• Alexi

Syskon på bb!?

Mickaelaalkesjo skrev 2015-01-06 22:19:58 följande:
    Jaha trodde de var Bb sthlm som var Danderyds bb, se vilken koll man har
    Var ni nöjda med Danderyd? Får alla ha syskon kvar eller är de i enskilda fall?
    På Danderyd om man hamnar på BB och inte på patienthotellet (på BB är mer vårdkrävande bebis eller mamma) så kan det ju vara delade rum med andra. Har svårt att tro att syskon kan vara där då.
  • Alexi
    Mickaelaalkesjo skrev 2015-01-06 22:22:03 följande:
    Ja och det är väl isf bra för alla små bebisar, bara de att de gör ont i mitt mamma hjärta o lämna bort min stora prinsessa. Livrädd att hon ska känna sig botrglömd och utanför
    Fast hur ska du göra under själva förlossningen? Säg att ni behöver in och föda mitt i natten, ska ni rycka med syskonet då? Och om förlossningen tar 24 timmar? Det är ju ganska lång tid man behöver planera för som inte har med eftervården att göra, och under en förlossning har barn verkligen inget på sjukhuset att göra.

Och jag tror det är viktigare med hur hon känner under de kommande månaderna efter att syskonet är här, än just själva den eller de nätterna. Vi hade barnvakt över natten för första gången två månader innan lillebror kom och sen för andra gången när lillebror föddes. Supernervöst innan förstås. Men gick utmärkt.
  • Alexi
    Mickaelaalkesjo skrev 2015-01-06 22:25:10 följande:
    Fast hon skrev ju att hon fick ha syskonet med när hon låg på vanliga Danderyds Bb
    Men det är skillnad på var man eftervårdas om man föder barn på Danderyds sjukhus förlossning. Det finns BB och det finns patienthotellet. BB är för de somn snittas eller har komplikationer (vi låg på BB med första barnet men på patienthotellet med andra) och patienthotellet är mamma och bebis friska och behöver inte mer tillsyn än någon annan.
  • Alexi

Problemet är ju att du aldrig är garanterad plats på en viss förlossning. Så ni bör ju ha enplan som håller oavsett, annars blir det ju enormt stressande.

• Alexi
    Mickaelaalkesjo skrev 2015-01-07 10:56:23 följande:
    Men gud vilken dum kommentar, såklart vi inte tar med henne till förlossningen!
    Men när lillebror är ute och allt är bra så vill vi dela detta med henne även på bb och som sagt har jag inte sovit utan henne och vill helst inte behöva göra det OM nu förlossningen inte sätter igång på natten o pågår i 24 timmar som du yttrade dig om.
    Men ursäkta, jag försöker bara vara hjälpsam och ge olika infallsvinklar. Poängen är att jag rekommenderar att ni planerar minst lika mycket för olika sämre scenarier för jag tror att det är sjukt stressande att vara mitt i en förlossning och samtidigt inte vara trygg i var ens andra barn är. Bättre då att planera för en kanske i förväg sämre lösning för barnet men som ändå är stabil och trygg. Och kanske öva lite mer barnvakt innan eller så.
Svar på tråden Syskon på bb!?