Junibebisar del 3
*kan inte stava* Decemberflingor skulle det stå (skyller på stelfrusna fingrar
)!
*kan inte stava* Decemberflingor skulle det stå (skyller på stelfrusna fingrar
)!
Mmm, visst drar det lite i bebistarmen.
Men det vore inte helt fel med ett fast jobb först.
Cas har ett ljud som vi är rätt säkra på att det betyder "katt": "AKK!" låter han med något slags fräsande när han ser kissen. Han gör samma ljud när han ser andra långhåriga saker i ungefär samma färgställning som katten. Igår när vi var och handlade såg han en fuskpälskrage på ICA Maxi, och utbrast genast "AKK!". Jag kunde inte låta blir attt köpa den, och gissa om katten är tacksam över att Cas har något annat att klappa på nu. ![]()
Vi skall ha tiomånaderskontroll på torsdag (hembesök, så nu gäller det att städa ordentligt
). Jag vet att det skall finnas en checklista för vad de kollar någonstans på nätet, men jag hittar den inte. Är det någon som vill berätta i korta drag vad som hände på er kontroll?
Man kan väl inte vaccinera mot fästingar? Däremot finns det vaccin mot vissa fästingburna sjukdomar, dock inte borrelia. http://www.infomedica.se/allakapitel.asp?CategoryID=18640&AllChap=True
Trollnilla--> Helt OT, och jag hoppas att du inte tar illa upp, men jag är lite närsynt och det är väldigt jobbigt för ögonen att läsa inlägg som är skrivna med enbart kursiv stil. Det vore jättesnällt om du ville skriva med vanlig stil istället, för jag vill gärna läsa dina inlägg! ![]()
Nu har magsjukan kommit hit också!
Cascas har visserligen bara kräkts två gånger än så länge, men han är jättedålig i magen kan bara äta små portioner utan att börja hulka. Lilla stackare!
Kul med en lista! Men kan vi inte lägga den i en separat tråd så att inte diskussionen försvinner i den här tråden?
Vi gjorde förresten en listtråd i höstas och kom upp i 50 stycken! Kul att se om det kommit till flera! www.familjeliv.se/Forum-3-20/m5619538.html
Caspian premiärbadade igår - i fågelbadet.
Vi har haft 20 grader i skuggan ett par dagar, och han tyckte tydligen att det var dags att ta fram plaskpoolen. Först stod han glatt och plaskade i vattnet i det nyframställda fågelbadet, och så plötsligt: http://www.familjeliv.se/krypin/lady_namarie/gallery/phpfjz58h.jpg
Dagens värme blev nog lite mycket för honom. Han har feber och är rödkindad och varm.
Vi har gett alvedon, så jag hoppas febern går ner.
emmamaria--> Usch vad jobbigt! Hoppas han kryar på sig!
Kajsa835--> Vi har haft det likadant i natt! 40 graders feber och jätteledsen unge.
Men jag tror snarare att han fått lite solsting, trots mössa och långärmad body. Det var VARMT igår.
Cas är lite hängig fortfarande, men mår mycket bättre. Däremot har han ätit väldigt dåligt idag. Värmen eller tänder, kanske?
Vi har haft en urmysig dag i solskenet. Lunchgrill med kompisarna, och sedan fyra proppmätta vuxna utsträckta på gräsmattan med två -05:or klättrande över oss. Härligt!
Jag håller med Bonanza ang. diskussionen om ff. Jag diskuterar den gärna (och jag har inte samma åsikt som uttryckts i tråden
), men helst i en egen tråd. Jag tycker också om att den här tråden är en trevlig samvaro där vi kan prata om vår knoddar oavsett våra åsikter. Argumentera om hur extremt viktigt det är att ff delas mer lika och om varför staten har rätt att sätta upp incitament kan vi väl göra på annat håll? ![]()
Helen H 79--> usch, vad jobbigt! Jag tycker att Apotekets vätskeersättning är fantastisk vid magsjuka, men jag tror att man kan göra egen också.
Cas är rejält snorig. Vi blir sjuka jämt när vi har varit på öf. Det är så tråkigt att det blir så. Och man ser ju inte fram emot förskoletiden och alla snuvor som snurrar där. ![]()
Cas har lärt sig vinka, och det med sådan kraft att han nästan tappar balansen.
Han går ett par steg efter gåvagnen nu, men det är långt kvar tills han går på egen hand.