• telly

Hur ofta träffar dina barn nån av sina far/morföräldrar?

Hur ofta träffar dina barn någon av sina mor- och farföräldrar?

Vem / vilka träffar de mest? Och hur ofta?

Vem har de bäst relation till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-08 20:09
    Om det är olika så svara efter den förälder som barnen träffar oftast.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta träffar dina barn nån av sina far/morföräldrar?
  • Alexi

Det är ju fullständigt omöjligt att rösta eftersom det är totalt olika. Farmor och Farfar bor 60 mil bort och bemödar sig typ aldrig att komma till oss, nu är det ett par år sedan. Vi kämpar oss dit 1-2 gånger per år.

Mormor och morfar bor 15 min bort med bil och vi ses väl kanske 1-2 gånger per månad, ibland mer. Och under sommarhalvåret umgås vi på sommarstället, så då blir det ju en helg eller flera dagar i sträck.

Så de har knappt någon relation till de förra och en bra relation till de senare.

• Natulcien

Sonens mor- och farföräldrar bor ganska långt bort och är ganska utspridda (morföräldrarna är separerade med nya respektive dessutom), så det närmaste om jag ska rösta är nog en gång per kvartal.
    Men det är jämnt fördelat mellan dem hur ofta vi träffas och ganska jämnt fördelat att de kommer till oss och vi åker till dem.
    Sonen har dessutom lika bra relation till allihop, precis som vi föräldrar. Vi har överlag fina relationer i vår familj och släkt.

• Loriyana

Bor granne med mina föräldrar så min dotter träffar sina morföräldrar flera gånger i veckan.

Farfar bor i England och har träffat tösen 1 gång.

Farmor bor i Frankrike och har träffat henne 3 gånger.

Dottern är 8 år.

• Anonym (morföräldrar)

Mina föräldrar är separerade men de bor ca 15 min med bil från oss så vi träffas minst 1-2 gånger per månad och farmor bor i sambons hemland så det var i sommras senast och farfar är död. Men jag önskar att hon skulle kunna träffa farmor och resten av släkten oftare :)

• Majsan70

Vi bor ju 5 minuter ifrån mormor så henne träffar dottern ofta ofta. Morfar bor inne i stan så honom träffar hon bara när han kommer på besök hit, till min bror eller till mormor då. 

• Santin

Farmor och farfar 1-2 gånger i veckan.

Mormor och morfar 4-6 gånger per år då de bor långt borta. Men vi FaceTimea flera gånger i veckan.

• MxMeNow

Morföräldrarna träffar barnen flera gånger i veckan.

Farfar är en idiot så honom har dom inte träffat på fyra år.

• The Fugly

Kan inte rösta då det olika.

Mormor/morfar träffar de vanligtvis varje vecka. Farmor/farfar bor långt bort men kommer hit cirka 6 ggr per och och vi är hos dem en somnar varje vecka.

De har väldigt bra relation till båda föräldraparen. Mormor/morfar är ju mer involverade i vardagen men vi pratar mycket både med och om farmor och farfar.

• mammalovis

Första barnet skulle enligt avtal hos socialen träffa sin farmor 5 gånger per år, men i praktiken blir det snarare hälften. Hennes pappa träffar henne var fjortonde dag. Farfar dog när pappan var 12 år.

Andra barnet träffar ibland farmor på förskolan då farmor jobbar på nattis. Annars är vi en stor familj med många födelsedagar på sambons sida, så i snitt skulle det bli ca en gång per månad med hela släkten, men i praktiken blir det 2-3 gånger vissa månader och ej vissa månader. Sedan åker vi ju och hälsar på bara farmor och farfar lite dessemellan. Vi har 2,5 mil dit.

Båda barnen träffar mormor och morfar 5-8 gånger per år tror jag, jag räknar inte. De bor 20 mil ifrån oss och är torgknallar juni till jul och sedan startar vårbruket i april, så det gör att de är ganska upptagna på helgerna, däremot har ju den äldsta mer telefonkontakt dessemellan. Den yngsta (1,5 år) är för liten att förstå.

Första barnets farmor är ju mest avlägsen, sedan går det inte jämföra så, alla är uppskattade. Mormor och morfar kan ge barnen odelad uppmärksamhet. Hos farmor och farfar är det ju uppåt 12 (bonus och äkta) barnbarn som delar på uppmärksamheten vid större firanden.

• cosinus

Morföräldrarna bor 30 mil bort och mormor jobbar dessutom ff.

Träffar barnen iaf en gång i månaden. Jättebra relation.

Farmor bor 8 mil bort, pensionär och har ofta ärenden till vår stad men kommer sällan förbi ändå. Träffar barnen kanske varannan månad och då betydligt kortare än mina föräldrar som ju stannar över helgen när de kommer. Relation sisådär. Barnen har nästan bättre relation med hennes man som visar mer engagemang i barnen när de väl ses

Svar på tråden Hur ofta träffar dina barn nån av sina far/morföräldrar?