Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

LeiaBus2010 skrev 2016-03-08 07:10:07 följande:

Nykär

Jag beklagar Men se det positivt att kroppen fungerar

En fråga till er alla. Jag har nästäppa varje kväll! Och blir tung i andningen. Det påminner såå mkt om när jag varit gravid med mina två barn.

Någon mer som haft liknande vid tidig graviditet? Testade i söndags senast. Det var negativt. På äl + 10 sen tog testen slut :-P Ska man köpa fler eller ska man skita i det o bara vänta o se?

Jo jag är både ledsen och glad...ledsen att glädjen blev så kortvarig, men glad veta att vi KAN bli gravida. Nu hoppas jag bara att vi kan klara det snart igen...risk för jul-bäbis blir det detta försöket, men skulle det bli så så är det den absolut finaste julklapp man kan få Hjärta

Hade jag inte vart med om det jag nyss varit så hade jag testat om jag var du! Men nu har jag bestämt mig att vänta på BIM eller till dagen efter innan jag vågar testa. Var så himla jobbigt att bli så glad och sen rycktes det bort. Så om det är ett så tidigt missfall igen kanske det är lika bra att inte veta...samtidigt som jag tänker att det även kan vara bra att veta för om det händer många gånger så kanske man vet vad man ska söka hjälp för? Så jag är lite kluven men har ju några veckor på mig att fundera ¨på hur jag ser på det...kommer dock inte börja glädjas och hoppas förrän jag är stabilt förbi BIM nån mer gång. Men med mina första två barn så fick jag positivt tidigt med och det gick vägen...men kände direkt när mina tester inte blev så mycket starkare att nåt inte stämde.

Angående nästäppan så har jag haft det båda gångerna, men har för mig det kom några veckor in i graviditeten, typ efter v 10 nånting.

Håller tummarna att det är ett litet pyre som växer i dig!

• Nykär15
    narie24 skrev 2016-03-09 06:35:18 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test, idag bim-3. Helt blankt :(. Brukar alltid plussa svagt flera dagar innan bim så inser att det är kört för denna månad....

Inte ge upp än! Alla graviditeter kan vara olika! :)
  • Nykär15
    Matl skrev 2016-03-09 08:47:28 följande:

Mäh bilden kom inte med....provar igen

Jag ser absolut nåt! Håller tummarna att det ökar! Spännande!
  • Nykär15
    Matl skrev 2016-03-09 08:58:55 följande:
    Åhh gör du?? Tack! Jag trodde jag inbillade mig men jag ser det verkligen så var tvungen att visa Ja det är ju så tidigt som sagt så det borde ju bli lite starkare tills på fredag...vill bara testa nuuu men inser att det är bättre att vänta så det får bli starkare.
    Jag vet hur det kliar i fingrarna! Man vill veta NU! Men så vet man ju att det inte hjälps, att det bara är bortkastade tester att ta fler på samma dag...men testa i morgon igen kanske? När det har vart bra graviditeter har jag sett ökning mellan dagarna även om det bara gått ett dygn.
  • Nykär15
    Matl skrev 2016-03-09 09:52:52 följande:
    Jasså..kanske man ska prova imorgon då..men vill det ska synas tydligen så vet inte om jag vågar Hört att det dubblas eller nått varannan dag?
    Ja men du vet ju inte när den dubblingen sker, tydligen skjuts det ut i omgångar och vissa kan testa starkare på kvällen. Så stegring har absolut synts varje dag för mig när det varit friska graviditeter.
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2016-03-09 10:01:27 följande:

Håller tummarna för dig med!  

Ja, det är helt galet att det är mest på em/kvällen med.

Hur länge håller sig urin i rumstemp? 

Får hem nya testar idag, Har glömt plastglaset med urin på toaletten :P

Kissade kl 8 

Matl skrev 2016-03-09 08:47:28 följande:

Mäh bilden kom inte med....provar igen

Jag ser med! 

Bim vet jag inte när jag har dock. (Oftast oregelbunden) Men det borde vara snart! 

Men hade äl sekret för 11 dagar sedan 

Vet inte, hört man ska förvara urinet i kylen med plast över om man ska spara det...men ingen aning om hur länge det är bra. Tror att om du kan hålla dig några timmar i em att du likaväl kan testa på kvällen. Jag gjorde det nu sist och tyckte nog det syntes bättre då, hade hållt mig i tre timmar den gången.
  • Nykär15
    Mamsterbabe skrev 2016-03-09 14:55:09 följande:
    Men jag har ju inte ens haft någon mens? Eller? Var den lilla bruna flytningen mens?
    Jag hade testat med både äl-test o grav.test. För att försöka utreda vad som händer :)
  • Nykär15
    Mamsterbabe skrev 2016-03-09 19:47:25 följande:

MENSEN ÄR HÄR!!!! Äntligen!! Nu har jag något att utgå ifrån! :D

Skönt! Ibland är det en lättnad att den kommer :)
  • Nykär15
    Matl skrev 2016-03-10 06:03:22 följande:

Tog ett till test nu på morgonen och såhär ser det ut idag

Det syns ju absolut tydligare idag... men vill ju ha ett starkt streck så man VET liksom! Tänk om det är spök?? Fast har aldrig fått det förut på testlagrets tester.. är fortfarande på bim -3 eller -4..

Oh vad spännande! Ser ju absolut något där!! Grattis!Gravid
  • Nykär15
    Matl skrev 2016-03-10 09:45:52 följande:
    Ja jättespännande!! Tack Hoppas verkligen det är så...ska ta ett imorgon med och på lördag så man ser att det ökar...ska ta ett digitalt oxå för att få svar helt 100
    All lycka till! Det kommer nog gå bra ska du se :)
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)