• ronja111

Oktoberbebisar 2015

Annapanna2 skrev 2015-02-26 09:42:41 följande:

Jag har inte gått upp än men är väldigt svullen om magen på kvällarna. Igår fick jag klippa upp resåren på mina tights så dom skulle sitta mer bekvämt, känns obehagligt när nåt sitter åt! Är bara i vecka 5, 4+6, men ändå känns det jobbigt med tighta kläder. Hur långt gången är du? Har du gått upp nåt? Är aptiten som vanligt eller har den ändrats?

Jag är förmodligen på 4+5 idag. Osäker när jag hade ÄL Kan vara 4+6 också.

Nej jag har inte heller gått upp nämnvärt. Möjligen några 100gram. Men känner mig också svullen. Kan inte dra in magen längre! Haha

Tighta kläder funkar inte. Typ klänning på jobbet (jobbar på kontor så brukar ha klänning o kavaj) Men då ser jag högravid ut! Så får vänta med att ha det tills jag "gått ut med graviditeten"

Är inte sugen på något speciellt, men måstw äta ofta för att undvika blodsockerfall o illamående. Hur har du det?
    *hoppet är det sista som sviker*
  • ronja111
    dandelionkid skrev 2015-02-26 11:26:49 följande:

Förmodligen har jag gått upp några kg, men jag vet inte eftersom jag inte visste exakt vad jag vägde innan. Jag undviker att väga mig, jag går efter hur det känns i kroppen och vad jag ser i spegeln. Jag tränar tre-fyra gånger i veckan. Förra graviditeten blundande jag varje gång jag vägde mig hos barnmorskan och bad dom att låta bli att säga något eftersom jag sen unga år haft ångest för vikten. Både när jag vägde 75kg som när jag vägde 48kg. Jag tänker nog göra samma sak den här gången. Jag vägde mig samma dag jag förlöstes för att ha det som sporre till att komma tillbaka igen.

Vilken smart idé!
  • ronja111
    MalynCazzandra skrev 2015-02-26 22:20:22 följande:

Fyfan vad pyton jag mår! jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?

Spännande och se om det är en tjej du väntar nu. De brukar ju säga att man mår olika som mamma medan man väntar sin son eller sin dotter

Myten stämmer ofta in, men inte alltid
  • ronja111
    JLH87 skrev 2015-02-27 09:08:49 följande:

Då är vi två! Sen en vecka tillbaka har jag mått skit! Jag har lidit igenom dagarna på grund av illamående, trötthet och molvärk. Jag har fått "kramper" i magen som gjort riktigt ont. Jag var orolig för att det var nått fel så jag ringde och fick en tid hos gyn. Så igår gjorde dom VUL och jag fick se ett tickande hjärta o det såg bra ut :D En stor lättnad! Jag är i v7 och idag känns illamåendet bättre. Det går verkligen upp o ner.

Krya på dig :)

Åh vad kul! Fick du en bild med dig hem?
  • ronja111
    DelikaTess86 skrev 2015-02-27 14:04:24 följande:

Jag har laddat upp med thigts och haremsbyxor. Tycker det är frukansvärt art ha på mig jeans! Är i v 9 8+4..

Var har du hittat snygga haremsbyxor?
  • ronja111
    MLIJH skrev 2015-02-27 21:28:17 följande:

Hej tjejer och stort grattis till alla plus. Själv plussade jag på alla hjärtans dag tillsammans med svärmor. Är just nu i v 6 (5+4). Ont som fasen i brösten, halsbränna, illamående och yr. Håller tummarna att min ärta får ligga kvar

Grattis själv
  • ronja111
    caandraa skrev 2015-02-28 05:19:11 följande:

Hej allihopa. Stort grattis till plusset :)

Jag är i gravid vecka 6 enligt appen 5+5

Känner mig både glad, nervös, skräckslagen och är i någon sorts lyckobubbla

Detta är första barnet så det tar väl lite tid innan man landar.

Hej!

Grattis! Samma här, första barnet. Spännande och väldigt omvälvande!!
  • ronja111

Får ni också tilltagande värk i magen ibland? Eller hade ni de kring vecka 6? Ligger och oroar mig

Tacksam för svar

• ronja111
    Jennerika skrev 2015-03-01 08:40:35 följande:

Ja, ibland får jag jätteont. Hade jättemycket mensvärk i vecka 5, trodde jag skulle börja blöda, sprang på toa och kollade mest hela tiden. Nu får jag som "krampanfall" då och då, men de blir mer och mer sällan. Det är mest om jag legat ner och reser mig plötsligt. Ibland gör det så ont att jag måste stå still och bra vänta ut det. Haha.Men det är nog ganska normalt att de gör ont, med tanke på hur mycket som händer :) sen så har jag haft väldigt stark mensvärk innan jag blev gravid också, så det kanske har med saken att göra. Du behöver nog inte vara orolig :)

Skönt att höra. Precis så jag känner. Man blir ju så nojjig eftersom det står att det "kan kännas obehagligt" men inte göra ont. Därför det känns bättre att fråga personer i samma situation.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015