• Anonym (mother russia)

Världens vackraste 9-åring

Vet inte hur många i Sverige som hört talas om henne, men ryska 9-åringen Kristina Pimenova anses vara den vackraste 9-åringen i hela världen. Hon började modellera när hon var fyra, och idag klassas hon som supermodell - och hon är bara 9 år!

Hennes Facebook-sida har nästan 3 miljoner likes:

www.facebook.com/KristinaPimenova

Men självklart finns det moraltanter som fasas och förfäras av hennes enorma framgångar:

Om hon är vackrast i världen eller ej är omöjligt att säga, men hon ser ju definitivt mycket bättre ut än de allra flesta 9-åringar.

Vad anser FL om det hela? Jag tycker det är jättekul att barn får visa framfötterna och inte bara sitter fastkedjade i barndomen såsom vi definierar den tills de fyller 18.

• Svar på tråden Världens vackraste 9-åring
  • Anonym (mother russia)
    Anonym (---) skrev 2015-02-16 12:57:13 följande:
    Det är inte sunt att du tror att vuxna människor jämför sig själv med barn, det är int eheller sunt att du sitter och göder dina fantasier på nätforum

Familjeliv tycker ni ska ta och reagera lite, sådant här beteende ska inte legitimiseras eller normaliseras, det ska stävjas av många olika skäl, barn ska inte sexualiseras eller bedömas efter utseende på något vis.
    Jag har aldrig sagt att de jämför sig själva med barn, sluta med moralpaniken nu, den börjar bli jobbig på riktigt. Jag säger att vuxna jämför med sina egna döttrar.

Det finns inget sexualiserande med bilderna, såvida man inte ser sex i ett par nakna lår. Och gör man det är det nog hos en själv problemen ligger.
  • Anonym (Goddag yxskaft)
    Anonym (mother russia) skrev 2015-02-16 12:29:48 följande:

Jag kan inte göra annat än skratta åt all moralpanik och åt alla vilda förolämpningar som slängs från alla håll.

Sverige har verkligen en bestämd uppfattning om vad barndom är. Vi ska inte låta barnen utvecklas och ta ansvar, nej, de ska få leka som barn mest gör. Helst ska de curlas sönder också.

Hennes mamma var som sagt också framgångsrik modell, och hon verkar inte må särskilt dåligt idag. Men det är klart, ni tror vad ni vill tro.

Det här var vad du skrev. På vilket sätt menar du att flickan har kommit långt utvecklingsmässigt och i sitt ansvarstagande genom att vuxna runt omkring henne pyntar henne så att hon ska se ut som något hon inte är? Hon skulle mycket väl kunna vara totalt genomcurlad, eller hur?

Du har ingen aning om vad du pratar om och slänger därför ur dig floskler om curling, moralpanik och allt möjligt åt höger och vänster för att du inte begriper det mest basala....vilket är det alla andra som skriver inlägg här försöker upplysa dig om. Det är en flicka på 9 år som utnyttjas av och för vuxna. VAD är positivt med det, tänker du? Eller är det helt enkelt så att du inte tänkt alls? Hoppas på det.....
  • Anonym (mama mia)
    Anonym (mother russia) skrev 2015-02-16 13:03:25 följande:
    Jag har aldrig sagt att de jämför sig själva med barn, sluta med moralpaniken nu, den börjar bli jobbig på riktigt. Jag säger att vuxna jämför med sina egna döttrar.

Det finns inget sexualiserande med bilderna, såvida man inte ser sex i ett par nakna lår. Och gör man det är det nog hos en själv problemen ligger.
    Vad ville du uppnå med tråden egentligen?
    Så fort någon inte håller med dig har dom "moralpanik".

Min mamma jobbade med vård i livets slutskede, du kanske tycker hon skulle tagit med mig som 4 åring också till jobbet? Hon jobbade med det, och mådde bra av det... Så då borde ju 4 åriga jag också trivts med den logiken du har TS?

Du förstår verkligen inte att ett barn är ett barn!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mother russia) skrev 2015-02-16 12:29:48 följande:
    Jag kan inte göra annat än skratta åt all moralpanik och åt alla vilda förolämpningar som slängs från alla håll.

Sverige har verkligen en bestämd uppfattning om vad barndom är. Vi ska inte låta barnen utvecklas och ta ansvar, nej, de ska få leka som barn mest gör. Helst ska de curlas sönder också.

Hennes mamma var som sagt också framgångsrik modell, och hon verkar inte må särskilt dåligt idag. Men det är klart, ni tror vad ni vill tro.
    Om du tycker att svenska barn curlas och inte ska få vara barn så tycker du säkert att alla de barn i utvecklingsländer som från 4-5 år får hämta vatten, passa mindre syskon, väva mattor, jobba i trånga utrymmen också är ok...du ser positivt på olika former av barnarbete eller är det bara ok när småflickor sminkas och poserar för vuxnas ögon som det är ok för dem att arbeta?
  • Anonym (...)

Vackert ansikte men alldeles för smal.

• Anonym (Peddo)

TS (Mother Russia) är den värsta och den farligaste formen av pedofil. Det där är en sådan som faktiskt är en fara för andra människor.

1. Han saknar total sjukdomsinsikt angående att han faktiskt har pedofila intressen.
    2. Dom flesta medvetna pedofiler försöker faktiskt skydda omvärlden från att utsättas för övergrepp.
    3. Om TS är medveten om sina intressen försöker han inte skydda omvärlden från dom utan tvärtom legitimera dom.
    4. Istället för att aktivt motarbeta överdriven sexuell exponering av minderåriga försöker han aktivt propagera för ökad exponering.
    5. Detta tyder på att han är en aktiv pedofil med en medveten kunskap och ett intresse att legitimera pedofili
    6. Han inte bara stödjer detta, han försöker aktivt driva opinion för det.
    7. Han visar klara drag av brist på empati och bristande insiktsförmåga, och han visar tydliga drag av sadism och misogynism.
    8. Detta innebär att han är en aktiv och utagerande pedofil.
    9. Detta innebär också att han faktiskt är en fara för andra människor, framförallt barn i hans närhet.

När det gäller pedofiler finns det helt enkelt ingen farligare typ än TS. Han vet om att han är pedofil, han skiter i konsekvenserna, och han försöker driva opinion för att det skulle vara okej med sexuell exponering av minderåriga, och därigenom driva opinion för att legitimisera övergrepp på barn. TS är helt enkelt en mycket farlig människa.

• Åsa

"PK", "avundsjuka", "jantelag" etc etc. Du kan inte bara inse att många anser att det är ett misslyckande snarare än ett föredöme att ett barn exploteras utseendemässigt, eller att det alls sätts i yrkesmässigt arbete?

Flickan är söt för övrigt men spontant kommer jag på flera småflickor i bekantskapskretsen som ser minst lika bra ut IRL (om de blir bra på foto vet jag däremot inte).
    Undrar liksom någon annan här vad det är för intressen man har om man engagerar sig i att promota barnmodeller och kan namnet på dem utan att de ingår i ens familj (?).

• Anonym (mamma till vackraste sonen)

Min son är minst lika vacker som denna tjej. Då utan smink. Får ofta höra detta av utomstående.

Men skulle aldrig "utnyttja" hans skönhet på detta.sätt. Barn ska vara barn.

Svar på tråden Världens vackraste 9-åring