• Anonym (Människan)

    Vad tusan har hänt med Badoo?!

    Seriöst tjejer, vafan håller ni på med på badoo?
    Jag har skrivit till minst 60 tjejer, och inte en ENDA har ens läst mailet, inte en ENDA har ens besökt min presentation.
    Förklara för mig nu.
    Får ni verkligen så sjukt mycket mejl så ni inte ens hinner läsa alla?

  • Svar på tråden Vad tusan har hänt med Badoo?!
  • Anonym (yber)
    28kvinna28 skrev 2015-01-28 20:41:28 följande:

    Ni kvinnor som skriver här förstår verkligen inte vilken fördel ni sitter på. Ni verkar bara klaga på alla "oseriösa" killar där ute. När det i själva verket kryllar av seriösa trevliga män på dejtingsidorna.

    Jag vet, i egenskap av ung kvinna, att det räcker för mig att bara vara medlem någon vecka på en sådan dejtingsajt, och med några få timmars engagemang, kan få till en handfull väldigt intressanta dejter, sexpartners, och potentiella pojkvänner. Jag har testat själv.

    Dessvärre har inte killarna dessa förutsättningar. Jag har flera killkompisar, som jag vet är riktiga puddingar, de har väldigt seriösa och unika presentationer, och de lägger ner flera timmar varje kväll på att skicka mejl till tjejer. Utan att ens få ett enda svar.

    Dejtingsidorna måste göras om från grunden, för detta system funkar inte alls.


    Ja, precis som mr me säger är vi människor biologiskt styrda när det kommer till parbildning och fortplantning och att det är olika villkor för kvinnor och män.

    Män kämpar och jagar kvinnor för att få till sex. Sedan är det kvinnorna tur att kämpa för att behålla männen så att de inte jagar vidare. Det är svårare för en man att fånga en kvinna men det är svårare för en kvinna att behålla en man.
  • 28kvinna28

    Jag kan få exakt vad jag vill, NÄR jag vill ha det. Vare sig det handlar om seriöst förhållande eller ett gött knull.
    Det kan inte killar få, oavsett hur snygga eller trevliga de är.
    Jag hade också varit frustrerad över det faktum om jag vore kille, och jag förstår till 110% deras frustration över detta. Den är helt befogad.

  • Anonym (35+)
    28kvinna28 skrev 2015-01-28 21:20:35 följande:

    Jag kan få exakt vad jag vill, NÄR jag vill ha det. Vare sig det handlar om seriöst förhållande eller ett gött knull.
    Det kan inte killar få, oavsett hur snygga eller trevliga de är.
    Jag hade också varit frustrerad över det faktum om jag vore kille, och jag förstår till 110% deras frustration över detta. Den är helt befogad.


    Nja... det stämmer inte. Du kan alltid få någon som VILL knulla dig kanske men den du vill ha i framtiden kommer alltid att vara svår att fånga. 

    Men visst, killar har svårt att få tjejer när de önskar eller få ett knull när det trycker på ...  men det som jag tycker jämnar ut sig är om killen skiter fullständigt i att det är så och istället satsar på dig själv, jobb, karriär, träning och framförallt skaffar sig sjyssta vänner- som blir ens starkaste livboj. 

    För sen - när kvinnorna passar strax över 35++ så är det tydligt att det vänder. Då är det helt plötsligt männen som bli attraktiva och har väldigt lätt att få det man söker, och ganska ofta med 20-30 åringar. 
  • Anonym (yber)

    @Ts

    Men vissa av er män verkar ju helt störda. Kollade min badoo precis. Fått ett meddelande av någon för någon timme sedan med standardhälsningen 'hej snygging! läget?' eller nåt. En timme senare har jag fått ett till meddelande från samma man med 'men hallå. svara då!!!'....

    Tror du inte att vi kvinnor har annat att göra än att bara tacksamt sitta och vänta på att män ska ragga upp oss? Allt annat i våra liv ska vi skita i eller? Inte lämna skärmen för ens två minuter. Stå stand by för att kunna svara alla män på en gång??

  • Anonym (ja)

    ja jag får enormt mycket mail varken hinner vill eller orkar läsa alla.

  • Paino
    Anonym (35+) skrev 2015-01-28 22:40:00 följande:
    Nja... det stämmer inte. Du kan alltid få någon som VILL knulla dig kanske men den du vill ha i framtiden kommer alltid att vara svår att fånga. 

    Men visst, killar har svårt att få tjejer när de önskar eller få ett knull när det trycker på ...  men det som jag tycker jämnar ut sig är om killen skiter fullständigt i att det är så och istället satsar på dig själv, jobb, karriär, träning och framförallt skaffar sig sjyssta vänner- som blir ens starkaste livboj. 

