Vitrysk hockeyhjälte skrev 2015-01-07 17:17:28 följande:
7500 kronor för ett barnkalas? Herreminjesus. Vissa tycks verkligen ha för mycket pengar.
Ja, jag vet, det är ju helt hysteriskt mycket pengar!
Och nej, jag har verkligen inte mycket pengar. Men detta är tänkt inom en framtid. Och det är dels för sonens skull, men även för min skull (jag ÄLSKAR Junibacken), samt för hela släktens skull, då jag hade tänkt att bjuda flest släktingar och endast ett fåtal av sonens Sthlms-vänner (då vi inte bor i Sthlm, men har släkten där, så har sonen bara en handfull vänner där - resten är släktingar).
Så det blir ju lite mer än bara ett barnkalas - det blir ett fint tillfälle för alla släktingar att sammanstråla och ses under mysiga omständigheter. :)
Jag vet ju ännu inte om sonen vill ha sitt kalas där. Vill han inte det, så får han ha kalaset hemma där vi bor, och sedan fixar vi en mysig släktsammankomst vid ett annat tillfälle (kanske när jag fyller år, höhö!). ;P
Man måste betala för minst 15 barn; 395:- för varje barn = 5925:-, + bilder på CD, med 20 st färdigredigerade bilder för 1500:-. TOTALT: 7425:-. Sedan tror jag att man kan lägga till en mindre summa för varje vuxen, för kaffe och te. Så, ja, minst 7500:-.
Påven Johanna skrev 2015-01-07 17:20:39 följande:
Ingen aning, jag har alltid tyckt att den sortens kalas är konstiga. Mina barn har alltid velat ha sina kalas hemma, så det har vi haft.
Ja, min son har hittills haft sina kalas hemma (eller i hyrd lokal). Vi har dock alltid haft tema, så det har ju kostat en extra slant. Fast han fyller år i december och jag vill gärna skilja rejält på hans födelsedag och julafton, därför slår jag till på stort. Det är ju trots allt endast en gång om året. ;)
Jag hade kalas på McDonalds en gång som barn, samt en gång på Hard Rock Café. Ser jag tillbaka på det, så var de bästa kalasen ändå de som hölls hemma.