• Anonym (Bajsranden)

Inga fler bajsränder i toan!

När jag såg Niceville så kläckte en av dom ett skämt om att städa "low flow" toaletter och att det var hemskt. Jag fattade inte referensen då! Men nu har jag varit på semester i USA och deras toaletter har ju vatten jättehögt upp i toastolen! Inte bara nere vid kroken liksom utan en bra bit upp. När man bajsar ligger alltså inte bajset mot porslinet och bildar ränder utan det hamnar helt i vatten och flyter runt. När man spolade blev det alltså inga ränder. Så jävla skönt!
    Men nu undrar jag om jag kan få tag i såna toaletter i Sverige med högt vatten i? Vill byta ut vår low flow mot en high flow. Någon som vet om det går att få tag på?

• Svar på tråden Inga fler bajsränder i toan!
  • Anonym (bajs)

Faktiskt ett mysterium varför vi inte har såna toaletter här i sverige med. För det känns ju onekligen fräschare och mer hygieniskt att slippa bajskladd i toastolen.

• Tow2Mater
    Anonym (bajs) skrev 2015-01-29 21:59:33 följande:

Faktiskt ett mysterium varför vi inte har såna toaletter här i sverige med. För det känns ju onekligen fräschare och mer hygieniskt att slippa bajskladd i toastolen.

Tror Sverige vill folk ska spara vatten, Sverige har ju sån vattenbrist... så det blir stopp i rören istället...
  • Anonym (n)

Hjälper inte mig. Min bajs sjunker ner till botten och bildar ränder där. sitter som sten, även efter 10 spolning :D så det spelar ingen roll hur mycket vatten det är i :D

• Anonym (Bajsranden)
    Anonym (n) skrev 2015-01-29 22:03:28 följande:

Hjälper inte mig. Min bajs sjunker ner till botten och bildar ränder där. sitter som sten, även efter 10 spolning :D så det spelar ingen roll hur mycket vatten det är i :D

Nja så är det för min sambo också här hemma säger han men han lyckades också bajsa där utan att lämna ränder faktiskt! Har du bajsat i en high flow någon gång? Min sambo äter dessutom inte så nyttigt som han borde så problemet ligger ju där också......... 
  • Anonym (p)

Lägg lite papper i toan - det skyddar både mot ränder och stänk. 

• Anonym (bajamaja)

Det är ingen som lärt sig att lägga ett par dm papper i toan? När man spolar blir det ett fint litet paket som försvinner iväg utan att lämna ett spår efter sig.

• Anonym (skittoa)
    Anonym (Bajsranden) skrev 2015-01-29 21:58:49 följande:

Jag har nog aldrig bajsat flera liter! Vattnet gick ju inte nästan ända upp utan kanske halvvägs om jag minns rätt. Jag stod liksom inte och tittade när jag spolade heller utan fällde ner locket och spolade. Herregud hur mycket bajsar du?

Kan ingen svara på min fråga om det går att få tag på såna toaletter här?

Nu när jag tänker efter, så kan det hända att jag blandar ihop lite... Någonstans i världen har jag använt en toalett där bajset hamnade liksom på en bricka högt uppe i toaletten. Det var kanske inte den amerikanska. För det kan jag verkligen inte begripa, hur någon skulle vilja installera en sådan toalett!
  • Anonym (Inget)

När ni gått på en arabisk toalett lär ni aldrig gnälla över vare sig svenska eller amerikanska toastolar igen!  Kräks 

• HannaS86

Jag har tänkt på just det, att det är ett jobbigt moment och även äckligt på toaletter på t.ex. arbetsplatser om folk inte fixar efter sig. Jag tänkte på det att det borde finnas nån beläggning på innersidan som gör att det inte fastnar. Jag googlade och det finns redan sån spray man kan ta på!!! Tyvärr fungerar det ju bäst när toastolen är tom på vatten eftersom sprayen fungerar avstötande, ingenting fastnar på den, och det är ju svårt att spraya den på portslinet genom vatten. Kolla på det här, det verkar fantastiskt (nej jag är ingen säljare, bara glad att jag upptäckte det ;))

www.nano4lifescandinavia.se/

• Anonym (haha)
    Anonym (Inget) skrev 2015-01-29 23:12:10 följande:

När ni gått på en arabisk toalett lär ni aldrig gnälla över vare sig svenska eller amerikanska toastolar igen!  Kräks 

eller hu?! Shit ett ben på varje sida och huka sig ner, hålla balansen och sen utföra sina behov.. Undrar hur benmusklerna mår om man sitter så där länge vid typ totalförstoppning
Svar på tråden Inga fler bajsränder i toan!