Inlägg från: Kottex |Visa alla inlägg
  • Kottex

Gravid i Linköping?

Grattis till er :) 28 år, bor i Linköping. Precis gått in i vecka 13. Har första ul på måndag. Äntligen äntligen :)

Det låter inte som ett lätt graviditet, jag hoppas det släpper och du kommer må toppen sista månaderna.

• Kottex
    Menstruella skrev 2015-02-07 17:11:11 följande:

Grattis till dig med! :) Åh vad roligt, jag har UL på torsdag, som man har längtat!

Hur mår du annars då?

Knappt man vågar skriva det.. Har mått jättebra hittills, ömma bröst o svårt att gå på toa, båda har nästan släppt helt. Trött, har somnat många gånger i soffan (gör aldrig det annars) Du verkar också mått bra såg jag innan :)?
  • Kottex

Grattis :) vad roligt att vi då är 3 som ligger väldigt nära varandra. Ul samma vecka. Jag har börjat räkna ned timmarna, nu är det inte allt för många kvar, nervös och sjukt spänd

• Kottex
    casey skrev 2015-02-08 10:13:37 följande:

Tack, o detsamma. Förstår de, du hade redan imorgon? Spännande!!!:) vilket ställe är du på? Kvinnohälsan?

Precis, kvinnohälsan, torkebergsgatan.
  • Kottex
    MalinA87 skrev 2015-02-08 22:08:18 följande:

Jag bor oxå i Linköping. Är 28 år gammal och väntar första barnet i maj. Går in i v 25 imorgon..

Härligt och vara så långt fram :) har ni kollat pojke eller flicka?
  • Kottex

Var på första ul idag och allt såg jättebra ut, såå skönt och nu kan man landa lite ( tror jag) :) kub blev jättebra resultat. Blev flyttad några dagar, från 19 till 16 aug. Jag håller en tumme för er andra denna vecka

• Kottex
    MalinA87 skrev 2015-02-09 22:08:03 följande:

Det är skönt när man kommer förbi det stadiet. Då kan man förhoppningsvis slappna av lite mer. Sen hade jag nog lite spökveckor typ v 15-21 när jag inte kände nånting och mådde allmänt bra. Sen kom första biffarna runt v 22 och nu känner jag den lille varje dag :)

Är ni nöjda med era barnmorskor?

Jag hoppas det. Spännande med "bara" 8 veckor kvar. Jag hoppas ni mår bra.

Joodå, barnmorskan var lite virrig dam men väldigt härlig, henne behåller vi :) Har ni haft samma igenom?
  • Kottex
    casey skrev 2015-02-11 16:11:42 följande:

Nu har även jag varit på första ul. En liten livlig en på 4,5 cm! Beräknas 30/8 ist för 26/8 så jag hamnade åt fel håll haha, hoppas på en kall sommar! :)

Vad härligt Casey att allt såg bra. :)
  • Kottex

Vi kommer att ta reda på det, det har inte varit någon tvekan :) vill köpa så mycket som möjligt så tidigt som möjligt. Jag vet inte hur jag kommer må senare och vi behöver ha koll på våra utgifter till fullo i höst. Planera, planera, planera sedan gillar vi att shoppa, haha

• Kottex
    maliiin87 skrev 2015-03-02 19:37:33 följande:

Spännande. Det är spännande att inte veta men smidigt att veta vad det blir så man kan planera.

Vi tog reda på det och väntar en pojke:)

Vad roligt! Grattis till pojken :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?