Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Junibebisar del 3

Bonanza--> Ja, det har du rätt i. Det är ju kul om han kan se förskolan som en positiv och rolig rutin i omvälvningen att få en lillasyster/lillebror. 

Åh, jag är också sugen på syskon! Men det är väl alldeles jättedumt att planera syskon och husrust samtidigt.

You can't take the sky from me.
  • Lady Namárië
    Bonanza skrev 2006-03-20 21:58:33 följande:
    Lady N - jag är så sjukt sugen på syskon. Men bröllop först. Sen en liten. Hoppas att det går lika lätt som förra gången. Jag tar ju nästan det för givet märker jag. / Bonanza
    ja, man är ju lite färgad av tidigare erfarenheter. Min hjärna resonerar: "Om vi börjar förslka nu kanske vi blir gravida hösten 2007. *hoppas inte*
  • Lady Namárië

Jag skall bli faster! Cas skall få en kusin i juni! Måste leta reda på 2006 års junigrupp och se om svägerskan kanske hänger där!

• Lady Namárië

Vi sitter här och testar lite blodpudding som plockmat. Cas kan inte bestämma sig för om det är jätteäckligt eller jättegott, eller om det bara är kul när bitarna studsar i golvet.

• Lady Namárië

Jodå, blodpudding studsar. Åtminstone billig blodpudding från Konsum.

Cas blev ledsen och grät ordentligt idag, och gissa vad som plötsligt syntes i överkäken när han böjde huvudet bakåt? Två tänder! Tufft!

• Lady Namárië

Det verkar som om det är många barn som reagerar på tidsomställningen. Det var lite svårt att söva Cas ikväll, men det kan ju bero på tänderna också.

TAHN--> Njaej, han har ju fyra stycken nu, men det är ju inte ovanligt att de kommer senare. Cas har en kompis som just fyllt ett, och han har ganska nyligen fått sina första små pliggar i underkäken.

• Lady Namárië

Jag borde inte ha klagat på att Cas var svårnattad igår. Han sov till åtta i morse! Det är tydligen uttröttande att få tänder.

• Lady Namárië

Här är vi inne i en utvecklingsfas nu. Cas har bemästrat krypningen och börjat säga "Ta-ta" när man leker "Tack och varsågod". Jättesött! Dessutom har han lärt sig var on/off-knappen sitter på aktivitetsbordet som hänger i spjälsängen. Numera vaknar vi till "Oh, Susannah" på högsta volym vid 7.30.

• Lady Namárië

Cas ställde sig upp mot soffan igår, för att kunna se katten bättre. Kissen är klart bästa motivationskällan fär att lära sig saker - han var inte ett dugg intresserad av att krypa förrän han kom på att det gick att följa efter henne.

• Lady Namárië
    Just hemkommen från en promenad i det "fina" vårvädret. När vi gick hemifrån var det mulet och ett par grader varmt, så vi körde fleeceoverall med varm kofta över och så nedpackad med filt i vagnen. Medan vi var ute och gick började det snöa enorma "demeberflingor", så jag är rätt glad att vi tog den varma vintermössan ändå.
Svar på tråden Junibebisar del 3