Gravid i Linköping?
Mindre än 3 veckor kvar till ul. Vad är väntans tider.? Trodde inte en graviditet kunde innebära så mycket väntan, nedräkning från dag till dag till nästa dag :)
Mindre än 3 veckor kvar till ul. Vad är väntans tider.? Trodde inte en graviditet kunde innebära så mycket väntan, nedräkning från dag till dag till nästa dag :)
Hej!
Hoppas att det är ok att jag hänger med på en liten kant här, även om jag slutade vara gravid för en vecka sedan. Sitter här med ett sovandes litet hjärtegryn i knät. Född i v 41+0. Vi bor strax utanför stan och känner aldeles förlite andra småbarnsföräldrar, än så länge iaf ;)
Händelserik dag: in med nyponsoppa, ut med nyponsoppa, in på gynakuten, ut med urin, in med dropp, ut med blodprover, in till läkaren, ut med snacket, av med byxorna, in med UL-proben, ut med UL-bild på gullig bebis, in på ett lugnt rum och ned i en skön fåtölj. Bonus i slutet: in med Coca-Cola MEN INTE ut med Coca-Cola. y
Har ni andra som är runt vecka 17 som jag börjat känna några rörelser än?
Ni som är längre gångna, när började ni känna?
Senaste dagarna har jag börjat känna något ibland när jag ligger ner, som små diffusa tryck och buffar som jag inte känt förut. Så svårt att veta vad det är när man inte har något att jämföra med, men tänker att det borde väl vara bebisen, hoppas iallafall! :)
En kollega är gravid i v31 och idag fick jag se hela magen röra sig och fick världens putt av hennes lilla. Så häftigt att veta att man själv kommer känna det framöver. Hon är nu väldigt trött det emellanåt och en annan just nu längtar dit, haha. Mindre än 2 v till rul
Kul med lyckade ul :) har ul om 1 vecka -3 timmar, äntligen mindre än en vecka kvar ;) någon som varit i ullared nyligen? Tänkte på utbuden. Vi ska ned dagen efter ul för att inhadla så mycket som möjligt. Då vet vi (förhoppningsvis) om det blir blått eller rosa :)
BF-lista
22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors
16/8 kottex, 28 år, första barnet, Lambohov
30/8 casey, 26 år, första barnet, T1
19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan
Nedan postades visst aldrig igår... :)
Ändrade lstan så den ligger efter datum :D hoppas det är okej :) mår väldigt bra här också, har känt parveln varje dag sedan en vecka, det känns så skönt. Har ont baksidan ovanför skinkan, höger sida, det kommer och går, hoppas det håller sig men gissar att det blir värre vartefter men det är värt det :) Här kommer jag ta mesta delen av föräldrarledigheten. Sambons jobb känns som tryggare än mitt just nu, omorganisationer, förlorade avtal och annat som gör att jag är gärna hemma tills det blr ordning och reda. Finns en risk at jag ej har något jobb kvar och då kanjag fundera och söka nytt i "lugn och ro".
Idag har vi bokat vagn, en brio smile. Lika bra att vara ute i god tid så man får det man vill ha :) Går in i vecka 23 imorgon. 17 kvar :) Det vore jätteroligt att planera någon träff framöver. Jag är ensam i min krets och vore kul att tjattra med andra.
Vi har med kollat på vagn idag och tror det blir samma modell :) vart bokade ni den och hur lång väntetid är det?
Träffade bm för första gången efter ul, mätte mage, lyssnat på hjärta, mätt blodtryck. Allt såg jättebra ut. Har bokt tider ända fram och tom 2 veckor efter beräknat datum. Häftigt häftigt :) har känt lillkillen varje dag sedan 2 veckor tillbaka. Man känner att han växer då buffarna blir tydligare och tydligare.
Va bra att det såg bra ut! :) hur många tider fick du fram till förlossningen?
Jag är på :)
Jag dyker upp också. Väntar utanför vid 18.00 jag med
Hoppas ni hade trevligt senast:) Här tickar tiden på, går nu in i vecka 34, börjar känna mig stor och klumpig. Halsbränna har jag fått senaste veckan. Får se om gravidsymtomen smyger sig på mer, tycker halsbrännan är tillräcklig :) Hoppas ni andra mår bra
Gick in i vecka 36 igår. Andra dagen på semestern, hittills har jag inte gjort någonting, så skönt. Börjat känna av lite foglossning men fullt hanterbart. Sambon kommer arbeta tills det är dags så jag gssar att det blir många dagar utan att göra något, bara slappna av och njuta, har nog aldrig riktigt gjortet innan.
Förlossningen känns spännande, vi har inställningen attt ta det precis som det kommer gällande ställning, smärtlindring osv. Man har ju inget att jämföra med.
Skönt att det gick bra för dig och lille Viggo Malin. Hur känns det nu när ni varit hemma ett tag?
Jag är också på en fika, trevligt att ses en gång till med alla magar ????