• Anonym (Bajsranden)

Inga fler bajsränder i toan!

När jag såg Niceville så kläckte en av dom ett skämt om att städa "low flow" toaletter och att det var hemskt. Jag fattade inte referensen då! Men nu har jag varit på semester i USA och deras toaletter har ju vatten jättehögt upp i toastolen! Inte bara nere vid kroken liksom utan en bra bit upp. När man bajsar ligger alltså inte bajset mot porslinet och bildar ränder utan det hamnar helt i vatten och flyter runt. När man spolade blev det alltså inga ränder. Så jävla skönt!
    Men nu undrar jag om jag kan få tag i såna toaletter i Sverige med högt vatten i? Vill byta ut vår low flow mot en high flow. Någon som vet om det går att få tag på?

• Svar på tråden Inga fler bajsränder i toan!
  • Anonym (Dasseri dassera)
    Tow2Mater skrev 2015-01-31 15:53:50 följande:
    Men haha, vilket billigt råtthålsmotell har du bott på då?

Offentliga toaletter etc är det bra att spola fore man använder, liksom efter. Om man vill gardera sig. En del spolar ner tamponger etc som kan fastna och svälla om en spolning inte får ner dem ordentligt. Av jobbtoalettena, som används flitigt av många, har jag under ca tre års tid sett en vara ur funktion tills de fixat den två ggr tror jag. På sin höjd tre. Toaborstar finns inte.
    Va?
    Finns det inga borstar???!!!
  • Tow2Mater
    Anonym (Dasseri dassera) skrev 2015-01-31 18:47:48 följande:
    Va?
    Finns det inga borstar???!!!
    Nej.

En del har dem inte hemma heller, vet inte hur de tvättar toan, de kanske har en i en städskrubb nånstans :)
    Tow2Mater skrev 2015-01-31 19:03:07 följande:
    Nej.

En del har dem inte hemma heller, vet inte hur de tvättar toan, de kanske har en i en städskrubb nånstans :)
    Men vad hemskt, och så pinsamt om man gjort ränder och måste lämna det så.
    Har städet en borste på vagnen... som droppar och skvätter.
    Hu, det kändes otroligt ofräscht.
  • Anonym (Yankeedoodle)
    Anonym (asta amalgam) skrev 2015-01-31 07:21:10 följande:
    Känner igen paniken, men att peta med en toaborste är ju ändå lyx? Jag har doppat ner min hand bland skit och papper för att ta loss geggan manuellt. Alltså hemma. Blir det översvämning när jag spolar på offentlig toa så rusar jag därifrån så diskret jag kan. Usch på mej.
    Åh herregud. Hade inte tänkt på toaborsten som en lyxartikel men nu ser jag äntligen ljuset

Mina översvämningssituationer hände tyvärr varken hemma eller på en offentlig toa, utan släktingars toalett. Annars hade jag också smugit därifrån!
  • Anonym (Yankeedoodle)
    Anonym (skittoa) skrev 2015-01-31 10:03:41 följande:
    Har varit bara två gånger i USA, men ändå hunnit uppleva stopp i toaletten. Efter diarré.
    Hu, det säger lite om genomsnittskvalitén på deras toaletter. Det är förresten alltid då det blir stopp - när man behöver fler än typ fem rutor papper.

Det känns som om jag sett alla varianter på vad som kan gå fel; ett kontor jag jobbade på hade en vägghängd toalett som vid spolning sög ut allt innehåll för att sedan, vid nypåfyllning av vattnet, spotta tillbaka (i bästa fall) toapappret i form av konfettibitar, eller (värre) toapapperskonfetti blandat med bajskonfetti. Inte så fräscht. Så den krävde minst två spolningar efter en nummer två.

Herregud. Jag visste inte att jag hade så mycket att tillföra i en tråd om ett sådant skitämne
  • Frontline

Var på en resa i Indien och fick nyttja denna, vad gör man när det trycker på :)

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Bajsranden)
    Frontline skrev 2015-02-01 01:08:46 följande:

Var på en resa i Indien och fick nyttja denna, vad gör man när det trycker på :)

Hur spolar man en sån?
  • Presidentens son

Seriöst lägg ner den här tråden. Blir äcklad av att se den finnas med på topplistan. Bara rubriken äcklar mig. Svårt att blunda e den när sen står uppe hela tiden!

• Frontline
    Anonym (Bajsranden) skrev 2015-02-01 08:08:17 följande:
    Hur spolar man en sån?
    Man fick med sig en hink vatten in Skrattande
    Presidentens son skrev 2015-02-01 08:11:58 följande:

Seriöst lägg ner den här tråden. Blir äcklad av att se den finnas med på topplistan. Bara rubriken äcklar mig. Svårt att blunda e den när sen står uppe hela tiden!

Äsch, var inte så känslig!
  • Tow2Mater
    Frontline skrev 2015-02-01 10:12:10 följande:
    Man fick med sig en hink vatten in Skrattande
    Toapapper också, eller kanske inte...?
  • Anonym (Yankeedoodle)
    Presidentens son skrev 2015-02-01 08:11:58 följande:

Men gulle.
  • Anonym (njk)
    Anonym (haha) skrev 2015-01-30 00:20:29 följande:

eller hu?! Shit ett ben på varje sida och huka sig ner, hålla balansen och sen utföra sina behov.. Undrar hur benmusklerna mår om man sitter så där länge vid typ totalförstoppning
    Fast det är naturligt för människan att sitta på huk och bajsa. Vi är inte gjorda för att sitta på något annat sätt. Är man förstoppad SKA man sitta på huk, det går mycket lättare då.
  • Frontline
    Tow2Mater skrev 2015-02-02 02:45:54 följande:
    Toapapper också, eller kanske inte...?
    Haha nä det fick man hålla med själv.
    Ibland har man fått köpa 2-3 ark innan man gick in annars får man ha med eget eller bara nöja sig med vatten...
  • Anonym (K)
    Frontline skrev 2015-02-03 08:54:40 följande:
    Haha nä det fick man hålla med själv.
    Ibland har man fått köpa 2-3 ark innan man gick in annars får man ha med eget eller bara nöja sig med vatten...
    Pappersnäsdukar i mängder är ett måste att ha med om man ska turista i Asien. Vet inte hur många förpackningar jag hittade i handväskor, kameraväskor, shortsfickor etc när jag kom hem. Hade knökat alla utrymmen fulla, och det behövdes också. Är snarare undantag än regel att det finns papper på toaletterna.
Svar på tråden Inga fler bajsränder i toan!