Oktoberbebisar 2015
"Pratar" era magar mycket? Min mullrar o har sig nå alldeles fruktansvärt, särskilt när jag ätit, va samma sak förra gången jag va gravid :)
"Pratar" era magar mycket? Min mullrar o har sig nå alldeles fruktansvärt, särskilt när jag ätit, va samma sak förra gången jag va gravid :)
Ja, det känns ju som ett skämt när dom skriver så. Vadå obehagligt, men inte ont? Det gör ju skitont! Haha.
Är i V6+3 nu och jag får absolut ordentlig värk i magen ibland. Ibland som rejäl mensvärk, ibland riktigt skärande, ibland som att livmodern är liksom uppblåst som en ballong. Svårt att förklara, men det kan absolut vara rejält besvärande!
Grattis! Är också beräknad 26/10 vad jag räknat ut :)! Första för mig! Ett väldigt tidigt missfall i julas för mig med.
Bokat VUL 13/3, längtar ihjäl mig!! Bokade privat hos annan bm än den jag kommer ha. Inskrivning blir dock inte förens 26/3, evighet tills dess !
Skulle f*n inte förvåna mig ;) det är väl samma gubbe som kommit på att det är bra med motion när man har mensvärk också, haha! x)
Är det bara jag som börjar oroa mig för om jag kommer bli en bra förälder o om det verkligen är rätt beslut att skaffa barn? Gissar att det är gravhormonerna som spökar för ville verkligen bli gravid, va samma sak före missfallet förra gången...
Är det många av er som redan varit på inskrivning? Jag ringde i v 5-6 och fick tid nästa vecka, känns som en härlig milstolpe. Är det någon som vet om man får höra hjärtslagen på inskrivningen? Hade varit skönt att få något bevis på att det faktiskt är något där inne, för får mig i bland att jag bara hittar på allt det här :P
Kan ni känna er ensam? Jag känner mig så otroligt ensam. Är sjukskriven sen några veckor tillbaka med foglossning som bara blir värre. Värk varje dag och klarar mest bara av att ligga. Så håller på att bli tokig.
Har en bra vän men hon har fullt upp med sitt och det är svårt att hitta tid för att ses.
Känns som att jag och sambon bara glider ifrån varandra mer och mer. Känner mig dessutom som en dålig mamma då jag inte klarar av att sitta speciellt länge och leka.
Känns som att ingen förstår hur otroligt påfrestande det är för mig att bara gå hemma dag ut och dag in.
Känslan av att vara ensam är otroligt påfrestande psykiskt och jag önskar att jag slapp den!
Var bara tvungen att få skriva av mig.
Jag kan känna igen mig. Jag är nyinflyttad i en stad. Känner ingen direkt. Har ingen att prata med. Visst, en sambo, men känner lite som du. Glider lite isär. Kanske just för att jag känner mig deppig. Vi hånglar aldrig, kramas sällan, har inget dex. Blir ju påfrestande tillslut.
Är sjukskriven på halvtid från jobbet. Pga mental stress. Men är redan nu rädd för att gå hemma på heltid när väl barnet fötts och man är helt ensam.
Ah. Vet inte riktigt vad jag ville få fram med det här meddelandet :)
Men du är inte ensam iaf!
Hello!
Jag är gärna med i Facebookgruppen. Hur gör man för att gå med? ![]()
Man ska akta sig för att jämföra. Hur mycket man bör eller behöver gå upp är ju jätteindividuellt och alla har olika förutsättningar. Väger man mer från början bör man helst gå upp några kilo mindre totalt, är man väldigt smal innan behöver man gå upp lite extra generellt sett. Bara bebis, livmoder, fostervatten och moderkaka väger ca 9 kg eller nåt sånt när allt är klart. Utöver det väger ofta brösten en del också.
Dessutom är det väldigt olika NÄR kilona kommer. Vissa går upp mycket i början, sen kan det komma en paus, sen lite till. Andra går upp senare eller t.o.m går ner i början men kan ändå sluta på +20kg.
Försöker man äta så bra mat som möjligt och röra sig så gott man kan så får man försöka lita på att kroppen reder ut det där själv. Alla har olika förutsättningar.
Jag hade en period i för ett par veckor sen då jag ökade 1kg i veckan. Visst kändes det lite jobbigt, men sen pausade det. Ligger på +3-4kg hittills (v13+6). Var liknande förra gången har jag för mig och då slutade jag på +14kg. Precis lagom för mig. Det är vad jag "bör" gå upp den här gången med, så jag hoppas det landar där.
Tycker gärna vi kan följa varandras magar och vikt och mående här inne, men vi kanske får hjälpas åt att hålla det på en lagom "undvika-jämförelse-nivå" om du och kanske fler tycker det känns jobbigt?
svea74.
Kan inte citera av någon anledning.
Men jag känner precis som du. Det känns väldigt jobbigt det här med vikten och att man inte kan göra så mycket för att påverka den
Men det är ju inte så mycket man kan göra..
Jag gjorde kub i tisdags och vi fick jättebra värden. Så det känns fantastiskt
Så roligt att se den lilla därinne
Men BM sa det var alldeles för tidigt att se säkert vad det var för kön. Mer en gissning nu. Så hon ville inte säga vad hon trodde eftersom det kan vara missvisande.. Så spänningen fortsätter! :')
Bara en stor mage, eller två stycken? :o haha (15+6)
Det va inne på clearblues hemsida.. 349:- gratis frakt.. Och den kom dagen efter jag beställde!
Eftersom jag har 3 missfall i rad innan denna graviditeten måste jag lugna mig.. Lyssnade igår sen kommer jag inte lyssna varje dag utan bara när man känner sig oroad. Det är inte bra att göra det för mycket, kan stressa bebisen. Men inte heller bra att vara stressad och oroad.
Hej tjejer!
Hur går man med i Facebook gruppen egentligen? ![]()