Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

LeiaBus2010 skrev 2016-07-09 08:42:46 följande:

Jo. Han har definitivt fått kalla fötter och tycker att vi har det så bra nu.

Barnen blir 6 och 4 och vi har husrenovering på g osv osv.

Så synd. Vad ska ja göra nu då? Måste ju skydda mig men tål inte prev. Medel. :-/

Han kan väl skydda sig med kondom istället om han inte vill? 
    NovaElton skrev 2016-07-11 08:48:13 följande:

Tyvärr känns det som att det är för mkt blod för att vara nidblödningar...

4e månaden nu som det inte tagit sig alltså... så jäkla tråkigt:/

Usch va trist....kram!
    Bodrum skrev 2016-07-09 08:57:31 följande:
    Orkide skrev 2016-07-09 08:44:06 följande:
    Jag har börjat få flytningar med lite blod tyvärr.

Håller tummarna för dig!!
    Tack för att ni höll tummarna. Tyvärr hjälpte det inte, negativt idag . Men on the bright side, jag får dricka drinkar ikväll.

Quirall: Jobbigt att vara trött och ändå inte kunna sova :-/. Men när det känns tufft får du tänka på att vi alla skulle byta med dig vilken dag som helst om vi kunde
    Segt...men hoppas drinkarna var goda! kram!

• Nykär15

Här rullar det på...är i v 10+5 idag och tiden fram till KUB segar sig (12+5). Tog proverna för KUB i fredags och även övriga...HB på 118 tyvärr så förklarar min extrema trötthet sista veckan, så nu har jag bytt tabletter och hoppas det gör susen. 

Annars mår jag just nu lite väl bra...nojjar man ju för det ist. Men försöker ändå njuta och tänka att allt är bra därinne, lite molvärk som kommer och går men brösten gör inte ont längre. Men är väl på väg in i spökveckorna och får vara glad för det. Igår kväll var jag däremot rätt illamående på kvällen så det kändes bra...

Magen är trög och därav väldigt svullen. Går KUB som vi hoppas så kommer jag genast åka och fira genom att handla ett par snygga och sköna mammajeans..!

• Nykär15

Tror jag hoppar ur denna tråden nu, för det känns som man ändå inte får nån respons på sina inlägg när man väl lyckats bli gravid...förstår att det är tråkigt när man inte är det själv, men jag har med fått missfall och försökt bli gravid med trean ett tag, nojjat över min ålder osv och hade nog hoppats på att vi kunde glädjas tillsammans när det gick bra för någon med. 

Jag önskar er ALL lycka till och jag tror ni alla snart har era plus, ge inte upp! 

Kram!

• Nykär15

Jag förstår er fullt men tycker det är så tråkigt i trådar där man bara kan ha en fin sammanhållning och stötta varandra fram till plus, sen blir man liksom lite ignorerad och utanför...vi höll på i ett halvår och det har varit en orolig resa eftersom jag snart är 40 år. Jag har inte vart på KUB, vet inte ens om fostret lever fortfarande ju eller om det mår bra...så att utesluta någon så tidigt tycker jag känns väldigt trist faktiskt, man vet inte vad som händer. Har heller inte klagat något på illamående eller annat, jag VET att man avundas det när man själv så innerligt vill bli gravid. 

Jag kanske uppdaterar framöver och jag önskar er alla stor lycka till i bäbisverkstaden och att ni snart får uppleva den stora lyckan att bära ett litet barn Hjärta

• Nykär15
    Orkide skrev 2016-07-15 09:05:03 följande:
    När man väl blivit gravid är det inte samma tankeprocess som att försöka bli gravid. Det är två olika processer så det är enligt mitt tycke inget konstigt att man går till olika trådar men man kanske stoppar in och skriver en rad efter milstolpar och uppdaterar som efter ett ultraljud eller så. Lycka till nu.

Absolut och det gör jag, är i specifika gravidtrådar med..men har ändå hängt här sen 3 januari regelbundet, fått missfall under tiden osv. Trodde kanske annat om denna gruppen än vad den visat sig vara då. Jag hade väl kanske trott man lärde känna varandra och även gladdes åt varandra. 

Jag är tacksam att vi är ett mindre gäng som satt ihop en liten intim FB-grupp där vi stöttar från försök till gravid, till bäbis. Det är så det ska vara enligt mig, blir så falskt om man vill att de som blir gravida lämnar och går vidare...

• Nykär15
    Orkide skrev 2016-07-15 10:14:12 följande:
    Tråkigt att du ser det på det sättet..

Fast hur ska jag annars se det? Ni skriver ju rakt ut att ni tycker man ska gå över till en gravidtråd?

Detta är ju längtan efter ett tredje barn, så det är ju ingen som går barnlös här inne och alla (iaf de flesta) vet hur längtan ser ut och även vet skillnaderna mellan hur man tänker före plus och när man väl är gravid. 

Tycker bara det kändes viktigt att ta upp det då det känns som att man blir utesluten, inte en rolig känsla efter att ha varit i tråden i 7 månader...där man försökt peppa och stötta...vart ledsen osv. 

• Nykär15

Jag har en saklig ton och försöker förklara hur det känns. 
    Ja du har varit i tråden längre, men det ska väl inte innebära att du bestämmer hur den fungerar eller vilka som är välkomna...jättetråkigt tycker jag och har ju ännu mindre lust vara kvar om det ska vara så man ser på det. 

• Nykär15

Uppdatering som önskades. Fostret hade dött i v 12+1, ett par dagar före kub. Blev inlagd dagen efter ((26/7) och fick föda vårt fina lilla barn, till synes inga fel på det...även om nåt såklart var det eftersom den slutade leva.

Tycker det känns skit allting, och skit att man som gravid blev utanför här. Precis som jag sa så kan man inte räkna med något ens när man blivit gravid...först när man har sin lilla i famnen kan man pusta ut (även om en ny oro kommer då ist).

Tillbaka på ruta ett. Åldern emot sig och 1 MF och 1 MA redan i år...vart gravid 4 av 8 av årets månader...men inte nånstans närmare vår längtan och dröm för det... :(

• Nykär15

Tack <3

Det var just pga att inget är säkert fram till man kommit längre som jag tog upp frågan då jag kände mig orolig och utanför. Blev extra ledsen för vissa svar. Jag kämpar och längtar precis som alla här och nu gick det åt helvete igen...

Polarlantis skrev 2016-08-07 07:42:27 följande:

Beklagar sorgen MA är överdjävligt!!! Stora kram!!!!

Så trist med alla diskussioner om att man inte får vara kvar som gravid, jag tycker som du att man behöver support tills man vet att det står rätt till... Iaf är jag oxå en sådan person som behöver det pga historik. Å andra sidan försöker inte vi mer än att överleva för tillfället så har eg ingen röst här.

• Nykär15

Tack <3 känns skit...hade slutat blöda för några dagar sen, men fick akut störtblödning inatt, vart på sjukhuset i Kalmar idag (semestrar på Öland så har ju 35 mil hem...), två nya omgångar Cytotec...fanns rester enligt VUL. Får se om det räcker sen eller blir skrapning med...

LeiaBus2010 skrev 2016-08-11 16:30:51 följande:

Fyy så tråkigt att läsa Ännu tråkigare att uppleva det. Jag har också förlorat i v 12... nej, men är som sagt inte säker eller på någon piedestal förens man har sitt friska barn i famnen!!! <3 Massa styrkekramar till dig!

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)