• ronja111

Oktoberbebisar 2015

Lemon skrev 2015-02-24 08:23:19 följande:

Min mage var så i "början" med. I v5-6 var jag tvärtemot trög och nu kan man gå flera dagar men hård mage.(v8 nu)

Skönt att höra Lemon Tack!
    *hoppet är det sista som sviker*
  • ronja111
    BlomsterFröken skrev 2015-02-24 06:13:31 följande:

Med min första grav. Fick jag jätte ömma bröst, som dock slutade ömma i v.7 och V.8 fick jag MF.

Andra grav. Fick jag halsbränna redan veckan innan bim , jag som aldrig har halsbränna började ana då :). Sen kom lätt illamående samma v som bim..Men brösten var inte alls så farligt onda. Allt gick bra och vi fick en tjej :)

Nu 3 grav. Lite illamående och noll sötsug ... Inget annat, är i v. 6 och håller tummarna att symptomen håller i sig !

Skönt att höra att det kan vara så olika
  • ronja111
    Flerattälska skrev 2015-02-23 20:54:50 följande:

Internet är bra till mycket men ibland blir man bara mer orolig av att läsa allt som står. Alla graviditeter är olika och jag tillhör den grupp som fått missfall i graviditeter där jag haft ett starkt illamående och när jag väntade sonen så hade jag knappt något symtom alls under hela graviditeten men ändå föddes en frisk och helt underbart fin pojke :) När det gäller magen så har jag varit både lös och hård olika graviditeter så en och samma kropp kam reagera olika från ena dagen till den andra. Är du väldigt orolig så tycker jag att du ska ringa din bm. Då kanske du kan gå svar på dina funderingar på ett bra sätt och kanske till och med få göra en extra kontroll om de krävs.

Tack för ditt lugnande svar

Har telefontid med läkare imorgon då vi skall boka in en tid för UL. Samt frågestund Är ju så tidigt än så går ju inte at se något förrän om några veckor.

Jag går privat så det känns skönt. Har väldigt dålig erfarenhet från vården tidigare, så känns tryggt så.

Kram
  • ronja111
    mea84 skrev 2015-02-24 14:57:33 följande:

Hejsan! Hoppar in i tråden med glädje då jag fick vet att jag är i v 6 nu i helgen. Jag och min sambo går nere på SU för IVF och vi har gjort ett försk´ök vilket inte tog sig, nu skulle vi invänta nästa mens men den kom ju aldrig, så då visade de sig att jag var gravid till våran stora förtjusning. Så beräknad bf är 30/10 

Grattis!! Samma dag som mig
  • ronja111
    Jennerika skrev 2015-02-24 17:51:30 följande:

Alltså, jag testade med clearblue digital nu bara för skojs skull, men då visade den jäkeln fel veckor?! Det borde ju stå 3+, men jag fick 2-3 :O kan den visa fel om man inte tar morgonurin? Blir ju sjukt förvirrad/orolig nu. :S

Det behöver du nog inte oroa dig för. Den kan säkert visa fel ibland. Kram
  • ronja111
    Emelie23 skrev 2015-02-24 18:42:23 följande:

Nu är sidan för oss med BF i oktober gjort! Oktoberbebisar 2015 heter gruppen! Välkomna! Ska bli så himla kul!!

Vad kul. Jag avvaktar också lite. Är det bara att söka på fb sen? Eller hur blir man inbjuden?
  • ronja111
    hannap90 skrev 2015-02-25 09:17:08 följande:

Varit hos gyn nu. Behövde inte göra vul utan vanligt ultraljud. Man kunde se ett litet hjärta slå, och är i v 8 (7+1) :)

Åh vad härligt!!
  • ronja111

Heej tjejer,

Idag ringde läkaren!

Det första hon sa var Grattis! (Innan hej) haha! Hon är så underbar. Fått tid för UL 13/3

Vi längtar så!

Hon sa för övrigt att man kunde vara lite hursom i magen (inte bara hård) och att det var helt normalt. Skönt!

För övrigt är det någon mer som känner av sitt luktsinne? Fy fan höll på att spy idag på flygplanet för att mannen bredvid luktade så illa.. Haha!

Det lär ju inte bli bättre.

• ronja111

Godmorgon tjejer,

Hur ser det ut med vikten för er?

Har ni gått upp något än

• ronja111
    Marie14 skrev 2015-02-26 09:10:14 följande:

Mår inte så illa idag - igår var hemskt.

Är det  vanligt att det varierar så ?

Har sovit lite längre idag också. Kan det ha med det att göra?

Ja det tror jag. Gör så för mig i alla fall.

Varierar alltså
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015