• Anonym (TS)

TVILLING Abort 12+5

Kommer troligen göra abort och undrar om du har erfarenhet av relativt sen abort och/eller av tvillingabort?
    Jag kommer troligen ha passerat 12+0 (ej fåt tid än). Vill nog göra kirurgisk men hör gärna argument och tankar runt båda sätten. Hur var det för dig? OBS! Vill inte ha fakta a la vårdguiden, bara era erfarenheter.

• Svar på tråden TVILLING Abort 12+5
  • Esoada
    Anonym (TS) skrev 2015-01-25 18:28:22 följande:
    jo, "kan" kan jag ju. och jag skulle klara mkt och allt löser sig i slutändan osv, men frågan är om det är det jag vill - har aldrig gått på bidrag, varit arb.lös, fått a-kassa, varit sjukskrivet el. "belastat" samhället på liknande sätt. Säger inte att det är fel el rätt, men det är den typen av människa jag är. Kan jag på ngt sätt ta ansvar själv, inte lägga ut eller över mitt på andra/staten så kommer jag alltid att välja det. Vill inte leva på bidrag, vill inte ha kontaktfamilj för att jag inte får min familj att funka.
    Jag tror att behåller jag så kör jag racet själv (så mkt som det fysiskt/medicinskt går), och jag vet att jag då i princip kommer att gå under. jag gjorde så med min 4-åring och går på knäna. att lägga till två i det här läget, hur mkt jag än vill, känns oansvarigt. Men jag vill och hade jag lite stöd så skulle jag.
    Adoption då?
  • Anonym (TS)
    Esoada skrev 2015-01-25 18:41:34 följande:
    Adoption då?
    hur skulle det gå till? i sverige?
    och hur vidrigt abort än är (för mig) så skulle jag aldrig ge ifrån mig mitt/mina barn - förutom i extrema situationer där barnen skulle fara illa eller liknande (nu tänker jag på sådant vi länge sluppit i Sverige - krig, extrem fattigdom etc). så, gör jag ej abort så behåller jag men då får vi 4 ett mkt tufft liv.
  • Anonym (TS)

...och att AKTIVT välja "ett mkt tufft liv" för sitt barn och sina två ofödda, tar emot.

• Esoada
    Anonym (TS) skrev 2015-01-25 19:12:30 följande:
    Hur skulle det gå till? i Sverige?
    och hur vidrigt abort än är (för mig) så skulle jag aldrig ge ifrån mig mitt/mina barn - förutom i extrema situationer där barnen skulle fara illa eller liknande (nu tänker jag på sådant vi länge sluppit i Sverige - krig, extrem fattigdom etc). så, gör jag ej abort så behåller jag men då får vi 4 ett mycket tufft liv.
    Det går till så att man tar kontakt med sin kommun, du borde göra det så tidigt som möjligt, har du hört talas om öppen adoption?
  • Anonym (TS)
    Esoada skrev 2015-01-25 20:40:34 följande:
    Det går till så att man tar kontakt med sin kommun, du borde göra det så tidigt som möjligt, har du hört talas om öppen adoption?
    nä, eftersom jag aldrig skulle adoptera om jag födde barnen. så, gör jag inte abort och graviditeten går bra så behåller jag dem. men jag ska absolut titta närmare på det eftersom det är dumt att säga tvärnej utan att ha ngn info, men som sagt frågan är inte så mkt "vem ska ta hand om mina barn" utan "hur ska jag överleva en högriskgraviditet, ensamstående med en femåring", för att inte tala om allt som kommer efter då...
    Men tack för input, allt är välkommet!
  • Esoada

Om du inte vill ha adoption så är det nog inte så svårt att hitta "barnvakt", det finns så många barnlösa, de skulle säkert betala dig för att få vara barnvakt

• Anonym (TS)
    Esoada skrev 2015-01-25 20:55:45 följande:

Om du inte vill ha adoption så är det nog inte så svårt att hitta "barnvakt", det finns så många barnlösa, de skulle säkert betala dig för att få vara barnvakt

hahaha! ja det vore nåt! har inte träffa på en enda sådan under min femåriga karriär som mamma, men visst, kanske finns det med.
  • Anonym (Doktor)

Det är inte fel att få hjälp när man verkligen behöver det!

• Esoada
    Anonym (TS) skrev 2015-01-25 20:59:47 följande:
    hahaha! ja det vore nåt! har inte träffa på en enda sådan under min femåriga karriär som mamma, men visst, kanske finns det med.
    Det finns hur många som helst som skulle göra "vad som helst" för att få ta hand om barn/bebis, så du kan väl testa med en tråd om det finns något intresse?
    Till och med jag får PM från folk som vill ha barn här på forumet, så det måste det väl finnas någon åtminstone...
    Eller ring till en jourtelefon på: 0771 ? 77 78 79.
  • Esoada

Numret till jourtelefonen är: 0771 -77 78 79.
    Lycka till

Svar på tråden TVILLING Abort 12+5