Anonym (Klokt och realistiskt) skrev 2015-01-24 08:39:24 följande:
Jag tycker att du tänker helt rätt. Man orkar inte mer bara för att man får fler barn och om man inte orkar vara en bra förälder så ska man inte skaffa fler barn. Det borde fler tänka på. Du har ett barn och det barnet kan du ge allt du kan.
Jag ska inte ha fler barn. Dels på grund av en sjukdom som gör att jag inte orkar hur mycket som helst, men också för att jag är ganska ensam i allt runt barnen. Lever med pappan, men engagemanget är mitt. Det hade varit fantastiskt att ha två barn till, men det är inte realistiskt. Inte om vi som redan finns ska ha ett bra liv...
ja, precis, så tänker jag ju. men sen kommer känslorna. eller egentligen, dom är där hela tiden så klart. där jag klankar ner på mig själv osv. (vill inte ha tröst i det, bara konstaterar att det är så). och ingen VILL väl genomgå medicinska ingrepp, även om det inte handlar om abort? är rädd för smärtan, känslorna, dagen då det ska ske, allt.
tänker också på det du skriver om att många, även om de lever i en relation/är sambos, känner sig och är väldigt ensamma. tror det är rätt vanligt. att en får dra största lasset kring barnen, den andra jobbar mkt eller hur det nu kan vara.
svamlar bara nu, märker jag.
men har du gjort abort någon gång?