CissiJissi skrev 2015-02-17 21:53:04 följande:
Tack för svaret!!! Sååå skönt att få svar från andra som har varit i samma situation, alla runt mig pratar om hur de "äntligen slutat amma sin 6-månaders" etc så jag har ingen att prata med som kan berätta hur det gick för dem! Svårt att hitta info på internet om folk som ammar barn över 18 månader och hur det går till.. Nu för tiden gömmer jag mig helst på toan för att amma min son när vi är ute bland folk, eftersom han ammar så intensivt, alltså.. Drar i brösten och leker och skrattar och byter sida jämt etc.. Det går inte att amma diskret.. Hade du det så med dina? Vissa barn även i hans ålder kanske är mer lugna när de ammas.. Då skulle jag amma bland folk ändå.. Men så som han håller på:P jag vill liksom inte sitta så bland folk..
Ja, mina barn har också börjat med det där med att byta bröst fram och tillbaka hela tiden nån gång efter 1 års åldern, så jag fick alltid sitta med båda brösten framme! xD Men av nån anledning gjorde de aldrig det när vi var ute på vift, då gick det bra med ett bröst i taget av nån anledning. Efter 18 månaders åldern bad de sällan ens efter bröstet om vi inte var hemma, de hade väl annat för sig då :p Men de ammade ofta som tidsfördriv när vi var hemma och då blev det ju förstås en hel del amning, de kunde komma och ta en snabb liten hutt, springa ett par varv och komma tillbaka och vilja ha mer. Om och om igen, haha! Saknar amningen nåt otroligt emellanåt, det är sån skillnad på att helamma ett spädbarn och på att amma t ex en 2-åring