    För sen - när kvinnorna passar strax över 35++ så är det tydligt att det vänder. Då är det helt plötsligt männen som bli attraktiva och har väldigt lätt att få det man söker, och ganska ofta med 20-30 åringar. 
    Känner inte igen mig alls. Jag är över 35, sen många år tillbaks, och jag har inte haft mer framgångar med kvinnor för det. Och att få till det med tjejer i åldrarna 20-30 finns inte ens med på kartan.
  • 040kille

    Du kan byta ut sidans namn mot vad som helst. Det är samma tendens överallt. Kvinnor blir kräsna även om de är i en sits där de borde vara allt utom kräsna.

    Jag la ner det där med nätdejting. Inte för att jag tröttnade utan för att jag prickade rätt. Det var bara att förutsättningarna fanns inte där för att göra något av det, lite för många mil mellan oss.

    Men när jag hade med henne att göra började jag fundera på hur otroligt mycket tid jag hade lagt ner på att bara bli avvisad. Och blev jag inte avvisad utan man faktiskt var ute och träffade någon blev jag sviken genom att hon direkt började jaga någon ny och bättre. Sen sitter man då med någon som är ett otroligt undantag från regeln och man uppfattar som genomreko till sättet och tycker att det är så här det ska vara. Någon enstaka efter flera år på såna sidor inloggad nästan varje kväll...

    Det som händer på de sidorna skulle kunna få en sten att gråta helt enkelt. Man blir något så grymt illa trampad på tårna. För min del är allt förtroende för kvinnor borta efter de upplevelserna, jag har fått svårt att knyta någon till mig helt enkelt för jag litar inte på någon. Någon gång kanske man stöter på någon som kan komma att betyda något för en och då är ju uppförsbacken för henne enorm.


    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Anonym (yber)
    040kille skrev 2015-01-29 11:13:35 följande:

    Du kan byta ut sidans namn mot vad som helst. Det är samma tendens överallt. Kvinnor blir kräsna även om de är i en sits där de borde vara allt utom kräsna.

    Jag la ner det där med nätdejting. Inte för att jag tröttnade utan för att jag prickade rätt. Det var bara att förutsättningarna fanns inte där för att göra något av det, lite för många mil mellan oss.

    Men när jag hade med henne att göra började jag fundera på hur otroligt mycket tid jag hade lagt ner på att bara bli avvisad. Och blev jag inte avvisad utan man faktiskt var ute och träffade någon blev jag sviken genom att hon direkt började jaga någon ny och bättre. Sen sitter man då med någon som är ett otroligt undantag från regeln och man uppfattar som genomreko till sättet och tycker att det är så här det ska vara. Någon enstaka efter flera år på såna sidor inloggad nästan varje kväll...

    Det som händer på de sidorna skulle kunna få en sten att gråta helt enkelt. Man blir något så grymt illa trampad på tårna. För min del är allt förtroende för kvinnor borta efter de upplevelserna, jag har fått svårt att knyta någon till mig helt enkelt för jag litar inte på någon. Någon gång kanske man stöter på någon som kan komma att betyda något för en och då är ju uppförsbacken för henne enorm.


    Hur är en kvinna som är kräsnare än hon borde vara?
  • Andrew
    Anonym (yber) skrev 2015-01-29 12:22:02 följande:
    Hur är en kvinna som är kräsnare än hon borde vara?
    The Paradox of Choice....  googla det. 

    Kvinnor har avsevärt fler män att välja mellan när de vill inleda en relation, som vid dejtingtjänster t.ex. Att hitta den perfekta mannen blir en omöjlighet eftersom kravlistan tillslut landar på detaljnivå som jeansmärke och frisyr. Jag känner kvinnor som ratat och utdömt killar som har fel märken på kläder. Risken att aldrig hitta den rätta med alla dessa ouppnåeliga krav blir en omöjlighet.

  • Andrew
    Paino skrev 2015-01-29 11:03:54 följande:
    Känner inte igen mig alls. Jag är över 35, sen många år tillbaks, och jag har inte haft mer framgångar med kvinnor för det. Och att få till det med tjejer i åldrarna 20-30 finns inte ens med på kartan.
    Jo, det finns visst på kartan om du inte fokuserar så förbannat mycket på att du är i princip oskuld (ja, halva familjeliv vet) och att du alltid tänker att du kommer bli ratad. DU måste lära dig att hantera situationen bättre. Du tänker för mycket och förlorar ännu mer. Skit i att tjejer har det så mycket enklare... fdet handlar om dig nu

    Du måste framåt, framåt och framåt. Ditt självförtroende och självkänsla är extremt låg och du måste hitta något/någon som tar dig upp till ytan. Jag har tidigare skrivit till dig att du ska fokusera på träning och styrka. Börja där. Sen kollar du över din stil och var lite mer laidback och aldrig på. Gör något oväntat.
Svar på tråden Vad tusan har hänt med Badoo?!