Inlägg från: muffinsmagen |Visa alla inlägg
  • muffinsmagen

Gastric bypass 2015

Jösses....jag går upp kl fem redan som det är. Hinner aldrig duscha på morgonen för då hade jag behövt gå upp ännu tidigare. Jobbar till 16-17, hämtar på dagis, hemma tidigast 17 oftast inte förrän 17.30. Fixa mat. Maken hemma strax före 19 p

Om han inte har politiska uppdrag, då är han hemma vid 22.

Plocka undan, natta dotter och då är klockan oftast över 20. Ta en dusch och annat vardagsplock och sen måstw jag sova före 22....jag hade brutit ihop om jag skulle få in 10.000 steg där emellan. Jag är absolut motiverad men dygnet har bara 24 timmar. Jag förstår tanken, men det tar ju också längre tid för en tyngre person att få ihop de där stegen.

Dessutom visar evidensbaserad forskning att träning inte har så stor, näst intill ingen påverkan på viktnedgång så för den skull har det ingen betydelse. Däremot är det ju nyttigt för kroppen att röra på sig.

När jag jobbade som lärare kom jag ofta upp i 15.000 steg om dagen utan problem, man gick melkan klassrum och elever. Men vägde ändå 100 och mer därtill. Nu har jag ett mer stillasittande jobb...men jag ska iaf få ett stå-skrivbord?

Jag är glad att det inte ställs de kraven här. Då hade jag inte fått min op. Men lycks till nu väntar vi båda på tid och har en spännande tid framför oss????

• muffinsmagen

Jag väntar på tid i Borås..har blivit godkänd för op i västra götaland via sahlgrenska och de skickar ut oss till de olika sjukhusen i regionen

• muffinsmagen

Här bedöms man av ett team...jag beskrev det flför ett tag sen här i tråden. Troligen blir det op i september.de gör inga i juli och augusti så det är bara att stå ut lite till

• muffinsmagen

Jag var på infon 4 maj. Fick besked per post förra veckan men hade ringt innan och fått besked.

De opererar inte under sommarmånaderna så jag kommer få min operation i september

• muffinsmagen

Jag har inte varit på någon intervju. Här är det bara en stor gruppinformation och sen om man blir godkänd träffar man kirurg direkt.

• muffinsmagen

Titta p sahlgrenskas hemsida på obesitasmottagningen. Där finns till och med en mall för hur remissen ska se ut, vad som ska vara med och är du lite smart ser du till att ta de prover som krävs också. Det finns en lista över dem också och så står det vart du ska sända remissen

• muffinsmagen

Det spelar ingen roll. De behandlas på samma vis som läkarskrivna. Sorteras först efter öppnandet så att säga.

Har du BMI under 35 är det helt kört kan jag bara säga direkt. Mellan 35 och 40 måste du ha några krämpor.

• muffinsmagen

Fick äääääntligen kallelse till kirurgen. Ska dit på måndag. Ännu ett gruppmöte tydligen och sen individuellt möte med kirurg och datum för operation. ....börjar bli på riktigt nu då. Inom 8 veckor säger dem att man ska få sin operation

• muffinsmagen

Det blir i oktober verkar det som. Fick inget datum i dag trots att det stod i brevet.

Blir gastric bypass och nu väntar jag på tiden för jag ska flyta i fyra veckor före så det är snabba bud

Svar på tråden Gastric bypass 2015