Inlägg från: Anonym (kitty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kitty)

    vad gäller när.man är personlig assistent

    Okej har en kompis som är personlig assistent till ett barn. Barnet är 10. Dom är nu hemma själva med hen för övriga familjen är på resa. Vi satt och pratade där. Vad ska man och inte ska.göra som personlig assiatent? En familjemedlem är där för att vara "barnvakt" och är irriterad över att.han får ta hand om sopor tvättning och diskning. Men ska assistenterna göra detta med? Är dom inte bara barnets händer och armar (barnet är helt oförmögen att ta hand om sig själv) för i vanliga fall är det föräldrarna som sköter allt i hemmet och assistenterna hjälper bara barnet.

  • Svar på tråden vad gäller när.man är personlig assistent
  • Anonym (kitty)
    Angels skrev 2015-01-08 20:07:43 följande:

    Som personlig assistent till en tioåring ska man göra de sysslor som man kan begära av en tioåring. Exempelvis plocka undan smutstvätt, sin egen disk, städa sitt rum etc. Självklart håller man även efter sig själv också.


    Men hur funkar det där. Får dom lämna assistenterna själva? En 10 åring är "normalt" sett inte betrodda med att vara själv hemma. Sen handlar det med om att tvätta tvätten. Dom lägger ju så.klart sakerna i tvätten,
  • Anonym (kitty)
    Petter och jag skrev 2015-01-09 17:24:37 följande:

    Vad svarar din chef på de här frågorna?


    Ja eftersom mitt jobb är helt annorlunda så.säger han nog inte så mycket det är min kompis som jobbar där.
  • Anonym (kitty)
    Petter och jag skrev 2015-01-09 21:52:55 följande:

    Vad säger din kompis chef? Och vad har din kompis fått för info om tystnadsplikt?


    Saken är lite invecklad. Men jag umgås med familjens äldsta barn vi gick i samma klass så det var jag som fixa de jobb till min kompis då. Så det är ingen som har brutit någon tystnadsplikt utan en kompis som pratar om sin familj. Storebrorn tog upp det Då han tyckte det var konstigt. Chefen är bortrest en månad åkte precis innan nyår där för har vi inte pratat med han om det. Det har alltid varit så innan när någon har varit "barnvakt" att denne sköter hemmet och aSsistenterna sköter allt.med barn, matning, badning, toa besök osv. Därför frågan nu kom upp när den andra "barnvakten" nu satte sig på tvären.
Svar på tråden vad gäller när.man är personlig assistent