• traveler

Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?

Samarbete här kan betyda två saker

1) De ingår i en framtida regering
    2) De för samtal med andra partier och kommer överens om en fråga som de röstar om i riksdagen gemensamt.

Att de idag är tungan på vågen och röstar på ett av blockens förslag i riksdagen räknas alltså inte som "samarbete" eftersom de inte röstar som ett lag med den ena sidan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 17:01:35 följande:
    Henrik Arnestad är er anti-sdares största expert, är honom både Löfven och de stora tidningarna har lutat sina uttalande om att sd är fascistiska och rasistiska.

Sd fick ta vad som blev över i EU-parlamentet, för att ens få ngt som helst inflytande, men de var tydliga med att de inte ville samarbeta med de mest extrema partierna i EU. Är inte fullt insatt vad som hände där på slutet, då jag heller inte är någon större fan av EU, som på sikt vill få oss att bli samma typ av stormakt som USA. Jag är för att makten ska vara kvar hos nationen och att dessa ska byggas starka, enbart på ett sådant sätt växer sig Europa starka.
    Jaså är han det. Och exakt när nominerades en person till expert för alla som ogillar SD och deras politik?

Märkligt då att SD nu sitter i den mest extrema högergruppen om de nu var så tydliga med att det inte var vad de ville.
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-11 14:21:40 följande:
    Jo visst, men ni började använda det efter att Bagdad Magda och Stefan Löfven använde det.
    Nej, jag tror bestämt att uttrycket har varit i bruk och dessutom vanligt sedan länge.
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-11 17:48:23 följande:
    Nej, jag tror bestämt att uttrycket har varit i bruk och dessutom vanligt sedan länge.
    Inte varit i bruk och vanligt använt på familjeliv innan Bagdad Magda sa det. Att du inte ens kan erkänna det.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-11 20:21:02 följande:
    Inte varit i bruk och vanligt använt på familjeliv innan Bagdad Magda sa det. Att du inte ens kan erkänna det.
    Språklig torftlighet är ingen ursäkt för att påstå att uttryck man själv inte känner till inte används.

Frånsett det, tycker du att det är så vanligt nu då? Det är ju bara för att någon SDare tjatade om att det inte ALLS var vad Karlsson sagt som det blev diskussioner om det. Sedan fattar alla att SD vill att man ska rätta sig efter dem.

Det finns däremot ingen som heter "Bagdad Magda."
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-11 17:06:09 följande:
    Så ett i dina ögon "mer extremt" parti ville inte "riskera något" genom att samarbeta med SD? Riskera vad? Att klassa som lite mindre extrema?

SD i sin tur går då till en mer extrem grupp än den FrP sitter i och detta är för att SD är mindre extremt än FrP?
    De är med i en grupp i EU som inte för en lika extrem politik, hemma i Danmark så så är deras politik mer extrem än Sd om man nu vill se den extrem, jag ser den som bra för Danmark och bra för Sverige. Du får väl bara gå och läsa på lite om hur dansk invandrapolitik ser ut, eller hur debatten där går. Jag lovar du kommer bli mörkrädd och skrika RASIST, RASIST!"!
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-11 17:13:52 följande:
    Jaså är han det. Och exakt när nominerades en person till expert för alla som ogillar SD och deras politik?

Märkligt då att SD nu sitter i den mest extrema högergruppen om de nu var så tydliga med att det inte var vad de ville.
    Jag vet inte hur det slutade i EU, då de var med i en grupp som splittrades. och att de hade svårt att skapa en grupp, då de övriga grupperna spelade ut dem, för att förhindra att den gruppen som skulle bildas inte kunde bildas. Vet inte om de sedan ändå tvingades att gå med den grupp som de först inte ville vare med i. Men det är i så fall pk-partiernas fel. Sd vill ju inte bli maktlösa. Själv förstår jag mig inte på den värdelösa regel om att det måste vara 7 eller om det är 8 olika partier för lika många länder representerade i varje grupp för att de ska vara möjligt.

Hela EU är korrupt och det går inte rätt till och det farliga är att mer och mer makt går dit medans den egna nationens makt minskar i samma takt, en skrämmande utveckling. 
  • Ogenomtänkt
    Gert skrev 2015-01-11 16:18:08 följande:
    Stefan Löfven tar ju inte avstånd från Vänsterpartiet som samarbetar med sovjetkommunister. Han bildar regering med stöd av kommunistkramare och cannabisodlare.

Nice bunch.
    en liten uppdatering:

Sovjet finns inte längre....

har du kanske gått i samma skola som Sarah Palin...?
    .

• Gert
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-11 23:37:38 följande:
    en liten uppdatering:

Sovjet finns inte längre....

har du kanske gått i samma skola som Sarah Palin...?
    .
    Skicka ett mail till Pontus Mattsson på SVT och fråga vet ja.

www.svt.se/nyheter/val2014/v-samarbetar-med-gamla-kommunister-i-eu
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-11 21:44:22 följande:
    De är med i en grupp i EU som inte för en lika extrem politik, hemma i Danmark så så är deras politik mer extrem än Sd om man nu vill se den extrem, jag ser den som bra för Danmark och bra för Sverige. Du får väl bara gå och läsa på lite om hur dansk invandrapolitik ser ut, eller hur debatten där går. Jag lovar du kommer bli mörkrädd och skrika RASIST, RASIST!"!
    Detta är ingen förklaring till varför Danmark inte vill samarbeta med SD i samma grupp. Jag hävdar att man inte är så mycket bundis med den man inte vill samarbeta med i samma grupp utan väljer andra att samarbeta med.
  • Ogenomtänkt
    Gert skrev 2015-01-12 19:23:10 följande:
    Skicka ett mail till Pontus Mattsson på SVT och fråga vet ja.

www.svt.se/nyheter/val2014/v-samarbetar-med-gamla-kommunister-i-eu
    Eh...?

Jag tror du drömmer mardrömmar om 70-talet Gert. Sovjet är borta, och Pontus Mattson har heller inte nämnt det i sin artikel.

Nyp dig i armén så kommer du kanske tillbaka till 2014!
Svar på tråden Tror ni att andra partier kommer att sammarbeta med SD?