• Forumvärd

    Får man bli arg på andras barn?

    Det här med att bli arg på och säga ifrån till andras barn. Hur ställer du dig till det?
    Ibland händer det ju att en stöter på situationer och barn som beter sig illa men när är det dags att säga ifrån?
    Vad tycker du?
    Rösta och diskutera gärna i tråden!

    Här kan du läsa Malin Benno Bjurströms krönika om samma ämne.
    http://www.familjeliv.se/foralder/1.3692523

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får man bli arg på andras barn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Är det samma sak att bli arg som att säga ifrån?

    Jag kan säga till andras ungar, jag blir inte arg på dem.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Dixie

    Arg blir jag inte på barn - men om barn uppför sig illa säger jag till, är deras föräldrar i närheten så avvaktar jag tills de gör något - men händer inget säger jag till!

  • Anonym (Ja)

    Ja såklart, om dom beter sig illa.
    Man kanske inte skal skrika och så.
    Men om mina barn är ute hos någon andre, då förväntar jag faktisk att dom som bo i huset säger åt mina barn om dom gör fel, deras hem, deras regler. 

  • Mercurialis
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-01-15 09:47:34 följande:

    Är det samma sak att bli arg som att säga ifrån?

    Jag kan säga till andras ungar, jag blir inte arg på dem.


    Jag undrar detsamma.
    Jag tycker inte själv att det är samma sak.

    Jag tycker att man kan säga till andras barn både när deras föräldrar är närvarande och när föräldrarna inte är där.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Loriyana

    "Det krävs ett samhälle för att uppfostra ett barn"

  • GrottyFriend

    Det är klart att man får, om barnen beter sig illa. Men låt inte ilskan strömma ut för mycket. Det räcker att säger till dem och om deras föräldrar är däe men de gör ingenting, så kan du gott säga till dem också.

  • GrottyFriend
    GrottyFriend skrev 2015-01-15 11:01:29 följande:

    Det är klart att man får, om barnen beter sig illa. Men låt inte ilskan strömma ut för mycket. Det räcker att säger till dem och om deras föräldrar är däe men de gör ingenting, så kan du gott säga till dem också.


    Ursäkta stavfelen, men ibland gör mobilen vad den vill.
  • Darimna

    Håller med om att det är stor skillnad att säga ifrån och att bli arg. 


    Man bör inte blir arg och skälla ut några barn (egna eller andras) bara för att.

    Däremot har ju alla rätt att bli arga. Blir man arg så blir man, det går ju inte att styra över och det är okej att  tala om det. Oavsett om föräldrarna är med eller inte. 


    Säga till och skälla på barn skulle jag dock inte göra om deras föräldrar var med, det tycker jag är bättre att de gör, men om något barn är hemma hos mig eller med mig utan sina föräldrar så har ju jag ansvaret och då är det självklart att jag säger ifrån om barnet beter sig illa, men det har ju ingenting att göra med att bli arg.

  • Lever så

    Klart man får bli arg men man får inte bete sig hur som helst såklart.


    never a failure always a lesson
  • Konservativ

    Självklart får man bli arg. Ilska är inte farligt. Bara om man är en söndercurlad bortskämd skitunge är det jobbigt.

Svar på tråden Får man bli arg på andras barn?