
  • Lady Namárië

Jessi--> Ja, vi har också koksaltspray hemma. Det är tusen gånger bättre än engångsförpackningarna!

Use the fork, Luke!
  • Lady Namárië
    Hehe, appropå att äta olämpliga saker så lämnade kom jag tillbaka från toaletten hemma hos mina föräldrar i lördags och hittade Cas alldeles gul i ansiktet och lyckligt tuggande på något.
    "Jag köpte ostkroka, för du sade ju att han tyckte om sådana!" meddelade mamma glädjestrålande.
    *suck* Majskrokar, mamma, inte ostkrokar...
    Yeah, I could do that, but I'm paralyzed with not caring very much.
  • Lady Namárië

Vi har en liten smidig sulky som är lätt att fälla ihop och ta med sig. Vi bor långt utanför stan och får inte plats med underredet på den vanliga vagnen om vi  t. ex skall in och storhandla. Jag gillar inte att den är framåtvänd, men den har suflett och jag har ändå alltid sjalen med för att alternera med om det blir för mycket intryck för honom (min rygg klarar inte att jag bär honom hela tiden, därav vagnen). Annars är den jättebra inomhus. Vi har inte provat den utomhus ännu.

You can't take the sky from me.
  • Lady Namárië

*skrattar* Kul att det inte bara är min son som lever rullan i spjälsängen. Han ligger oftare med huvudet i fotändan än tvärtom nuförtiden. Vi har två baby-kuddar instoppade bredvid varandra i ett vuxen-örngott. Det täcker åtminstone hela sängen där man _skall_ ha huvudet, sedan är det väl inget att göra åt att han hellre ligger som Pippi Långstrump.

Annars har jag fastnat i digital scrapbooking-träsket. Det är ju så kul att leka med bilderna man tar. Stackars cascas kommer inte att ha några "normala" bilder i sitt babyalbum, för snart ser alla foton ut ungefär så här: http://beta.familjeliv.se/krypin/lady_namarie/gallery/phpzgve0d.jpg 

• Lady Namárië
    Bonanza--> Jag känner så väl igen mig i det du skriver! Jag är också lite orolig för att jag skall skapa någon slags ångest hos Cas genom att omedvetet betona saker jag tycker är viktiga istllet för att låta honom utvecklas i sin egen takt.

Hm, det verkar inte vara någon åttamånaderskontroll här där vi bor. Vi har i alla fall inte blivit kallade till någon.

Jag blir verkligen fascinerad när jag läser om hur era barn äter. Här går det långsamt, långsamt (som synes här http://beta.familjeliv.se/krypin/lady_namarie/gallery/phpricqle.jpg  ), och några scheman finns inte. Vi äter när vi är hungriga och sover när vi är trötta. Jag som lever så schemainrutat när jag jobbar tycker att det är ganska skönt att ta dagen som den kommer nu när man har möjlighet. Men jag får fortfarande lite ångest över att "alla" andra klarar av att följa fasta rutiner.   
  • Lady Namárië

Steffy--> Varför ville ni inte ha en vaccination när ni blev erbjudna en? Finns det några nackdelar/biverkningar? Det har ju varit flera fall där tbc spridits på förskolor de senaste åren, så jag hade gärna sett att de började vaccinera även barn till "svenska" föräldrar igen.

• Lady Namárië

Ja, oj, vad era barn äter! Vi är inte uppe i en hel burk till lunch ännu, men han äter mackor och gröt till kvällen också.

Vi hoppas kunna skjuta förskolestarten till tidigast våren -07 och sedan använda resterande fp för att jobba deltid första tiden. Det beror lite på hur många dagar vi har råd att spara nu.

• Lady Namárië

Bonanza-->Jo, våra funderingar går också i de banorna. Men i januari är han ju ändå bara 18 månader, och frågan är om det inte räcker med öf och de andra 05:orna i kvarteret tills dess (han är så tillbakadragen och reflekterande nu, men det kanske hinner ändra sig). Men behöver han mer stimulans är vi givetvis öppna för en tidigare förskolestart.

Svar på tråden Junibebisar del 3