• badkrukan

    Godisflufftårtor

    hej
    är det någon mer än jag som har svårt för dessa godistårtor?
    gjorda av tex Ahlgrens bilar som smältes ned och blandas med grädde att ha som fyllning mellan tårtlagren--

    eller dekorera tårtan med en hel godispåse. kÄNNS så där...

    godis är ju bra mycket sämre att ha än tex blanda med bär..

  • Svar på tråden Godisflufftårtor
  • Paulina P P

    Jag gillar inte heller såna tårtor. Det som kan funka är i så fall Dumlefluff eftersom det smakar kola. Dumlefluff funkar bra med bär. Det blir en skön smakbrytning mellan friskt från bären och sött från mousen.

  • BuoBä

    Är man ute efter hälsosam mat ska man hålla sig borta från tårta helt och hållet... Bär gör varken till eller från i nyttighet.

    Sen är smaken olika. Jag gillar inte ananas i tårta tex, men godisfluff kan vara gott om det kombineras med något som balanserar det söta.

  • Griseknoen35

    Själv så gör jag alltid dumle eller plopp fluff på ena lagret och vaniljsås på andra och sedan massa grädde på med ett marsipanlock. Smaken är som baken. Här hemma äter vi inte tårta i syfte att vara nyttiga, då går tårta bort helt.

  • badkrukan

    har aldrig påstått att man äter tårta för att vara nyttig, så onödiga kommentarer.
    men godis är väl bra mycket mer konstigheter i än vad grädde +sylt är.

  • BuoBä
    badkrukan skrev 2015-01-17 09:04:41 följande:

    har aldrig påstått att man äter tårta för att vara nyttig, så onödiga kommentarer.

    men godis är väl bra mycket mer konstigheter i än vad grädde +sylt är.


    Att vilja undvika "konstigheter" är att vilja vara nyttig i min bok... Men nog om det.

    Om det är "konstigheter" du är emot så gäller det att välja rätt grädde och en dyr alt. hemgjord sylt. Och ett egenbakat tårtanslag. Och absolut ingen färgglad sugarpaste. Men ja, då är det mindre tillsatser.

    Personligen äter jag tårta så sällan att jag inte bryr mig.
  • fluu

    Har smakat fåtal gånger bara, gillar det inte. Har svårt för tårtor överlag, men ska det vara så ska det vara med frukt och bär eller med frosting istället för grädde.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Paulina P P

    Jag vill ha mörka chokladtårtor jag, eller möjligtvis tårtor med frukt och bär. Sylt vill jag inte ha i en tårta. Det blir för sött. Jag kan tänka mig att Dumlefluff skulle passa bra ihop med röda vinbär. Sött och syrligt ihop

Svar på tråden Godisflufftårtor