• svenskkille

    Fråga till svenska tjejer med utländsk kille?

    Hej jag har märkt att många på familjeliv har utländsk pojkvän eller man så jag tänkte fråga er om det beror på att ni tycker att svenska killar är omanliga?

    Har svårt att få tjej just nu så jag undrar om det är bara otur eller om det är fel på mitt beteende eller utseende. Jag ser svensk ut och beter mig svenskt.

    Min syster är ihop med en utländsk kille och fyra av tio st tjejer på jobbet som inte är singlar har utländsk kille. Många tjejer på jobbet är dock singlar.

    Vill inte dö ensam kan ni säga om vad som är fel på svenska killar så jag kan få en flickvän?

  • Svar på tråden Fråga till svenska tjejer med utländsk kille?
  • Noiseprojekt
    Anonym (polly) skrev 2015-02-08 23:32:46 följande:
    Du tänker nog på mitt inlägg.

    Jo nästan 42% av Malmös invånare är födda utomlands eller där båda föräldrarna föddes utomlands. I statistiken ingår inte ens de barn vars föräldrar föddes i Sverige men deras föräldrsr kom från tex Turkiet, Jugoslavien ect. Även de barn som har en svensk förälder är inte med.

    Givetvis bor det mer invandrare än svenskar i Malmö vilket inte undgått någon Malmöbo. Och siffran fortsätter ticka på. Statistik över 20 års invandring till Malmö: sv.m.wikipedia.org/wiki/Sociala_förhållanden_i_Malmö_kommun#Invandrare

    Nej det stämmer inte, svenskar är i minoritet i malmö.


    50,2% har utländsk bakgrund

  • AnooYoo
    Anonym (polly) skrev 2015-02-08 23:32:46 följande:

    Du tänker nog på mitt inlägg.

    Jo nästan 42% av Malmös invånare är födda utomlands eller där båda föräldrarna föddes utomlands. I statistiken ingår inte ens de barn vars föräldrar föddes i Sverige men deras föräldrsr kom från tex Turkiet, Jugoslavien ect. Även de barn som har en svensk förälder är inte med.

    Givetvis bor det mer invandrare än svenskar i Malmö vilket inte undgått någon Malmöbo. Och siffran fortsätter ticka på. Statistik över 20 års invandring till Malmö: sv.m.wikipedia.org/wiki/Sociala_förhållanden_i_Malmö_kommun#Invandrare


    Och jo, det har undgått en Malmöbo. Som jag skrev tidigare.
  • balrog88

    Men TS, om 4 av 10 tjejer du känner, som inte är singlar, INTE har en svensk pojkvän så betyder det ju att 6 av 10 HAR en svensk pojkvän, eller hur? Alltså är det nog inte så att svenska tjejer generellt, "föredrar" utländska killar.

    De siffrorna stämmer ungefär för min bekantskapskrets också, att drygt hälften har svenska pojkvänner och resten inte. Men bland dem som inte har det, har de flesta av killarna nordiskt eller västerländskt ursprung. En finne, en norrman, en holländare, en amerikan... Och nej, jag tror inte att det beror på att dessa killar uppfattas som "manligare". Deras kulturer skiljer sig ju inte heller så mycket från den svenska.

    I min bekantskapskrets är det snarare så att de flesta tjejer INTE är intresserade av män från t ex Mellanöstern eller Afrika. Många gillar inte utseendet, andra kan uppskatta utseendet men inte kulturen. Men visst, "tall dark stranger" är annars en populär beskrivning, men flera jag känner har blonda killar, så de har uppenbarligen inget emot killar med "typiskt skandinaviskt utseende" heller

  • Hannah76

    Jag har en utländsk partner och pappa till mina barn. Jag föredrar inte svenska eller utländska - jag faller för personer inte deras nationalitet eller etnicitet.

  • Anonym (polly)
    AnooYoo skrev 2015-02-08 23:38:39 följande:

    Jag är inte så bra på statistik, men är 42% en majoritet?


    Har du svårt med läsförståelsen?

    42% var enbart de utlandsfödda och de med utlandsfödda föräldrar. I statistiken ingår inte 2:a generationens invandrare eller de med en utländskförälder.

    Men vad gör det? Alla utgör ju Malmös härliga folkblandning! Varför så nekande?
  • Molly1

    Har bara läst TS. Det beror inte på din nationalitet utan din personlighet. Och kanske ditt yttre.

  • AnooYoo
    Anonym (polly) skrev 2015-02-09 15:49:32 följande:

    Har du svårt med läsförståelsen?

    42% var enbart de utlandsfödda och de med utlandsfödda föräldrar. I statistiken ingår inte 2:a generationens invandrare eller de med en utländskförälder.

    Men vad gör det? Alla utgör ju Malmös härliga folkblandning! Varför så nekande?


    Det kan ju bero på att människor födda i Sverige inte är invandrare, att de saknas i statistiken.

    Jag trivs utmärkt med Malmös folkblandning.

    Nej, jag har inga problem med läsförståelse.

    Jag har lite problem med din nedlåtande attityd men utgår ifrån att den kommer ifrån något patetiskt självhävdelsebehov.
  • Anonym (polly)
    AnooYoo skrev 2015-02-09 15:56:22 följande:

    Det kan ju bero på att människor födda i Sverige inte är invandrare, att de saknas i statistiken.

    Jag trivs utmärkt med Malmös folkblandning.

    Nej, jag har inga problem med läsförståelse.

    Jag har lite problem med din nedlåtande attityd men utgår ifrån att den kommer ifrån något patetiskt självhävdelsebehov.


    Ursäkta var inte meningen att vara nedlåtande.
  • Anonym (Märkligt)
    svenskkille skrev 2015-02-07 22:36:37 följande:

    Hej jag har märkt att många på familjeliv har utländsk pojkvän eller man så jag tänkte fråga er om det beror på att ni tycker att svenska killar är omanliga?

    Har svårt att få tjej just nu så jag undrar om det är bara otur eller om det är fel på mitt beteende eller utseende. Jag ser svensk ut och beter mig svenskt.

    Min syster är ihop med en utländsk kille och fyra av tio st tjejer på jobbet som inte är singlar har utländsk kille. Många tjejer på jobbet är dock singlar.

    Vill inte dö ensam kan ni säga om vad som är fel på svenska killar så jag kan få en flickvän?


    Jag känner nästan inte till ett enda par med utländsk kille och svensk tjej i min omgivning. Bara ett egentligen och de är separerade. Däremot känner jag till uppåt tio par där killen är svensk och tjejen är utländsk. Dock endast iranskor och sydamerikanskor dock. 

    Så nej, det beror verkligen inte på att du är svensk. Däremot kan det mycket väl bero på ditt dåliga självförtroende.
  • Anonym (Mia)

    Tror många utländska killar vågar ta för sig mer. Dom är inte så mesiga rent utsagt utan vågar riskera att bli dissade medan en typisk svensk kille inte ens vågar prata med en (förrän han är väldigt full). Så mkt handlar nog om en persons utstrålning, en osäker typisk svensk blir tyvärr ganska oattraktiv. Är själv ihop med en svensk och är det själv men har många vänner som har/haft utländska killar. Sen rent ytligt gillar många tjejer mörka drag på killar men jag och flera andra gillar ljusa. Så utseendet spelar inte så står roll här, snarare om din säkerhet att du vågar ta för dig. Osäkerhet är som sagt var alltid oattraktivt.

Svar på tråden Fråga till svenska tjejer med utländsk kille?