Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2015-07-12 19:34:47 följande:
    Då lär den redan vara förstörd då... artikeln var från 2014, så då kan våra svenska stasiförrädare sova lugnt.
    Antagligen.
  • Tom Araya

    Några månader gammal artikel, men ändå aktuell...


    Regeringen mörkade skattehöjningen

    Uppdaterad 2015-04-02 21:58. Publicerad 2015-04-02 16:54


    Foto: Pontus Lundahl/ TT


    För en vecka sedan berättade regeringen att skatten på bensin och diesel skulle höjas rejält ? bara det ett svek mot socialdemokraternas vallöfte. Men regeringen berättade inte hela sanningen.

    www.di.se/artiklar/2015/4/2/regeringen-morkade-skattehojningen/
  • Tom Araya
    Ego Lovers skrev 2015-08-18 01:41:38 följande:

    IS har ju en rejält snedvriden kvinnosyn där man våldtar och kränker kvinnor och små flickor och säljer dom som sexslavar.

    Dessa vill Mona ta under sina vingar och sedan ge dom jobb. Var då? Inom barnomsorgen och skolan så de kan fortsätta spika upp barn på kors och våldta småflickor!

    Nä politikerna tror inte att sådana makabra saker kan utföras av andra generationens invandrare men där har de fel.

    Nä skjut packet innan de når landsgränserna


    Det lustiga är att de som i högst grad propagerar för demokrati, frihet, tolerans, jämlikhet, mm är de som visar högst acceptans för motsatsen när den finns hos människor av annat etniskt och kulturellt ursprung, precis som om det var olika värde på människor.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-08-18 07:42:52 följande:
    Först tycker jag att det är beklämmande att så många här på Familjeliv är så öppet rasistiska. Ta som exempel det inlägg som du har svarat på.

    Hur kan du ens sänka dig till den nivån att du svarar på, och därigenom bidrar till att sprida denna smörja (utan att ta avstånd från rasismen). Ditt svar kan tom tolkas som att du håller med om det Ego Lovers skriver, är det verkligen så illa?

    Förstår du inte det rasistiska med att koppla våldtäkter, sexslaveri, pedofili, korsfästning (som om IS skulle vara kristet) till människor som sökt asyl i Sverige? Varför bidrar du till att sprida lögnen att Mona Salin vill ge IS jobb i Sverige?

    Avslutningsvis så tycker jag att det är självklart att de som propagerar för demokrati, frihet, tolerans, jämlikhet etc. även accepterar människor som inte hyser samma åsikter. Motsatsen skulle visa på intolerans och skulle vara antidemokratisk.
    Jag har ingen vidare koll på vad Ego lovers brukar skriva, utan jag har bara förhållt mig till texten i citerat inlägg. Det inlägg jag svarade på handlar bara om IS....inte allmänt om flyktingar, utlänningar, invandrare, somalier, kurder, iranier, syrier...e.t.c.
    Exakt vad är det som inte är sant, som är rasistiskt och som jag inte borde hålla med om i detta?

    Jag kan anta att de flesta som rest från Sverige för att strida för IS är/har varit asylsökande och har jag rätt i det så har du kopplingen där.

    Vad har du för teori om syftet i det förslag som bl.a. Mona Sahlin ställt sig bakom ang återvändande IS-krigare?

    Om man bortser från människor och istället fokuserar på åsikter och värderingar så är det en förbannad dubbelmoral att hacka på svenskar för deras intolerans medan man är tyst eller rentav försvarar detsamma hos människor för att de har en annan bakgrund och etnicitet.
    Personligen skiter jag i etnicitet, hudfärg, kultur, religion e.t.c. och har samma regler, samma villkor, samma tolerans....jag gör inte den skillnaden på folk...
    Jag vill inte ha ett samhälle, en kultur, politik e.t.c. som är bakåtsträvande vad det gäller demokrati, frihet, jämlikhet e.t.c., vare sig det representeras av en svenskt parti på högerkanten eller kulturer/religioner som kommit hit med immigration.

