ryggont
Tror verkligen inte på cancer.
Har ett diskbråck i ländryggen och visst en tumör i ryggen kan orsaka samma symptom men vad jag fick förklarat för mig var att risken var minimal. Det är väldigt sällan unga personer får sin huvudtumör i ryggen, oftast är det metastaser och då har man som regel märkt av det på annat sätt innan.
Ryggproblem däremot är vanligt.
Man kan få strålning ner i benen för att nerver blir påverkade. Det kan de bli av "fel" i ryggen typ diskbråck och lite annat men även p g a muskler. Falsk ischias är vanligt och då brukar man få stretcha. Den falska varianten kan också göra helvetiskt ont på precis samma sätt som den riktiga bara det att det är en snällare orsak.
På mig är det så att den riktiga nervsmärtan från diskbråcket kan jag inte medicinera bort. Den finns där oavsett om jag så tar dubbla citodon och diklofenak. Det blir något bättre men den finns där. Den falska varianten kan jag få bort helt med ipren, oavsett hur överdjäklig den är från början. Det förklarar sjukgymnasten med att när smärtan minskar lite slappnar muskeln som är problemet av lite och så blir det en god spiral. Typ så.