Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

hanna2015 skrev 2015-01-18 19:48:17 följande:

Har du inget missbruk så kommer det att gå bra. Städa och håll snyggt.

Varför ska du flytta? Hur länge är det kvar?

Ja men palla vill ha ny tillvaro,som inte går i repeat, där man lever livet från idag och inte där livet går om och om i gen såklart ny bostad i samma stad med ny gnista och nya minnen .(-:
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hänger med) skrev 2015-01-18 21:06:23 följande:

Felaktiga uppgifter har dessutom en benägenhet att hänga med. Jag har en väninna som blev anmäld av sin BVC-sköterska. Pappan hade varit sur på henne och passat på att - dum som ett spån! - prata skit om henne med BVC-sköterskan av alla personer. Han hade bland annat sagt att hon drack vin och han fick ta hand om barnet. Detta hade hänt vid enstaka tillfällen och i måttliga mängder.

Men av någon anledning - ingen vet om det var pappan eller BVC-sköterskan som hittade på uppgiften - så anmälde hon till soc att min väninna "dricker 1-1 1/2 flaskor vin om dagen". Det hade hon aldrig gjort, inte ens innan hon fick barn (och jag VET att det var så). Men den uppgiften hängde sedan med genom åren. Familjen hade fortsatt kontakt med soc på grund av att deras son fick en autismdiagnos och krävde diverse åtgärder. Och VARJE gång det kom en ny utredning därifrån så stod det under "bakgrund" att "modern dricker 1-1 1/2 flaskor vin om dagen". Detta gick inte att få bort utan spreds år efter år runt till en massa människor i barnets skola, korttidshem, BUH, BUP, LSS o.s.v..

Trist men får dom själv stå för sina fel uppgifter tänker inte springs runt och överbevisa inte min grej .

• Anonym (Anonym)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 08:56:50 följande:
    Varför svara på frågor som inte berör mig ?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 09:14:54 följande:

Varför svara på frågor som inte berör mig ?

Mer än oros anmälan om alkohol missbruk , fast resten ja det berör mig inte eftersom jag knappt druckit men ser inget fel i att ha roligt och trevligt då och då i vilket fall som helst .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 10:25:13 följande:

Visst får man ha trevligt också , så länge det inte går ur över barnen. Det var nog så frågan var tänkt. Därför är det också intressant att veta hur gamla dina barn är. Och var pappa finns.

Du har ju startat denna tråd om anklagelsen mot dig. Så det blir naturligt att ställa såna frågor. Men man går ju inte förutsätta att du dricker. Då hade du väl inte startat tråden kanske.. ..

Gör det inte mina föräldrar har haft trevliga fester hemma när jag va liten ,och jag har inte tagit skada tvärtom hade vi kul . Och lite romantik och ha lite roligt på äldre dagar är väl inte förbjudet bara för där finns barn .?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 11:23:03 följande:

Det blodprov ts ska ta påvisar om hon har ett missbruk och räcker sen lång tid tillbaka. Visar det lågt värde 0-3 så finns det ingen anledning att ta ytterligare tester!

Fafr mor har ju rätt , då ska man lämna blodprov regelbundet .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 15:15:25 följande:

Man kan ha kul, fast lagom kul med alkohol. Inte för ofta , och beroende på hur man dricker om man har barn. Det är rätt att ha en kärlek också , allt går så länge man ser till barnens behov först. Man måste ta hänsyn till att de är barn.

Hur gamla är dina barn? Du kanske bara har ett?

Vem är du och avgöra vad som är kul för varje familj eller person , bara för att man eller iaf jag är förälder betyder det inte att iaf jag är död , mina egna föräldrar hade ibland stora kräftskivor , spontana bjudningar och roligt hade dom och även vi barn det är inte för mig hänsynslöst , och jag är glad jag är uppväxt med föräldrar som lever snarare än döda make My day .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 15:15:25 följande:

Man kan ha kul, fast lagom kul med alkohol. Inte för ofta , och beroende på hur man dricker om man har barn. Det är rätt att ha en kärlek också , allt går så länge man ser till barnens behov först. Man måste ta hänsyn till att de är barn.

Hur gamla är dina barn? Du kanske bara har ett?

Varförskulle man som vuxen inte prioritera kärlek någon gång hade mn mor gjort det hade jag inte varit uppväxt i den goda barndom jag haft .
  • Anonym (Anonym)
    hanna2015 skrev 2015-01-19 19:44:39 följande:

TS, som du ser är det många som kan mycket och som till och med jobbar innom socialtjänsgen som skriver i tråden. Försök att lyssna på goda råd. Tycker fortfarande det är oklart vadför du ska få hembesök. Vadr det som ska undersölas då?

Mitt tipps är att du är ödmjuk och hjälpsam vid utredningen. Att tala om att någon från soc sitter på behandlingshem eller ett nån driker vin till lunch har ju inte med saken att göra så ta inte upp det under ditt hembesök.

MxMeNow skrev 2015-01-19 19:34:57 följande:

Du menar alltså att man är "död" och kan inte ha "roligt" om man inte dricker alkohol? För det är vad du skriver och då har du alkoholproblem anser jag.

Jag anser folk ska skita i om man dricker och ta hand om sina egna ungar i min fam gör vi vad vi känner för utan att folk ska lägga sig i .
  • Anonym (Anonym)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-19 20:40:52 följande:

Naturligtvis ligger de annat bakom annars gör dom ej sådär, gör om o gör rätt så ska du se att de ordnar sig

Vaddå gör om jag gör vad jag känner för .(-:
Svar på tråden Anklagad sv soc