• Anonym (trött mamma)

åh, idiot!

Hej! 
    Hoppas nån här kan hjälpa mig, jag behöver lite tips och råd. 

Barnens pappa kom idag och sa "från februari byter jag helger på umgänget". 

Vi har haft samma dagar o helger sen separation (3år sedan), nåt som är bestämt i medling med soc. Anledningen till att vi har det som vi har är för att jag har äldre barn och veckorna/helgerna ska passa ihop så jag är barnledig helt varannan helg. 

Detta har han nu ensam beslutat är dags att ändra på?! :/ Jag protesterade högljutt och sa att OM han vill byta ska det först pratas om sinsemellan och om vi inte är överens (kommer liksom inte hända) får han ringa soc igen och ta det den vägen. jag byter inte och kommer inte lämna ifrån mig barnen på fel helg för att han återigen han fått nån ryck. Det här är troligtvis för att hans bror är nyseppad och har "fel helger" eller att hans nya har nåt ivägen för hans helger. Allt är viktigare än barnen, har alltid varit. 

Hur gör jag nu? Ska ringa soc imorgon men tänkte om nån har nåt tips på vägen?

• Svar på tråden åh, idiot!
  • jashrinah
    Anonym (jaha) skrev 2015-01-09 11:26:07 följande:
    Tydligen inte pappan här i tråden och ändå är det mamman det gnälls på och inte honom

Som vanligt curlas mannen *suck*
    alltså hon klagar på att mannen vill ha exakt samma som hon har haft i 3 år , en barnfri helg så uppenbarligen är de lika curlade ^^
  • BioBonus
    jashrinah skrev 2015-01-09 12:28:21 följande:
    alltså hon klagar på att mannen vill ha exakt samma som hon har haft i 3 år , en barnfri helg så uppenbarligen är de lika curlade ^^
    Förutom att mannen endast har barnen vh och mamman övrig tid. Så mannen har barnfri helg och barnfria...

Varför är det så provocerande för en del av er härinne med en kvinna som erkänner att hon behöver vila upp sig ibland från att ta hand om 4 (eller var det fem) barn på heltid? Varför känns det så nödvändigt för en del (alldeles för många...) att trycka ner och och antyda att TS är en dålig mamma? Är ni så missnöjda med era egna liv så att ni liksom måste få andra att må dåligt också fr att inte känns er så misslyckade med era val själva?

Jag förstår ärligt inte hur det kan vara så många härinne som sätter sig på skyhöga hästar och försöker få andra kämpande föräldrar att framstå som misslyckade. Tragiskt.
    "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra."
  • BioBonus
    jashrinah skrev 2015-01-09 12:26:42 följande:

du tycker ju att det är viktigare att ha barnfria helger än att umgås med dina barn ...

Lågt påhopp. Men känner du dig lite bättre nu?
  • Lord Hans

Flera olika barn med flera olika ex? Det låter som en ideal familj. Du kan ju lämna barnen till fosterfamilj så får du mycket fritid.

• BioBonus
    Lord Hans skrev 2015-01-09 12:55:15 följande:

Flera olika barn med flera olika ex? Det låter som en ideal familj. Du kan ju lämna barnen till fosterfamilj så får du mycket fritid.

Men snälla rara, finns det ingen ände på hur många elaka påhopp ni kan komma på? Det här är känsliga rummet - visa folk lite respekt för i helvete! Lätt att sitta och klämma ur sig en massa elakheter och påhopp när man kan gömma sig bakom en anonym profil på nätet.

Vad får ni ut av de här påhoppen? Vad ger näthatet er?
  • Anonym (trött mamma)

BioBonus och anonym (hanna) - TACK. 

När jag läste alla svar sent i natt kände jag mig som den sämsta mamman nånsin, men efter lite sömn kom jag in på banan igen och VET att jag gör/tänker rätt. 

Det är stor skillnad på att vara ensam och att vara två. Jag hoppas att det ordnar sig, annars får jag ställa in mig på att ha barnen 100% för om han inte viker sig på helgerna blir det inget alls. Mina barn ska kunna vara tillsammans på helgerna efter en lång vecka i skolan, punkt. 

• Anonym (trött mamma)
    jashrinah skrev 2015-01-09 12:28:21 följande:
    Läs igen. 

Pappan är barnledig 26 dagar av 30 och nu vill han ändra så mina barn aldrig får en helg/lov tillsammans och min enda lediga tid försvinner helt. 

Han må vara curlad men du vet inget om min vardag. 
  • Johannapanna87

Jag förstår dig helt och hållet! jag har v/v och skulle ha reagerat på samma sätt då vi ändå har kommit överens om hur det ser ut idag och anpassat vardagen efter det. 
    Däremot så kan vi byta helger ibland och vara anpassningsbara om det skulle vara något.
    Du har ju till och med barnen nästan på heltid, Varannan helg är ju ingenting och jag tycker inte att han ska ha något att säga till om.
    Det ni har kommit överens om är det som gäller, och vill någon ändra något så får ni ta in någon som får medla och så får ni komma överens om något :)

• Brumma

Tyvärr verkar flera i behov av att uppdatera sig på reglerna gällande denna del av forumet. Det BORDE ingå i allmänt hyfs att man behandlar sina medmänniskor väl och har vissa gränser man inte överskrider.

Med facit i hand (denna tråd) så har ju tyvärr alla inte koll på var den gränsen är.

För att underlätta kommer därför forumreglerna nedan....

Känsliga Rummet/Anonyma diskussioner

Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka. Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 1 månad. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats. Off-topic är inte tillåtet.

www.familjeliv.se/forum/1.3239017

Kan man inte följa dessa ganska enkla regler bör man kanske avhålla sig från att skriva i denna del av forumet (eller skriva alls - mobbing och påhopp borde inte förekomma överhuvudtaget)

• LinaSofia
    MxMeNow skrev 2015-01-08 18:13:24 följande:

N

Du anser ju tydligen att dina barnfria helger är viktigare än barnen så hur skiljer sig dina prioriteringar från barnens pappas?

Ja TS kanske behöver få lite jäkla egentid som ensamstående nån gång?! Vilken sjuk kommentar!
Svar på tråden åh, idiot!