  • Tom Araya
    Mila76 skrev 2015-08-18 17:39:41 följande:
    Lustigt att det just är en kvinnlig politiker du öser galla över.
    Mila76 skrev 2015-08-18 18:46:48 följande:
    Nej, jag tror att anledningen till häcklandet till viss del är att hon är just kvinna. En del väljer att missuppfatta och misstolka henne in absurdum för att ursäkta maniskt hat. För att hon är en kvinna med makt. 
    Svagt och tafatt sätt att försöka styra över fokus från frågan till person. Det finns inga som helst belägg för att förslagen om hur fd IS-krigare ska tas emot skulle få ett mer positivt bemötande om en manlig politiker la fram det. Du får helt enkelt acceptera att förslaget ogillas, oavsett Mona eller ej.

  • Tom Araya
    Gert skrev 2015-08-24 19:49:54 följande:
    Tycker du att USA, som har dödsstraff i vissa delstater, är ett barbariskt land? Är Kina ett barbariskt land? Det tycker inte jag.

    Långvariga fängelsestraff för en kostnad på ca 1 miljon kronor om året för en IS-krigare. Jag tror att det inte är så många som vill betala så mycket för att en IS-krigare ska leva lång tid i ett svenskt lyxfängelse. Pengarna kan gå till fattiga barn i stället eller uppbyggnaden av Syrien när den tiden kommer. Det finns mycket pengar att spara.
    USA är ganska barbariskt, ja. Vapenlagar som hade sin plats på 1800-talet, dödsstraff, religiöst konservativt, tillämpar tortyr när de anser det nödvändigt mm.
    Kina är än värre.
  • Tom Araya
    Ego Lovers skrev 2015-08-24 19:36:18 följande:
    Vissa lär sig aldrig av historien.

    Se hur Sverige kristnades. Snart kommer svenska folket få konvertera en andra gång på samma sätt som det hände för tusen år sedan fast till islam. Som min väninna från Marocko sa. Vet du varför is har starkt fäste i Sverige, jo för att Sverige är sekulariserat. I Sydeuropa finns det extremt få och det beror på att de inte får bygga moskéer och den officiells religionen är kristendomen med ortodox eller katolsk inriktning. Vi vill inte sätta våra barn i skolor där kristendomen lärs ut i undervisningen. Därför har Tyskland och Sverige högst antal muslimska asylsökande.
    Vill du få det till att Sverige är för lite kristet, som orsak till Islams spridning i Sverige?
    Dumheter!
    Sekularism kan aldrig vara orsak till en religions spridning och inflytande, problemet är snarare det motsatta, att samhället behöver bli än mer sekulariserat så att ingen religion har stöd från stat, landsting eller kommun.
  • Tom Araya
    Mila76 skrev 2015-08-24 14:49:38 följande:
    Jag uppfattar det här inlägget som svagt och tafatt. 

    Hur går vi vidare härifrån?

    Nä just det. Man kommer inte så långt med att påbörja inlägget med att förolämpa meningsmotståndaren. 
    Hade du önskat komma vidare i diskussionen hade du hållit dig till sakfrågan istället för att anklaga andra för att kasta skit på Mona Sahlin för att hon är kvinna, oavsett frågan och hennes ställningstagande. Du satte själv nivån.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-08-24 18:37:56 följande:

    Det finns väl lite olika syn på hur man ska bemöta IS-krigare som återvänder till Sverige.

    Mona Sahlin står då för den västerländska rättsuppfattningen, rättegång, dom och efter avtjänat straff anpassning till det svenska samhället.

    Medan till exempel vissa mest känslostyrda tennsoldater anser att de ska avrättas innan de tagit sig tillbaka till Sverige, alltså summariskt, utan rättegång, utan bevisad skuld och fan vet hur tokstollarna har tänkt sig att detta ska gå till.


    Nej, det är ingen typiskt västerländsk uppfattning att sätta in sådana resurser för återanpassning av grova brottslingar. Kan du nämna något annat fall där så har skett eller föreslås ske?

    I detta fall måste man även ta i beaktande att det inte bara handlar om att begå brott för egen ekonomisk vinnings skull, utan det handlar om attityd och värderingar gentemot människor och de är i fallet av det värsta slaget.

    Jag skulle tycka det vore intressant att höra vilka åtgärder Mona föreslår för de svenskar som rest till ME för att strida mot IS och även om Mona vill tillämpa samma hjälp och möjligheter för svenska soldater som sänds utomlands och skadas eller traumatiseras eller hamnar snett efter hemkomst...
Svar på tråden Vad håller våra styrande på med egentligen...