Gastric bypass 2015
Jösses....jag går upp kl fem redan som det är. Hinner aldrig duscha på morgonen för då hade jag behövt gå upp ännu tidigare. Jobbar till 16-17, hämtar på dagis, hemma tidigast 17 oftast inte förrän 17.30. Fixa mat. Maken hemma strax före 19 p
Om han inte har politiska uppdrag, då är han hemma vid 22.
Plocka undan, natta dotter och då är klockan oftast över 20. Ta en dusch och annat vardagsplock och sen måstw jag sova före 22....jag hade brutit ihop om jag skulle få in 10.000 steg där emellan. Jag är absolut motiverad men dygnet har bara 24 timmar. Jag förstår tanken, men det tar ju också längre tid för en tyngre person att få ihop de där stegen.
Dessutom visar evidensbaserad forskning att träning inte har så stor, näst intill ingen påverkan på viktnedgång så för den skull har det ingen betydelse. Däremot är det ju nyttigt för kroppen att röra på sig.
När jag jobbade som lärare kom jag ofta upp i 15.000 steg om dagen utan problem, man gick melkan klassrum och elever. Men vägde ändå 100 och mer därtill. Nu har jag ett mer stillasittande jobb...men jag ska iaf få ett stå-skrivbord?
Jag är glad att det inte ställs de kraven här. Då hade jag inte fått min op. Men lycks till nu väntar vi båda på tid och har en spännande tid framför oss????