• Mijjan

Oktoberbebisar 2015

Embla twopointoh skrev 2015-10-03 00:24:20 följande:

Nej, usch, nu är jag orolig.

Vi var ju inne på extra kontroll i tisdags för att bebisens rörelsemönster förändrats drastiskt. Allt såg normalt ut då, och läkaren sade att så länge jag kände rörelser överhuvudtaget var det troligen bra.

Efter det har det varit fortsatt mindre och svagare rörelser, för att igår komma några rejäla kickar. Inte många, men ett par. Då andades jag ut lite grand och tänkte att bebisen kanske hade haft en "viloperiod".

Och idag har jag inte känt någonting alls, förutom någon svag buff alldeles nyss, när jag klämde på magen för att provocera fram en reaktion.

Jag har som sagt varit gravid fem gånger tidigare, men detta har jag aldrig varit med om. Jag som annars är ganska lugn och inte hetsar upp mig för minsta lilla, börjar nu känna en gnagande oro. En del av mig vill ringa förlossningen och åka in, medan min rationella sida (som brukar vara starkast) tycker att jag trots allt känner rörelser och kan vänta tio dagar till snittet. Kanske är det hormonerna som ökar oron, jag har varit känslig denna graviditet.

Jag vill ha ut henne nu!

Åk in! Vi var in i söndags av samma anledning och även om allt såg bra ut just då var de väldigt tydliga med att vi skulle komma in igen om det blev lika eftersom dom bara kunde säga att det såg bra ut just då... Vill inte skrämma dig utan tvärtom. Det är bättre både för dig och barnet att åka in och dubbelkolla än att gå hemma och oroa sig... Du har ju dessutom barn sen innan så du vet ju vad du pratar om! Jag är ju bara en nojig förstföderska! lycka till! Hoppas bebis kommer igång och ut snart!!
  • Mijjan

Misstänker önsketänkande men mår illa och har lite ont i magen idag... Tog en Alvedon och ska ut och grilla i skogen med svärfamiljen. Får väl se om dagen blir mer spännande än så har tio mil till förlossningen i vanliga fall men nu åker vi några till i fel riktning... men jaja är förstföderska så lär väl inte gå i raketfart även om det drar igång

• Mijjan

Femte dagen över nu... Inga känningar tror jag. Ursäkta detaljerna men tom mindre (typ slut) på flytningar, massa toabesök (förstår inte att jag kan ha nåt kvar i tarmen!). Lite sammandragningar när jag går med hunden ibland men inget som gör ont. Känns som jag ska vara gravid för evigt. Dock har det börja ila väldigt ont och obehagligt ibland när bebis rör sig och det liksom hugger till både i underlivet/kissblåsan och ländryggen men bara någon sekund men gör väldigt ont... Får väl se när lillen vill komma ut...

• Mijjan
    Bullen11 skrev 2015-10-05 09:20:55 följande:

Låter som om det kan börja när som helst!! Vad spännande! :D

Ja jag hoppas det.. Samtidigt försöker jag vila nu... Men ringde nyss barnmorskan och fick en träff med henne på torsdag och sen ska jag på kontroll på förlossningen på måndag så fick iaf några hållpunkter men hon tyckte jag skulle föda istället men jag vet ju inte hur jag ska göra :-P går långpromenader varje dag, både simmade och var på spinning förra veckan... Försöker vila.. Provat några tips också men inget händer :-P men magen har iaf ramlat ner
  • Mijjan

Grattis till bebisen! Låter som en bra förlossning!

Själv släpade jag ut mamma och hund på vad jag trodde var en lite lagom femkilometersrunda i skogen men vi kom in på fel spår och promenaden blev över två timmar och bra över milen istället :-P men tror ni det startar någon förlossning ändå? Nej nej trots att det är vecka 41 nu :-P vad mer ska man göra liksom...

• Mijjan
    Simone skrev 2015-10-06 10:14:59 följande:

Någon mer än jag som läcker mycket mjölk?? Inte några droppar som kommer utan det kan verkligen rinna och bli en pöl i sängen... Speciellt om jag ligger på sidan. Känner mig som en ofräsch mjölkmaskin haha :(

Nej men jag har provat pumpa för att få igång förlossningen.. Då kommer lite men inte märkt nåt annars
  • Mijjan

Grattis godisråttan! Hoppas snart på att få höra dig sällskap. Tror slemmis gått nu iaf #enveckaöver

• Mijjan

Åtta dagar över tiden nu... Huset är städat (dagligen typ), frysen överfull, jag sjukt uttråkad och blir bara tröttare och grinigare för varje dag. Känner mer och mer att jag vare sig vill föda eller få barn. Vill bara dra nåt gammalt över mig :-P känns som det aldrig kommer komma någon bebis!!! jag har varit så sjukt peppad känner nu att jag skiter i allt. Trodde aldrig jag skulle behöva gå till vecka 42... Ska träffa barnmorskan idag så får se om hon kan hinnsvepa iaf

• Mijjan

Jaha.. Själv ska vi åka de tio milen till förlossningen på vecka 42 kontroll idag... Börjar seriöst tro att det aldrig kommer någon bebis. Varje gång jag går upp på toa på natten tänker jag att nu kan väl vattnet gå men inte :-P ska se om jag kan få dom att titta på tappen iaf om det börjar närma sig

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015