• Anonym (Bajsranden)

Inga fler bajsränder i toan!

När jag såg Niceville så kläckte en av dom ett skämt om att städa "low flow" toaletter och att det var hemskt. Jag fattade inte referensen då! Men nu har jag varit på semester i USA och deras toaletter har ju vatten jättehögt upp i toastolen! Inte bara nere vid kroken liksom utan en bra bit upp. När man bajsar ligger alltså inte bajset mot porslinet och bildar ränder utan det hamnar helt i vatten och flyter runt. När man spolade blev det alltså inga ränder. Så jävla skönt!
    Men nu undrar jag om jag kan få tag i såna toaletter i Sverige med högt vatten i? Vill byta ut vår low flow mot en high flow. Någon som vet om det går att få tag på?

• Svar på tråden Inga fler bajsränder i toan!
  • Anonym (Bajsmannen)
    Tow2Mater skrev 2015-01-29 21:55:19 följande:

Varför tittar ni ner i toaletten....?

För att man har IBS och behöver veta färg och konsistens för att planera om man kan äta restan av dagen eller vänta tills imorgon.

Eller så är man bara helt enkelt intresserad av sin mag- och tarm-hälsa. 

Det finns många anledningar.
  • Jägaren

Jag lyssnar mycket på amerikansk stand up och fattar nu plötsligt vad som menas när their balls dip in the toilet water. Tidigare kunde jag aldrig förstå anledningen till skämtet.

Tack!

• Jägaren

För att se om man måste göra rent?

Anonym (Bajsranden) skrev 2015-01-29 21:59:15 följande:

Det undrar jag också!

• Studentpappa
    Anonym (skittoa) skrev 2015-01-30 17:36:11 följande:
    Det var inte en "bricka", utan bottnet var platt och högt uppe. Längst bak sluttade det neråt. När man spolade, sköljdes bajshögen bakåt och sedan ner.
    Det finns på nära håll, jag har stött på det i Österrike. Verkligen inte angenämt att bakfylleskita i.
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa

Sen kompletterades det av vilda western svängdörrar till toaletten som slutade en halvmeter ovanför dörren. Fanns enbart badrum och sovrum så man sket inför publik.

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Anonym (Yankeedoodle)
    Anonym (ingetförmej) skrev 2015-01-29 21:46:22 följande:

Men alltså... Om det är så mycket vatten i toan, skvätter det inte upp vatten på rumpan då när bajset landar? Tycker det verkar ofräscht..

Jo, det händer ofta att det skvätter upp vatten! Och ja, det känns ofräscht.

Har gått på toa tillräckligt många gånger i USA (bott där i flera år och är fortfarande där en ansenlig del av året) för att se att deras toaletter INTE medför någon garanti mot bajsränder (uäk!). Därav närvaron av toalettborstar även i amerikanska badrum. Och eftersom bajsränderna hamnar längst ner, i vattnet, blir borsten genomdränkt och det tar ett tag att knacka av vattnet tillräckligt för att borsten inte ska droppa på toasitsen på vägen ut. Kräks

Många toaletter där har dessutom väldigt små rör som lätt proppas igen av toapapper - SPECIELLT när man bajsar. Försök föreställa dig att (ovetandes) spola en toalett med stopp i avloppet och högt vatten redan från början... Paniken när vattnet stiger och stiger med bajset flytande däri och man hoppas att det ska sluta stiga innan det rinner över ut på golvet!! Och sedan ska man alltså sticka ner toaborsten längst ner för att på något sätt försöka lösa upp proppen av toapapper som någon annan lämnat efter sig, och upp får man en toaborste med en blandning av pappersmassa och bajsrester. Nej fy! Älskar landet men tro mig, våra toaletter är high tech i jämförelse Flört

OT: Stavningskontrollen envisas med att rätta "bajsränderna" till "badstränderna"
  • Anonym (asta amalgam)
    Studentpappa skrev 2015-01-30 18:54:59 följande:

Sen kompletterades det av vilda western svängdörrar till toaletten som slutade en halvmeter ovanför dörren. Fanns enbart badrum och sovrum så man sket inför publik.

Hur menar du? "svängdörrar till toaletten som slutade en halvmeter ovanför dörren"?
  • Anonym (=  o)
    Anonym (Yankeedoodle) skrev 2015-01-30 23:58:41 följande:

Har gått på toa tillräckligt många gånger i USA (bott där i flera år och är fortfarande där en ansenlig del av året) för att se att deras toaletter INTE medför någon garanti mot bajsränder (uäk!). Därav närvaron av toalettborstar även i amerikanska badrum. Och eftersom bajsränderna hamnar längst ner, i vattnet, blir borsten genomdränkt och det tar ett tag att knacka av vattnet tillräckligt för att borsten inte ska droppa på toasitsen på vägen ut. Kräks

Många toaletter där har dessutom väldigt små rör som lätt proppas igen av toapapper - SPECIELLT när man bajsar. Försök föreställa dig att (ovetandes) spola en toalett med stopp i avloppet och högt vatten redan från början... Paniken när vattnet stiger och stiger med bajset flytande däri och man hoppas att det ska sluta stiga innan det rinner över ut på golvet!! Och sedan ska man alltså sticka ner toaborsten längst ner för att på något sätt försöka lösa upp proppen av toapapper som någon annan lämnat efter sig, och upp får man en toaborste med en blandning av pappersmassa och bajsrester. Nej fy! Älskar landet men tro mig, våra toaletter är high tech i jämförelse Flört

OT: Stavningskontrollen envisas med att rätta "bajsränderna" till "badstränderna"
    Jag lyfter upp toasitsen innan jag använder toaborsten

Tips till er som inte kan med att öppna locket efter spolning och göra rent efter er; skaffa en mulltoa.

• Anonym (asta amalgam)
    Anonym (Yankeedoodle) skrev 2015-01-30 23:58:41 följande:

Känner igen paniken, men att peta med en toaborste är ju ändå lyx? Jag har doppat ner min hand bland skit och papper för att ta loss geggan manuellt. Alltså hemma. Blir det översvämning när jag spolar på offentlig toa så rusar jag därifrån så diskret jag kan. Usch på mej.
  • Anonym (Ea)
    Anonym (Inget) skrev 2015-01-29 23:12:10 följande:

När ni gått på en arabisk toalett lär ni aldrig gnälla över vare sig svenska eller amerikanska toastolar igen!  Kräks 

Haha nää, var ingen höjdare när jag var i Irak med min sambo.. Gillade inte deras hål! Så skönt att få komma hem till en ordentlug toalett :-P
Svar på tråden Inga fler bajsränder i toan!