-
Det kommer gå bra ska du se! Jag ska ta mina prover den 8/7.Ishtar skrev 2016-06-23 09:36:08 följande:Ja verkligen. Nu är det på riktigt. Vi har exakt tre v kvar t kub idag. Det kommer bli ytterligare ett stort steg på vägen. Ska ta mina blodprover i nästa vecka. Den biten ser jag inte fram emot. :-P
-
Ja det är ju skönt, jag fick välja en tid som passade så det blir bra den dagen. Men KUB hade jag gärna gjort slutet v 28 pga min semester, men var ändå en ok dag för jag har inte barnen hemma då så vi kan åka dit i lugn och ro.Ishtar skrev 2016-06-23 10:24:48 följande:Jag tror jag tar mina nästa fredag. Det passar m jobbet. Skönt o slippa ha en tid o passa iaf.
-
Remiss skickas här med, men provet tas på Mvc.
Ishtar skrev 2016-06-23 16:28:29 följande:Det är intressant o få höra om skillnaderna beroende på vart man bor. Här skickar mvc bara en remiss o sen får man gå till provtagningen när det passar. Minst fyra dagar innan men inte mer än.... två veckor (?)
-
Håller med, jag syr med! Hade en väldig energi när vi satte igång bäbisverkstaden..men sen kom missfallet, men konstigt nog höll sömnaden hoppet uppe om att den dag ska vi faktiskt fixa detta och någon ska få bära sakerna! Och jag syr till de stora med när jag inte har energi till smått. Nu är jag ju gravid igen, men har bara sytt en filt och en napphållare sen plus. Så det går i vågor. Men har massa fint redan som byxor, bodys, pyjamaser, onepiece, mössor, haklappar och små vantar.FrökenNypon skrev 2016-06-26 18:25:57 följande:
Jag har en trevlig hobby! Sy barnkläder! var dock bara roligt att sy bebiskläder i början av bebisverkstan. Nu efter 8 månader och ingen grav blir det istället lite depprimerande att försöka sy bebiskläder.. Men det är härligt att sy till dom stora och jag spar favoritygerna till en eventuell bebis! :))
Oj vad spännande!! Håll oss uppdaterade, nu kan du ju inte vänta till BIM med att testa!Quirall skrev 2016-06-27 07:07:50 följande:Jag kanske ser ett svagt, svagt plus på en testa tidigt stav idag, men ganska omöjligt att avgöra säkert, är det bara en skugga? Är det bara teststrecket som syns utan att ha blivit "aktiverat"?
Hittade precis en till testa tidigt stav som jag skall använda i morgon, men den är från RFSU och hört att de inte är lika säkra?
-
Jag hade nog inte pressat honom så att ta beslut NU...jag tror du behöver få med han lite mer, låta han smälta det och själv känna att han får vara delaktig i beslutet. Om han mår som han gör tror jag inte att det är bra lägga en sån press på han.Polarlantis skrev 2016-06-27 09:45:55 följande:
Quirall: håller tummarna
Ego: kollade tid för uttag av spiral. Mkt få tider men fick en imorgonSå frågan är, kan jag lägga den pressen på sambon om ja eller nej? Blir tokig snart!!!!!! Antingen lägga ner, sörja och skaffa utökning av hobby = en till vovve MINST. Eller köra igång nuuuuu!!! Äl imorgon...
-
Polarlantis skrev 2016-06-27 10:11:01 följande:
Jag vet
Blääää...
Tack ändå <3
Mmm förstår det är blääää....när man har en stark bäbislängtan är det inte lätt alls.
kram
-
Men åh grattis!!! Jättekul!Quirall skrev 2016-06-28 06:57:54 följande:
Jag troooor jag kanske möjligtvis skulle kunna vara gravid :D
Försöker skriva in graviditeten här i gravidkalendern men blir bara konstigt eftersom jag hade äl så tidigt, får inte riktigt till den så den räknar rätt på dagarna. Bara att hoppas nu att liten stannar så får man se på ultraljud sen någon gång långt fram hur långt gången man faktiskt är :)
-
Klart det kommer öka, inte konstigt de är svaga så tidigt! Mina första gick bara se genom att hålla dem mot en lampa, sen blev de sakta mer och mer för varje dagQuirall skrev 2016-06-28 09:20:06 följande:Tack så mycket! Väldigt svaga tester än men det är också väldigt tidigt i cykeln än. Hoppas på starkare i morgon :)
-
FrökenNypon skrev 2016-06-28 10:35:01 följande:
Ja jag ska ta o komma igång igen med symaskinen o bebiskläderna på semestern. Väntar på nästa ottobre tidning och hoppas den ger ny energi och förhoppning om bebis. Äl i dagarna.. :)
Går då och då och pillar på de sydda bebiskläderna flr att drömma mig bort..
Har inte alls mycket av några bebisgrejjer då jag sålde och skänkte bort allt för tre fyra år sen då jag o mannen va helt på det klara med att inga mer bebisar skulle komma till!
Va konstigt man kan ändra sig!!
Så nu blir det både kul o dyrt och shoppa om man blir gravid! Redan kollat in vagn!! ; )
Ja visst är det mysigt, jag har ett litet lager med smått nu. Och eftersom det är sambons första barn så blir det ju som att allt är nytt igen, och jag vill gärna att det är så. Så på det viset är det rätt skönt att få köpa allt nytt tillsammans än om jag hade haft allt liksom.
Quirall skrev 2016-06-28 10:55:15 följande:Åh här är en till som tycker om å sy! Men hittar aldrig varken tiden eller energin längre :/ men har tyger så jag drunknar i det :S
Har faktiskt gått så långt nu så jag till och med kört hem en massa tyg till mamma så hon kan sy av dem istället.
Men letade faktiskt fram ett gäng ottobre i morse för å hitta något gulligt bebismönster. Min svägerska är ju också gravid så måste sy något till den bebisen också. Men skall börja med att sy något riktigt litet, lilleman hade strl 38-40 när han var ca 3-4 veckor. Så måste skriva ut prematurmönster någon dag och sen leta genom all högar med tyg å se om jag hittar något jag blir sugen på att sy av :)
Kul att du med syr! Jag ritar dock egna mönster, äger bara två tidningar och sällan jag bläddrar i dom. :)
Minskade mängden tyger när jag separerade för två år sen och har försökt hålla det på en vettig nivå efter det. Men handlade en hel del när vi började bäbisverkstaden, det har gett mig energi i försöken att bli gravid att ha det att pyssla med. Har liksom hållt målbilden uppe att vi ska lyckas.
-
Oh den har jag inte vart på nån gång, för långt bort. Men brukar gå på den i Borås och ibland Kviberg i Gbg. Men nu har jag många jättefina tyger hemma som matchar och funkar till båda könen, så bara att syFrökenNypon skrev 2016-06-30 08:28:12 följande:
För mig kommer nog tyghögen eskalera så fort jag blir gravid! Om jag går på symässan på Älvsjö i höst gravid kommer bli farligt dyrt!! ;)