Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Åh vad kul! Grattis Nora! :D
Stort grattis Nora :D
Hur sjukt är det inte att våra bebisar fyller ett helt år nu?! Här hemma har det hänt en massa, Julia ska gå hela tiden, oftast tar hon några steg själv annars vill hon hålla i ens pekfinger när hon går. Hon pratar hela tiden, inga riktiga ord än, men hon försöker verkligen. 4 tänder är på g nu, tack och lov verkar hon inte ha något ont.
Jag och sambon vill ha tätt mellan syskonen, så vi har bestämt oss för att börja försöka skaffa en redan nu, super roligt, men samtidigt lite läskig. Ni som har barn hyfsat tätt, hur var det att ha två barn?
Alltså nu börjar jag bli rätt less på nätterna. Han får en flaska vid 23-tiden när han vaknar men sen vaknar han typ 10 ggr efter det och vill snutta tutte för att somna om. Så nu är det dags att sluta amma. Tänker att han får klara sig fram till 05 sen kan han få en flaska till. Där emellan endast vatten. Jag hoppas att sömnen blir bättre på sikt i alla fall. Hur har ni det med sömnen och nattmålen?
Stort grattis Nora :D
Hur sjukt är det inte att våra bebisar fyller ett helt år nu?! Här hemma har det hänt en massa, Julia ska gå hela tiden, oftast tar hon några steg själv annars vill hon hålla i ens pekfinger när hon går. Hon pratar hela tiden, inga riktiga ord än, men hon försöker verkligen. 4 tänder är på g nu, tack och lov verkar hon inte ha något ont.
Jag och sambon vill ha tätt mellan syskonen, så vi har bestämt oss för att börja försöka skaffa en redan nu, super roligt, men samtidigt lite läskig. Ni som har barn hyfsat tätt, hur var det att ha två barn?
Alltså nu börjar jag bli rätt less på nätterna. Han får en flaska vid 23-tiden när han vaknar men sen vaknar han typ 10 ggr efter det och vill snutta tutte för att somna om. Så nu är det dags att sluta amma. Tänker att han får klara sig fram till 05 sen kan han få en flaska till. Där emellan endast vatten. Jag hoppas att sömnen blir bättre på sikt i alla fall. Hur har ni det med sömnen och nattmålen?
Jag har inte jättetätt mellan mina barn, de är födda med 27-månadersintervall. Det som har varit jobbigt har varit att ha mer än ett blöjbarn då mina barn inte har varit supersnabba med blöjavvänjningen, annars har jag tyckt att det åldersintervallet har varit rätt lagom.
Nora äter 2 gånger per natt. Hon äter väldigt bra dagtid så det är konstigt att hon får i sig mer men viktkurvan planar ut lite så hon är nog hungrig på riktigt nattetid också.
Ja jag förstår precis vad du menar. Jag ska också börja jobba om 4 v, visserligen bara 2 dagar i veckan, men det känns ändå som det krävs lite mer av en då. Storebror här åt också välling och höll därför inte på på det här viset. Men jag kommer ihåg att han ändå vaknade en massa nattetid, iaf upp till året, och att han drack massa vatten på natten istället. Hmm pest eller kolera
Kanske beror den perioden på att han precis håller på att lära sig gå. Har för mig att det var likadant när han skulle börja krypa. Nåväl, han kommer inte äta på nätterna i all evighet i alla fall.
Vi har också börjat gå över till en dagsvila. Vissa dagar blir det ändå 2 vilor, om han vaknar väldigt tidigt på morgonen eller så, men om några veckor är en vila nog mer en regel än ett undantag.
Gud vad skönt det låter för er vars barn slutat äta på natten. Är avis!
Tror att jag kanske fortsätter att ge lite flaska på natten. Tänker att man kanske kan ge ersättning på tetra rumstempererad, så slipper man springa ner i köket och rådda. Tror ni man kan göra det?
Däremot är jag fast besluten om att sluta amma nu.